Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met "Trash" in Hardy  (gelezen 1028 keer)

DarkEra

  • Gast
Probleem met "Trash" in Hardy
« Gepost op: 2008/05/09, 03:23:11 »
Nu is mij net opgevallen dat de "Trash" (prullenbak) in Hardy niet goed functioneerd. Ik had gewoon een paar bestandjes naar de prullenbak gedaan en wat blijkt, hij geeft (het icoontje) niet aan dat ie "vol" zit. Ik klik erop zodat men de window te zien krijgt wat voor bestanden er in zitten. Dan opeens veranderd het icoontje van leeg naar "vol".

Het tweede punt is dat je normaal in de window op "Empty Trash" kunt klikken om de bestanden te verwijderen. Doet ie dus niet, de button blijkt niet geactiveerd te zijn. Nu heb ik geprobeerd met rechtsklikken op de prullenbak, zodat zich het menu opend, en dan geklikt op "Empty Trash". Pas na 2

DarkEra

  • Gast
Probleem met "Trash" in Hardy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/14, 13:27:35 »
Het blijkt nu ineens weer normaal te werken met het verwijderen van bestanden uit de prullenbak.

En bedankt voor jullie hulp hè.

Offline Nick1890

  • Lid
Probleem met "Trash" in Hardy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/14, 15:09:33 »
Ik vind in 8.04 de folder .trash niet meer.
Nu zit ik met een bestand in mijn vuilnisbak waar ik geen rechten op heb om dat te verwijderen. Indertijd kon ik die -- ingelogd als als root -- nog wel ledigen doch ik vind die vuilisbak-folder nergen.
En néén, ook niet met Show Hidden Files aangevinkt.
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Offline lizardman

  • Lid
Probleem met "Trash" in Hardy
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/14, 15:29:59 »
De trash folder zit nu (Hardy) in ~/.local/share/Trash
Tik in de locatiebar in Nautilus
Citaat
trash://
dan kom je in de map.
Als je Nautilus opstart met
Citaat
gksu nautilus
Dan kun je als root de trash ledigen.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)