Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google chrome onthoudt code niet  (gelezen 717 keer)

google chrome onthoudt code niet
« Gepost op: 2014/05/20, 16:40:00 »
ik gebruik google chrome en ik heb dit zo ingesteld dat ik die 2-stap autenticatie heb. na het debacle met bodhi ben ikterug gegaan naar xubuntu en dus ook google chrome geinstalleerd. maar nu als ik inlog op chrome en ik eerst mijn email adres met wachtwoord opgeef en dan een sms krijg met die 2e login code. dan onthoudt chrome die niet meer. elke keer als ik naar gmail ga dan moet ik elke keer weer die code intikken terwijl ik wel de optie om die code te onthouden aanvink.

wat kan het probleem zijn?

Offline RikRik

  • Lid
Re: google chrome onthoudt code niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/20, 19:00:25 »
Ik begrijp je niet helemaal, inloggen in Google Chrome doe je met je emailadres en wachtwoord, waarom krijg jij dan nog een code via sms?

Frederik

  • Gast
Re: google chrome onthoudt code niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/20, 19:13:15 »
Ik begrijp je niet helemaal, inloggen in Google Chrome doe je met je emailadres en wachtwoord, waarom krijg jij dan nog een code via sms?

Die krijgt hij omdat hij heeft opgegeven van een 2e verificatie via sms gebruik te willen maken als extra beveiliging.
Waarom Chrome dat niet kan onthouden weet ik ook niet.

Offline RikRik

  • Lid
Re: google chrome onthoudt code niet
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/20, 21:40:58 »
Bedankt Frederik, weer wat geleerd en gelijk even de volgende link gelezen:
https://support.google.com/accounts/answer/1085463?hl=nl&ref_topic=1099588

@Daffy Duck, je zou de inlogprocedure ook eens met Chromium (Softwarecentrum) kunnen proberen. Heb je dan ook het probleem?


Frederik

  • Gast
Re: google chrome onthoudt code niet
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/20, 21:46:45 »
Wat een verschrikkelijk irritant gedoe is dat.  Met een heel sterk wachtwoord is dit gedoe volgens mij helemaal niet nodig.

Offline RikRik

  • Lid
Re: google chrome onthoudt code niet
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/20, 21:49:43 »
Wat een verschrikkelijk irritant gedoe is dat.  Met een heel sterk wachtwoord is dit gedoe volgens mij helemaal niet nodig.
Inderdaad, volgens mij overdreven extra veiligheid  :rolleyes: