Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw geheugen erbij prikken.  (gelezen 2331 keer)

Thom Punte

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Gepost op: 2006/10/24, 20:44:39 »
Ik ga morgen ram geheugen erbij kopen. Aangezien windows in VMWARE niet lekker loopt.
Ik heb 4 slots waarvan er 1 bezet is met 512 mb DDR 2700 geheugen.

Ik kan me herrineren dat als je nieuw geheugen erbij prikt dat je beter 1 slot kunt overslaan. Dus bij 2 modules er eentje in slot 1 en de ander in slot 3.

Moet ik hier nog rekening mee houden of maakt het niet zoveel uit waar ik het erbij prik?

groetjes,

Thom

ps DDR 512 MB voor 36 euro 2e hands is toch niet al te veel geld dacht ik?

gr.

Thom

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/24, 21:22:27 »
Volgens mij moet je juist *geen* slot overslaan. Dat heb ik altijd geleerd, en in praktijk gebracht. Maar misschien werkt het bij DDR net weer anders? Lijkt me stug, overigens.

Groet, Pjotr.

Offline bandit

  • Lid
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/24, 21:42:49 »
slot 1 1024
slot 2 512
slot 3 512

of

    slot 1 512
    slot 2 256    
    slot 3 256

de laatste optie heb ik zelf

groetjes bandit

Phaldmmor

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/24, 22:09:58 »
36 eurie is een mooi bedrag. Geheugen is momenteel erg duur :( Komt volgens mij omdat Vista er aan komt.
Ik zou ook graag 1GB extra erbij zetten, maar vind dit momenteel echt te duur, wacht wel even tot de Vista gekte voorbij is, dan zakken de prijzen wel weer.
Zou wel even goed testen of de module in orde is, hiervoor zijn progjes, maar weet zo snel even geen naam van een programma te noemen.

Hoe je je sloten indeelt maakt volgens mij niet zoveel uit, ik vul de sloten altijd gewoon achter elkaar op. Het maakt wel uit als je dual channel geheugen gebruikt, deze moet je wel in de juiste banken plaatsen, maar dat is in dit geval niet van toepassing. (tenzij twee identieke geheugen modules hebt)

blubber

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/24, 23:51:17 »
Wat je wilt is dual channel. Even kijken in de handleiding hoe dat voor jouw moederbord gaat.

Thom Punte

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/25, 09:14:00 »
Ik hoop maar dat HP voor dit oude beestje nog een handleiding heeft

Thom Punte

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/25, 09:15:43 »
"Zou wel even goed testen of de module in orde is, hiervoor zijn progjes, maar weet zo snel even geen naam van een programma te noemen."

Daar moet ik dan even naar op zoek....het zou dus zo kunnen dat ze niet goed zijn inderdaad
memtest86  heb ik blijkbaar op mijn systeem staan. Even uitzoeken hoe dat werk.

Offline Dave

  • Lid
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/25, 09:37:43 »
Kan zelfs trager werken met 2 verschillende merken.
Bij vage problemen dan ook altijd eerst zien of het met 1 plankje hetzelfde gaat.
een memtest is prima maar zal dat niet aangeven.

Offline mcgyver

  • Lid
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/25, 23:17:25 »
Citaat van: pjotr123
Volgens mij moet je juist *geen* slot overslaan. Dat heb ik altijd geleerd, en in praktijk gebracht. Maar misschien werkt het bij DDR net weer anders? Lijkt me stug, overigens.

Groet, Pjotr.
Hangt van moederbord af, even goed lezen. Bij veel nieuwe moeten bv. 1 en 3 en dan weer 2 en 4 gelijk zijn voor de beste prestatie. Maar hangt echt van moederbord af.

Gast

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/26, 00:16:54 »
Citaat van: Thom Punte
Ik hoop maar dat HP voor dit oude beestje nog een handleiding heeft
Oude beestjes hebben geen dual channel. Als de slots alle 4 dezelfde kleur hebben, heb je waarschijnlijk geen dual channel en maakt het voor zover ik weet niet veel uit waar je het inprikt.

Thom Punte

  • Gast
Nieuw geheugen erbij prikken.
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/27, 09:11:40 »
Het waren 4 slots op een rij. 2 blauwe en 2 zwarte, om en om gesitueerd.
Toen ik er eentje in de blauwe en de ander in de zwarte er vlak naast ging de pc klagen dat het geheugen er verkeerd inzat. (netjes hoor van HP)

Even omzetten en draaien maar.....nu nog even de kracht van 1024 mb geheugen ontdekken.