Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]euro en dollar toetsen werken niet  (gelezen 1953 keer)

Offline quick30

  • Lid
[OPGELOST]euro en dollar toetsen werken niet
« Gepost op: 2008/09/16, 00:10:50 »
Een probleem dat verholpen schijnt te zijn met kernel 2.6.26 of 2.6.27 https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.17/+bug/84159/comments/12 de euro- en dollartoetsen. Nu hardy met kernel 2.6.19. :(

Geen idee hoe lang ik nog "gemarteld" wordt. Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/22, 11:15:38 door quick30 »

euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/16, 02:20:15 »
Vreemd ik heb er nooit gemartel mee ???
Alles werkt perfect O_O as usual.

Alle tekens boven de cijfers kan ik gewoon gebruiken met de shift toets erbij. en dingen zoals het euro teken met de rechter Ctrl toets.

En dat op een oude draadloos Logitech keybord ?

Mja ik ben dan ook een apart persoon......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/16, 02:25:14 »
Hier doen die toetsen het gewoon, dus misschien zit er ergens een instelling niet helemaal goed?
Waarom zou het met een kernel update opgelost worden? Is het een hardware of driverprobleem?

Als je toch die nieuwe kernel wil hebben, dan moet je even wachten totdat de nieuwe versie van Ubuntu er is. (Intrepid Ibex)

euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/16, 21:36:43 »
Heb je een Amilo A1650g toetsenbord dan?

Offline quick30

  • Lid
euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/26, 19:03:39 »
Nou ik heb een laptop. Acer laptop. Bij de vorige versie van ubuntu kon "Acerhk" gebruiken. Dat werkt nu niet meer.

Voor ik weet niet of er een Amilo A1650g op een Acer Extensa 5220 zit. Lijkt me niet. Wat voor een oplossing heb je daar voor?

euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/26, 20:01:57 »
Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord. Tabblad indelingen. Klik op Indelingsopties en vouw Het Euro-teken aan bepaalde toetsen toevoegen. Vink de 5-toets aan. Vouw vervolgens 3e niveau kiezers uit. Selecteer hier welke toets je wilt gebruiken om de 5-toets te maken. Ik heb de rechter alt gebruikt. Dan kun je met rechteralt+5 de euro op je scherm neerzetten. Succes!

euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/26, 20:46:35 »
Bizar dat een doodnormaal toetsenbord het niet doet. En als je xev draait in een terminal? Worden er wel keycodes gegeven als je € en $ ingeeft?

Quatroking

  • Gast
euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/26, 20:49:21 »
Citaat van: Johanvd
Hier doen die toetsen het gewoon, dus misschien zit er ergens een instelling niet helemaal goed?
Waarom zou het met een kernel update opgelost worden? Is het een hardware of driverprobleem?

Als je toch die nieuwe kernel wil hebben, dan moet je even wachten totdat de nieuwe versie van Ubuntu er is. (Intrepid Ibex)
je kon toch gewoon de kernel updaten bij een bestaande installatie? dat heb ik namelijk een keer gedaan, ookal heb ik geen idee hoe.

Offline quick30

  • Lid
euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/26, 21:25:54 »
Citaat van: Quatroking
Citaat van: Johanvd
Hier doen die toetsen het gewoon, dus misschien zit er ergens een instelling niet helemaal goed?
Waarom zou het met een kernel update opgelost worden? Is het een hardware of driverprobleem?

Als je toch die nieuwe kernel wil hebben, dan moet je even wachten totdat de nieuwe versie van Ubuntu er is. (Intrepid Ibex)
je kon toch gewoon de kernel updaten bij een bestaande installatie? dat heb ik namelijk een keer gedaan, ookal heb ik geen idee hoe.
De kernel updaten lijkt wel een aardig idee.
Die 3e niveau-optie van Cumulus007 had ik al eens gedaan. Maar waarom niet nog een keer? (antwoord volgt)
Het is niet een normaal toetsenbord! Het is een laptop toetsenbord. Heel veel toetsen zijn niet zo "open" als zou moeten.

Offline quick30

  • Lid
euro en dollar toetsen werken niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/26, 21:32:32 »
Cumulus007: Het werkt! bedankt. Toch kan ik niet wachten op ubuntu 8.10. Dan werkt het ook! Ik koos trouwens voor de windows toets als 3e niveaukiezer. Laatste keer is het wellicht goed gegaan doordat ik vergeten was dat ik de windows toets moest gebruiken en niet de ctrl+shift :(