Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke app voor afspelen videobestanden?  (gelezen 1359 keer)

Offline dennus

  • Lid
welke app voor afspelen videobestanden?
« Gepost op: 2009/01/04, 19:36:24 »
Ik word een beetje draaierig. Ik heb eigenlijk nog steeds niet een lekkere speler gevonden voor mijn videobestanden.

Als ik rechtermuisklik op een VIDEO_TS map kies ik voor AFSPELEN MET VLC. Wat gebeurt?  Hij speelt even HEEL snel het MENU van de DVD en dan houdt het op.

Als ik een MKV bestand afspeel met VLC dan heb ik wel beeld, als ik geluk heb zonder horten en stoten, maar dan wel heel vaak zonder geluid.
Speel ik hetzelfde bestand af met TOTEM, dan is het geluid goed, maar zie ik zo af en toe blokjes.

.VOB bestanden in TOTEM gaan vaak al helemaal niet lekker, de boel loopt vast e.d.

Je ziet, een hoop gedoe om een filmpje te kijken op mijn PC.  Op mijn mediaplayer doen deze bestanden het allemaal goed, dus het zit hem in de configuratie.
Ik heb alle stappen van de PJOTR handleiding doorlopen.

Graag wat tips of adviezen...

Offline Tom

  • Lid
Re: welke app voor afspelen videobestanden?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/04, 19:45:43 »
http://sites.google.com/site/hardy804lts/

kijkt U hier eens naar de afstellingen en de Players.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: welke app voor afspelen videobestanden?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/04, 20:05:46 »
Ik raad SMPlayer aan, alleen zal die geen dvd menu's afspelen, wel de content van de dvd en alle andere soorten mediabestanden..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: welke app voor afspelen videobestanden?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/04, 20:58:13 »
Ik ben een liefhebber van VLC. Speelt alles af. Zelfs mijn zoon gebruikt deze op Windows.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dennus

  • Lid
Re: welke app voor afspelen videobestanden?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/05, 14:07:41 »
OK, bedankt allen.
Ik ben er inmiddels achter dat COMPIZ ook geen goed doet in dit soort gevallen.
Ben, ten dele, tevreden met VLC. Hij doet in mijn geval geen DVD MENU afspelen e.d.
Ik ben bang dat ik nog een beetje blijf knutselen.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Re: welke app voor afspelen videobestanden?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/05, 14:11:59 »
VLC werkt bij mij ook prima, zorg ervoor dat wanneer je een video_ts film wil afspelen, je de hele video_ts map aanklikt met je re muis en dan kiezen voor afspelen met vlc. Dan zijn de dvd menus'gewoon te zien en te gebruiken.

succes,
idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Tom

  • Lid
Re: welke app voor afspelen videobestanden?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/05, 14:21:51 »
Ik gebruik voor DVDs  3 players en wel Totem(gstreamer) of VLCPlayer en natuurlijk SMPlayer (frontend van MPlayer).
En één van de drie speelt altijd goed af, ge moet soms even proberen welk van de drie.
Bij Totem(gstreamer) wel eerst bij bewerken - voorkeuren - aanvinken > ondertitelings bestanden automatisch laden bij laden van films.
En met die drie ben ik ten zeerste tevreden. :)
Een all in one bestaat spijtig genoeg nog niet , maar kan er zo goed mee leven.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/05, 16:29:51 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.