Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu probleem na installatie  (gelezen 491 keer)

Kubuntu probleem na installatie
« Gepost op: 2016/05/03, 15:40:37 »
Ik heb Kubuntu 16 geinstalleerd op een vriend zijn laptop. Installatie verliep goed en voltooid. Na opnieuw starten  geeft die dan de volgende melding; Plasma kan niet starten. Alle shell pakketten ontbreken.  Kubuntu starten lukt dus niet ook niet bij een nieuwe installatie.

Kan iemand ons helpen?

youpie123

  • Gast
Re: Kubuntu probleem na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/03, 19:34:57 »
Helpen kan ik niet maar wel bevestigen dat ik dezelfde problemen heb gehad. Dat was nog wel voor het officieel uitkomen van 16.04
Door dit probleem ben ik in aanraking gekomen met Ubuntu Mate wat ook erg goed bevalt. Achteraf zelfs beter dan Kubuntu  ;)

Re: Kubuntu probleem na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/03, 19:38:54 »
Ja, ik zag dat meerdere mensen hier last van hebben. Ik wil graag een andere Linux versie op me usb stick gooien. Kan ik dat doen tijdens het Kubuntu uitproberen? Andere optie is er op dit moment niet.

Ik heb een andere versie gedownload maar met welke programma kan ik die op usb gooien tijdens het Kubuntu uitproberen?

youpie123

  • Gast
Re: Kubuntu probleem na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/03, 19:58:28 »
Je kan, ondanks dat je geen desktop hebt gewoon de geinstalleerde versie van Kubuntu gebruiken en eventueel Unetbootin installeren via de Terminal. Je kan zelfs internetten als je verbinding hebt. Gewoon met Alt+F2 kan je alles wat je wilt opstarten. Terminal start je op met Konsole in te typen bijvoorbeeld....

Unetbootin installeren in konsole: sudo apt-get install unetbootin