Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome-shell hangt als ik op applicaties druk / of zoek naar applicaties via dash  (gelezen 806 keer)

Hallo allemaal,

Sinds een dag of 2-3 heb ik last van gnome-shell die constant blijft hangen wanneer ik een programma probeer te zoeken of op 'applications' druk.

Ik heb al rondgespeurd op internet; en ik blijk niet de enige te zijn! Een oplossing heb ik echter nog niet weten te vinden. Ik kan me ook niet herinneren dat ik updates heb binnengehaald.

mainstream@dopamine-pc:~$ gnome-shell --version
GNOME Shell 3.3.3

mainstream@dopamine-pc:~$ gnome-shell --replace

Gtk-WARNING **: Theme parsing error: gtk.css:42:29: Failed to import: Error opening file: No such file or directory
Window manager warning: Log level 8: Read-only property 'read-only-view' on class 'GeeAbstractSet' has type 'GeeCollection' which is not equal to or more restrictive than the type 'GeeSet' of the property on the interface 'GeeSet'

      JS LOG: GNOME Shell started at Fri Jan 06 2012 18:16:11 GMT+0100 (CET)
Window manager warning: Log level 8: Read-only property 'read-only-view' on class 'GeeAbstractList' has type 'GeeCollection' which is not equal to or more restrictive than the type 'GeeList' of the property on the interface 'GeeList'

Window manager warning: Log level 16: STACK_OP_REMOVE: window 0x158 not in stack


Ik heb volgens adviezen van anderen, alles al op default gezet: mijn GTK-, gnome-shell- en window theme.

Weet iemand wat hiermee aan de hand is?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/06, 18:17:21 door mainstream »


mainstream@dopamine-pc:~$ lspci|grep -i vga
04:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation G84 [GeForce 8600 GTS] (rev a1)

Het is voor het eerst trouwens dat ik zoiets ben tegen gekomen. Nooit problemen gehad met drivers.

Offline Bloom

  • Lid
Welke driver heb je in gebruik? Nouveau of de gesloten driver van nVidia zelf?

Het vastlopen treedt het meest op bij systemen die een extra kernelparameter nodig hebben voor de grafische kaart.
Je kunt eventueel eens proberen of het opnemen van een kernelparameter nomodeset=1 helpt.

Heb je hier iets aan? Ik weet het zelf namelijk niet meer en ik kan niet applications menu niet meer gebruiken hehe.

mainstream@dopamine-pc:~$ dpkg --get-selections | grep nvidia
nvidia-173 install
nvidia-common install
nvidia-current install
nvidia-settings install

Alvast bedankt voor je snelle reacties en hulp  :D Zal dadelijk eens proberen of het aan de kernel parameters ligt.

Offline Bloom

  • Lid
Is dit een 32-bit of 64-bit Ubuntu 11.10?

En probeer eens de nomodeset=1 parameter toe te voegen aan de kernelparameters in Grub om te zien of dat verschil maakt. Weet je hoe je dat moet doen of zal ik het uitleggen?

Ik draai 32 bits.

mainstream@dopamine-pc:~$ gksudo gedit /etc/default/grub
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash nomodeset"
mainstream@dopamine-pc:~$ sudo update-grub
Generating grub.cfg ...
Found linux image: /boot/vmlinuz-3.0.0-14-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-3.0.0-14-generic
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
Found Windows 7 (loader) on /dev/sda1
done
« Laatst bewerkt op: 2012/01/07, 17:43:58 door mainstream »

Het heeft trouwens geen nut gehad, gnome-shell blijft nog steeds hangen :'(


Werkt jammer genoeg ook niet...

Heb zelf ook al alles geprobeerd. Snap er niks van. Eerder helemaal geen problemen gehad.

Offline Bloom

  • Lid
Dan heb ik er ook geen idee meer van, vrees ik. Gaat dit om een verse installatie? Dan kun je herinstallatie van het OS overwegen. Indien niet, kun je een back-up maken van de homedirectory en die naderhand terugzetten. Treedt na het terugzetten van de homedirectory het euvel opnieuw op, dan weet je dat het een instelling in een van de configuratiefolders van je homedirectory is...

Hmm oke bedankt. Ik lees dat meer mensen er problemen mee hebben en er schijnt nog geen [werkende] fix. Het betreft trouwens geen nieuwe installatie en het probleem doet zich pas een paar dagen voor.

Op de een of andere manier heeft iets waarschijnlijk toch geholpen. Sinds vandaag geen last meer gehad van dat de gnome-shell hangt :-D

Bedankt