Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell PPA toe voegen, hoe?  (gelezen 996 keer)

Offline John K

  • Lid
Dell PPA toe voegen, hoe?
« Gepost op: 2013/07/13, 00:34:10 »
Hoi allemaal,

Ik probeer een Dell PPA toe te voegen maar weet niet hoe dit gaat. Hier is de info van de PPA;

http://ppa.launchpad.net/dell-team/ubuntu/dists/

http://ppa.launchpad.net/dell-team/ubuntu/dists/precise/Release.gpg


-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux)

iJwEAAECAAYFAlGED/oACgkQi5++UVizr6kZfQP/by2FiTffFCIH4cmxAXq9WVAH
4Be0jU1g88Kdn2fQ4EIqNd8YqfrOvkLjfdXLSP9DLjFhYrQuwNhWzNWuOyzoz+Ey
vcchd2rFP+WndHcnuoNM5z69+3hBEo5Z+pak/U6JwTVSm/GCH95A0/fhEOVaJKYk
Z+GFrSG8Px7X6A0IdHA=
=sQWD
-----END PGP SIGNATURE-----


Weet iemand wat ik waar moet invullen, simpele uitleg graag!!!

Groet John

Offline jan11000

  • Lid
Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/13, 00:51:23 »
Bij software update(ga naar settings),
de 1e link toevoegen.

Dan  de 2e file opslaan op je pc,
dan bij software update(ga naar settings), bij authorisatie(dit is de engelse naam, 4e tabblad),
de opgeslagen file aanwijzen.(import key file).

Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/13, 11:07:52 »
@jan: Welke versie van Ubuntu gebruik jij, 8.04? Want dat is allang achterhaald. Tegenwoordig in Ubuntu wordt het sleutelbestand automatisch geïmporteerd na toevoegen van een PPA.

@John K: Ga naar Ubuntu Softwarecentrum --> Bewerken --> Softwarebronnen --> tabblad Software van derden
Voeg daar toe:

ppa:dell-team/ppa

En ververs de softwarebronnen (bijv. via sudo apt-get update in de terminal). Et voila.

Offline John K

  • Lid
Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/13, 11:47:53 »
Bedankt voor de antwoorden. Ik draai 12.04. maar de Dell Latitude XT vertoont zoveel nukken dat ie onwerkbaar is. De muis verspringt over het scherm en klikt en versleept etc zonder te vragen en de wireless netwerkkaart doet  niets, wat ik ook probeer. Vandaar dat ik op zoek ging naar extra's. Die PPA zou dus volgens jou niets toevoegen?

Groet John

Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/13, 11:48:41 »
Niets toevoegen? Dat heb ik niet gezegd, ik heb juist uitgelegd hoe je die PPA toevoegt. Beetje lezen kan geen kwaad ;)

Offline John K

  • Lid
Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/13, 12:00:26 »
Maar hier schrijf je;  Welke versie van Ubuntu gebruik jij, 8.04? Want dat is allang achterhaald. Tegenwoordig in Ubuntu wordt het sleutelbestand automatisch geïmporteerd na toevoegen van een PPA.

Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/13, 12:34:43 »
Maar hier schrijf je;  Welke versie van Ubuntu gebruik jij, 8.04? Want dat is allang achterhaald. Tegenwoordig in Ubuntu wordt het sleutelbestand automatisch geïmporteerd na toevoegen van een PPA.


Dat schreef ik aan Jan. Dat staat er ook: @jan.

Offline John K

  • Lid
Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/13, 14:37:26 »
Ah, ok. Ben te veel geconcentreerd om het probleem op te lossen, lees te snel dan

Offline John K

  • Lid
Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/13, 18:24:08 »
Zoun deze PPA ook in Maya werken? Ik moest inmiddels maya installeren door problemen, zie http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/grub-installeren-waar/new/#new

Wanneer ik de ppa in maya toevoeg krijg ik de volgende melding;

W: Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/dell-team/ppa/ubuntu/dists/maya/main/binary-i386/Packages  404  Not Found

Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/07/13, 20:03:15 »
Je moet naar schermpje gaan waar je hem toevoegde, de PPA aanklikken en dan wijzigen. In het schermpje wat opent moet je maya vervangen door precise.

Offline John K

  • Lid
Re: Dell PPA toe voegen, hoe?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/07/13, 20:35:39 »
Kan ik dit ook toepassen onder Xubuntu? Ik probeer veel distro's, niets draait goed op de Dell Latitude XT helaas.

Ik wil een distro proberen om die Dell PPA in te installeren, de PPA is voor Ubuntu 12.04 geschreven, kan ik die dan beter in Xubuntu installeren of kan dat net zo goed op Mint 13?

iemand een idee?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2013/07/16, 21:58:45 door John K »