Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMware geen toegang tot bestanden  (gelezen 2073 keer)

WillemM

  • Gast
VMware geen toegang tot bestanden
« Gepost op: 2008/10/03, 13:01:03 »
Ik heb VM ware geinstaleerd en daar draai ik XP mee nu dacht ik om niet teveel ruimte te gebruiken wat portable applicaties te gaan gebruiken, ik kom echter met geen mogelijkheid op een ander deel van de pc of op mijn netwerk, heb het netwerk automatisch geconfigureerd en ook heb ik het handmatig geprobeerd.Ik snap eigenlijk niet welke gegevens ik nu moet invoeren om de virtuele XP toe te vogen aan het netwerk, als ik via cmd/ipconfig mijn ipadres opvraag geeft hij 10.0.2.15 en mijn gateway als 10.0.2.2 , ik heb wel gewoon internet in de virtuele XP en het draaid allemaal leuk alleen nu de programmas nog die ik hierin wil draaien.

Heb nog eens goed gekeken maar het is geen VMware maar VirtualBox

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank

Mvrgr

Willem

VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/03, 21:34:06 »
Heb je geen rechten tot een map/bestand of kan je helemaal niet in een map/bestand komen? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

WillemM

  • Gast
VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/03, 22:05:12 »
Ik kan buiten de virtuele box alleen in de cd/dvd speler komen en het gekke is dat deze geen multisessie dvd's leest terwijl ik de 2e sessie wel in Ubuntu kan lezen met dezelfde speler.
Heb Ubuntu nu op een 2e oud pctje gezet als enig os zodat ik wat veiliger kan expirimenteren zonder bang te zijn m'n hele pc om zeep te helpen, ook op die pc heb ik precies hetzelfde probleem deze schijf is helemaal in het Linux formaat ingedeeld en de andere pc is opgedeeld in 3 partities 2 windows en 1 linux waar ik dan weer XP virtueel op geinstaleerd heb.

Mvrgr

Willem

VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/04, 00:19:33 »
Heb je al de gebruikers handleiding gedownload? http://download.virtualbox.org/virtualbox/2.0.2/UserManual.pdf
Vanaf blz 78 staat het netwerken beschreven.
Wat niet kan is vanuit XP een EXT3 schijf/partities benaderen, er zijn wel programma's op internet te downloaden die vanuit XP EXT3 bestanden kunnen zien. Verder het opzetten van een netwerk tussen Ubuntu en XP kan met SAMBA. Maar misschien is dit weer een stap te ver. Misschien kan je uitleggen wat je precies wilt doen vanuit je virtuele XP. Wat je DVD speler betreft, bedoel je als je de virtuele machine opnieuw opstart voor de 2e keer of als je een tweede virtuele machine start?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

WillemM

  • Gast
VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/04, 01:26:37 »
Hoi Gijs

Weer bedankt voor je antwoord.
Ik kon in de eerste plaats helemaal niets vanuit de virtuele XP wel heb ik internet en ik heb een NAS Synology draaien dus heb ik daar maar een FTP verbinding opgezet, nu kan ik in ieder geval bij de bestanden die ik eventueel wil instaleren in die virtuele XP, ik denk dan voorlopig aan bv Photoshop, ik weet wel dat de Gimp ook een heel goed programma is maar ik werk daar nog niet echt lekker mee.
Ik ben ook nog maar net begonnen met Ubuntu en ben vaak nogerg onzeker en dan is snel even teruggrijpen op XP wel makkelijk.
Ben trouwens wel diep onder de indruk van de stabilieteit en de snelheid van en Ubuntu en XP in de virtuele box mijn XP heeft nog nooit zo snel gedraaid als onder Ubuntu :-) misschien is het wat voor de jongens in Redmont om het ook eens te proberen.
Ik heb nu nog het probleem dat ik in die XP mijn tekentablet (wacom Bamboo) niet aan de gang krijg, ik neem aan dat ik daarvoor op de een of andere manier een USB verbinding tot stand moet brengen, of kun je in VirtualBox geen USB apparatuur gebruiken?
Wat me ook opvalt is dat de geluidskaart niet werkt onder de virtuele machine, niet dat dit een probleem is aangezien ik ook naar muziek kan luisteren via Ubuntu, dit is trouwens ook de reden dat ik twijfel of onder Virtual Box je wel hardware kunt aanspreken aangezien die dan aan 2 apparaten tegelijk gekoppeld zou moeten zijn.
Wat ik me ook afvraag is in hoeverre ik eventueel opgelopen rotzooi in de virtuele box de rest van mijn pc kan besmetten.

Mvrgr

Willem

VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/04, 10:05:11 »
My two cents: de tijd en energie die je nu in het Virtual Box gebeuren steekt zou je ook kunnen gebruiken om Gimp onder de knie te krijgen. Het is maar een suggestie ;)
En er kan niks gebeuren met de rest van de PC. De virtual box draait onder een gewoon user account (neem ik aan) en bovendien draait er een OS op die het hele Linux gebeuren niet kan zien.

WillemM

  • Gast
VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/04, 10:49:49 »
Citaat van: AutoStatic
My two cents: de tijd en energie die je nu in het Virtual Box gebeuren steekt zou je ook kunnen gebruiken om Gimp onder de knie te krijgen. Het is maar een suggestie ;)
Er zijn nog een paar programma's waar ik voorlopig nog even aan vast wil houden die alleen onder Windows draaien, en ik ben er ook nog lang niet aan toe om Windows vaarwel te zeggen, en dan is er ook nog mijn familie die ik onmogelijk over kan halen om op Linux over te stappen en aangezien we die pc ook nog gezamenlijk gebruiken is snel kunnen switchen tussen beide os een goede mogelijkheid, er is al wel een dualboot maar dat duurt mij te lang.
Er komt bovendien nog bij dat ik best een beetje gefascineerd ben door die Vbox.

Mvrgr

Willem

VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/04, 18:27:12 »
WillemM, heb je de OSE versie(geen usb ondersteuning) van VB of heb je de versie van de site van VB gedownload? Heb je ook de de manual gedownload van de site? Zoals mijn vorige post beschreven? Hier staat een hoop info in, o.a. randapparatuur, usb.
Gewoon voorlopig Photoshop blijven gebruiken als dat prettiger vind, gewoon af en toe met Gimp in de weer, kan je kijken of het bevalt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

WillemM

  • Gast
VMware geen toegang tot bestanden
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/06, 13:18:53 »
Hoi Gijs
De handleiding heb ik gedownload maar kom er niet uit, en welke versie VB ik heb weet ik eigenlijk niet ik weet wel dat ik via setting enable USB controllers aan kan zetten en ook aangezet heb ook kan ik USB devices filteren dus ik neem eigenlijk aan dat ik de versie heb waar USB in ondersteunt word alleen lukt het me niet om wat voor USB apparaat dan ook te zien of draaiend te krijgen.
Ik vind inderdaad voorlopig Photoshop nog veel prettiger werken, alleen zonder tekentablet is het heel wat minder, ben helemaal gewend aan het bewerken van fotos met tablet, denk ook niet dat een muis maar in de buurt van de mogelijkheden komt fie je met een tablet hebt, vandaar dat ik dus ook graag die USB aan de gang wil zien te krijgen.

Mvrgr

Willem