Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: buggy gibbon mountig bug  (gelezen 1679 keer)

tuxido_devito

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Gepost op: 2007/11/29, 23:17:40 »
Ik zit weer met de zoveelste frustratie in buggy gibbon. Soms als ik inlog word mijn cdrom drive of mp3 speler of welk ander apperaat dan ook gemount met 2 icoonen op de desktop, f*cking irritant. Dit klint mischien lullig maar ik heb windows nog nooit 2 keer drive d zien mounten. Hoe los ik dit nu weer op?

buggy gibbon mountig bug
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/29, 23:26:33 »
Mja vrees toch dat dit ligt in het feit dat er of een instelling of een file zoals menu.lst verkeerd gelezen word ??

Aan de andere kant wel blij kijken he?
Er zijn mensen die een drive gemount willen hebben en dat lukt ze niet :P

Eventueel eens de hardware checken of het zeker is dat de Drive's op de juiste manier Master->Slave staan, de stekkers er goed inzitten.

En de Drive's op de juiste plek van de kabel zitten,belangrijk bij IDE.
De gekleurde stekker op het moederbord.
De Master op de middelste stekker.
De Slave op de laatste stekker van de kabel.

Last but not least nog eens bij het booten kijken in de bios of de drive's goed herkend worden en dan saven zodat de bios in ieder geval niet de boosdoener is.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

lesage

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/29, 23:39:57 »
ik ben dat ook al een paar keer tegen gekomen en telkens nadat ik de bewuste mp3 speler onveilig had verwijderd... een keer rebooten en vanaf nu telkens mooi unmounten is voor mij de oplossing ... hopelijk voor jou ook ?

Ik geef toe ik vond het ook wel een beetje vervelend in het begin maar .. then again .. ik ben toch meer tevreden met 2 werkende iconen voor dezelfde mp3 speler (wat in ce geen kwaad kan)  tegenover windows waarbij ik telkens na het inpluggen van de mp3 speler moest hopen dat hij herkend werd zonder dat ik weer maar eens windows automtisch naar drivers moest laten zoeken (voor het onbekend apparaat waar het in de vorige sessie nog lekker op zat te schrijven) die het toch nooit vindt om dan dan na het falen van die zoektocht plots toch (waarschijnlijk omdat het op dat moment stopt met regenen buiten) men mp3 speler terug te vinden zonder enige verdere verklaring ..? .... :d

grtz  s.

lesage

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/29, 23:43:55 »
ei das nie eerlijk mijn smiley lukt nie... aha hoofDletter :D ..right

tuxido_devito

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/29, 23:44:00 »
het erge is dat er bij mij maar 1 werkt, en f*ck safe unmounten als ik niets gescreven heb wil ik hem er zo uit kunnen trekken... Waarom kan ubuntu de feisty kwalitiet niet behouden, of die van edgy? Dan wacht ik liever een maand dan een buggy niet voltooide afgeraffelde versie krijg... Nee de slechtste ubuntu uitgave is serieus gutsy gibbon...

lesage

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/29, 23:59:05 »
niemand houdt je tegen om bij de vorige versie te blijven zeker .. en hem er terug uit trekken voor je geschreven hebt is inderdaad safe .. niet alleen op vlak van verwisselbare media

buggy gibbon mountig bug
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/30, 01:49:19 »
Dat is niet waar tuxido_devito.

In Linux moet ja altijd netjes unmounten en mounten.

Jij bent gewoon lui......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

tuxido_devito

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/30, 14:39:40 »
ik ben lui klopt ja, maar ik denk dat er heel wat mensen lui zijn in de wereld, zal het niet handig zijn dat ubuntu daar op inspringt. Tuurlijk moet je umounten, maar kan hij dat niet automatisch doen bij het afsluiten, lijkt mij logisch.... Ik heb hier met dapper of feisty nooit problemen mee gehad, in edgy wel. DACHT IK DAT HET WAS OPGELOST :S

steven

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/30, 16:08:12 »
Gewoon Gutsy overslaan en Feisty gebruiken tot Hardy uitkomt ; doe ik ook!

buggy gibbon mountig bug
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/30, 16:27:02 »
Er word hard aan gewerkt, wees hier gerust over :P

Blijkt wel, omdat het in dapper of feisty wel redelijk goed werkte he ??
Er zal is ook aan gesleuteld in Gutsy, echter zoals je ziet brengt een verandering of het oplossen van een bug weer een ander probleem aan het licht.

Ook dit zal weer opgelost worden, of met update's of met de volgende Ubuntu versie.

BTW-->>  bij het afsluiten van de pc word alles netjes gedaan zoals het hoort.

De fout ontstaat, zoals al eerder gezegd hier, wanneer je tijdens een sessie een extern device erin en eruit ragt.
En met name dat eruit raggen zonder ff te unmounten draait je nu af toe de nek om.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

tuxido_devito

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/30, 23:23:27 »
laat ubuntu dan gewoon zeggen dat de zooi niet meer aangekoppeld is. Heel vervelend voor het apperaat die dan nog gewoon werkt Windows doet hier ook niet moeilijk over.

Dit vind ik moeilijk uit mn strot te krijgen maar... ma... maaruh....

Volgens mij is Windows stabieler dan Gutsy Gibbon :S

steven

  • Gast
buggy gibbon mountig bug
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/30, 23:54:21 »
Citaat van: tuxido_devito
Volgens mij is Windows stabieler dan Gutsy Gibbon :S
De brandstapel staat al klaar! ;)