Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemde verschijnselen: virus???  (gelezen 357 keer)

Offline vangrails

  • Lid
Vreemde verschijnselen: virus???
« Gepost op: 2015/02/04, 08:15:30 »
Hallo beste mensen,

'k Vraag me af of mijn nieuwste Xubuntu een virus heeft (al heb ik begrepen dat dit niet waarschijnlijk is).
De verschijnselen: het duurt tegenwoordig meer dan een à twee minuten voor de PC afsluit.  Wanneer ik herhaaldelijk op de 'Uit"-knop druk krijg ik de idiote vermaning dat de beheerder niets te doen moet hebben om af te sluiten.  Om in lachen uit te barsten toch?
En - verontrustend -  een aantal pictogrammen  is ineens veranderd!  Ook  het uiterlijk van firefox is veranderd. De kleur van de werkbalken is grijs geworden. Iemand zit als het ware aan mijn PC te prutsen. En ik weet zeker dat het niet de kaboutertjes zijn.
Wie geeft goede raad?
« Laatst bewerkt op: 2015/02/04, 08:19:16 door vangrails »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vreemde verschijnselen: virus???
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/04, 09:05:36 »
Wanneer je uitlogt en opnieuw gaat inloggen, dan kan je een sessie kiezen.
Staat deze niet per ongeluk op XFCE i.p.v. Xubuntu ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vreemde verschijnselen: virus???
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/04, 11:23:23 »
Wanneer ik herhaaldelijk op de 'Uit"-knop druk krijg ik de idiote vermaning dat de beheerder niets te doen moet hebben om af te sluiten. 
Die melding krijg je als je een usb-apparaat hebt aangesloten én je hebt een terminal open naar dat apparaat toe (dus bv. /media/usb-naam/docs). Is dat misschien het geval?

Offline vangrails

  • Lid
Re: Vreemde verschijnselen: virus???
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/04, 18:50:10 »
Dank je Ron en Paul. Hij staat op Xubuntu en er is geen USB apparaat aangesloten.
Dank voor het meedenken.
Na de recente update zijn alle verschijnselen weg. Ik sluit dit topic dus maar. Nogmaals bedankt.