Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [gutsy] testers met een ati kaart  (gelezen 1826 keer)

Offline Rulus

  • Lid
[gutsy] testers met een ati kaart
« Gepost op: 2007/10/15, 10:08:49 »
Hoi,

Ik zit met een vervelende bug in Gutsy, bug 140766. Ik heb zo'n vermoeden dat dat komt door de fglrx driver, waardoor iedereen die deze driver gebruikt er last van heeft. Kunnen de mensen die Gutsy draaien en een ati kaart hebben dat eens verifiëren?

Dus je installeert eerst de fglrx driver via Systeem > Beheer > Beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Daarna herstarten en proberen je laptop in de slaapstand (Suspend) te krijgen.

[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/15, 10:12:50 »
Citaat van: Rulus
Hoi,

Ik zit met een vervelende bug in Gutsy, bug 140766. Ik heb zo'n vermoeden dat dat komt door de fglrx driver, waardoor iedereen die deze driver gebruikt er last van heeft. Kunnen de mensen die Gutsy draaien en een ati kaart hebben dat eens verifiëren?

Dus je installeert eerst de fglrx driver via Systeem > Beheer > Beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Daarna herstarten en proberen je laptop in de slaapstand (Suspend) te krijgen.
Ik heb een compaq nc6000 met een ATI Readon 9600 kaart en ik heb ook last van dit probleem. Wat ik ook heb als ik die driver heb geladen dan werken de desktop effecten niet meer. Ik schakel die driver niet meer in en mijn systeem werkt er nu normaal op.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Rulus

  • Lid
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/15, 10:15:42 »
Oeps, dit moest eigenlijk in hardware & drivers :)

Robert, kan je op Launchpad de gevraagde logs melden?
* output van 'uname -a'
* 'dmesg > dmesg.log' en dan dmesg.log attachen
* 'sudo lspci -vvnn > lspci-vvnn.log' en dan lspci-vvnn.log attachen
* output van fglrxinfo
* wat voor computer je hebt, en het type grafische kaart

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/15, 13:23:32 »
Ik heb volgens mij het zelfde probleem zal vanavond het even testen en dan eventueel melden. Bedankt dat je het ook hier meld!

Yven

  • Gast
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/15, 16:05:55 »
Citaat van: robertvroegop
Citaat van: Rulus
Hoi,

Ik zit met een vervelende bug in Gutsy, bug 140766. Ik heb zo'n vermoeden dat dat komt door de fglrx driver, waardoor iedereen die deze driver gebruikt er last van heeft. Kunnen de mensen die Gutsy draaien en een ati kaart hebben dat eens verifiëren?

Dus je installeert eerst de fglrx driver via Systeem > Beheer > Beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Daarna herstarten en proberen je laptop in de slaapstand (Suspend) te krijgen.
Ik heb een compaq nc6000 met een ATI Readon 9600 kaart en ik heb ook last van dit probleem. Wat ik ook heb als ik die driver heb geladen dan werken de desktop effecten niet meer. Ik schakel die driver niet meer in en mijn systeem werkt er nu normaal op.
Heej All,

Ik heb gisteren Ubuntu voor het eerst geinstaleerd (ook eerste linux iets) en ik had ook problemen met de desktop effects en jawel ook een ati kaart ATI mobility 9600/9700. Tevens heb ik ook mijn hele Ubuntu om zeep geholpen toen ik dat probeerde op te lossen... Krijg nu steeds een X server BSOF foutmelding achtig iets. Ga vanavond alles weer opnieuw instaleren en waarschijnlijk geen ati driver installen. Volgens mij kreeg ik de fout daardoor.

Tot ergens anders op het forum!

Offline Dave

  • Lid
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/15, 18:40:38 »
welke versie had je geinstalleed als ik vragen mag?????

[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/15, 19:09:13 »
Citaat van: Rulus
Oeps, dit moest eigenlijk in hardware & drivers :)

Robert, kan je op Launchpad de gevraagde logs melden?
* output van 'uname -a'
* 'dmesg > dmesg.log' en dan dmesg.log attachen
* 'sudo lspci -vvnn > lspci-vvnn.log' en dan lspci-vvnn.log attachen
* output van fglrxinfo
* wat voor computer je hebt, en het type grafische kaart
Ik wil heel graag doen wat je vraagt, echter leg me even uit hoe ik dat moet doen, wat dat betreft ben ik nog een newbee.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Rulus

  • Lid
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/15, 19:23:35 »
Je moet eerst een account aanmaken op Launchpad (http://www.launchpad.net), en daarna de gevraagde dingen toevoegen op de pagina van deze bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.22/+bug/140766

Yven

  • Gast
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/15, 19:49:08 »
Citaat van: Dave
welke versie had je geinstalleed als ik vragen mag?????
Ik begon met een 6.nog iets. Maar ik het eerste wat ik deed was updaten naar 7.06, Ik ga er vanuit dat update manager dat ook doet toch?

[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/15, 22:55:03 »
Citaat van: Rulus
Je moet eerst een account aanmaken op Launchpad (http://www.launchpad.net), en daarna de gevraagde dingen toevoegen op de pagina van deze bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-source-2.6.22/+bug/140766
Robert, kan je op Launchpad de gevraagde logs melden?
* output van 'uname -a'

Wanneer ik deze uitvoer in een terminal dan krijg ik:
Linux robert-laptop 2.6.22-14-generic #1 SMP Sun Oct 14 23:05:12 GMT 2007 i686 GNU/Linux


* 'dmesg > dmesg.log' en dan dmesg.log attachen
Waar vind ik dan deze file zodat ik het kan doorsturen?

* 'sudo lspci -vvnn > lspci-vvnn.log' en dan lspci-vvnn.log attachen

robert@robert-laptop:~$ sudo lspci -vvnn > lspci-vvnn.log
[sudo] password for robert:
robert@robert-laptop:~$
Idem voor deze!!

* output van fglrxinfo
robert@robert-laptop:~$ fglrxinfo
Het programma 'fglrxinfo' is momenteel niet geïnstalleerd  U kunt het installeren door het volgende te typen:
sudo apt-get install xorg-driver-fglrx
bash: fglrxinfo: opdracht niet gevonden


* wat voor computer je hebt, en het type grafische kaart
ATI RADEON 9600
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Rulus

  • Lid
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/15, 23:35:17 »
Bedankt voor het testen, maar je moet eerst de fglrx driver installeren via Systeem > Beheer > beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Daarna bovenstaande opnieuw uitvoeren.

Die bestanden bevinden zich in je /home/ map

[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/16, 17:03:19 »
Citaat van: Rulus
Bedankt voor het testen, maar je moet eerst de fglrx driver installeren via Systeem > Beheer > beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Daarna bovenstaande opnieuw uitvoeren.

Die bestanden bevinden zich in je /home/ map
oke dat zal ik morgen dan wel even voor je doen, vandaag heb ik bezoek dus even een beetje lullig om dan de hele tijd achter de pc te zitten.
morgen kom ik er op terug.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
[gutsy] testers met een ati kaart
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/16, 23:56:50 »
ok, een beetje later maar het is gemeld. Hoop dat er snel een oplossing komt.