Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "/" partitie vol door "/media/windows" (dualboot)  (gelezen 1824 keer)

notskall

  • Gast
"/" partitie vol door "/media/windows" (dualboot)
« Gepost op: 2008/01/19, 23:39:27 »
Hele goede avond allemaal,

Ik ben een beginnertje met Ubuntu (Linux), het is een geweldig OS...
Ok, to the point, ik heb een dualboot gemaakt doormiddel van deze tutorial..

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/

Hulde en lof, het werkt, niets aan de hand. Nu zit ik sinds ik Ubuntu heb enkel op Ubuntu en XP had ik nog niets mee gedaan.Tot ik net Call of duty 4 geinstalleerd heb in XP (gewoon C:/program files/Activision....bla bla) Na de installatie ben ik weer naar Ubuntu gegaan en kreeg ik bij het opstarten te zien dat de "/" voor 100% vol zat. Toen heb ik schijfgebruik geopend om te kijken hoe en wat, nu blijkt dat /media zo goed als vol is. Met name de windows map in /media. Voor mijn gevoel door COD4. Waarschijnlijk heb ik iets fout gedaan, wat, zou ik niet weten. Heb het een en ander al proberen te zoeken op internet maar kon er voor de rest niets meer over vinden.. Hier volgt een printscreen van schijfgebruik!



Ik hoop dat ik genoeg en duidelijke info heb gegeven over de situatie.. ik baal er enorm van en kan niets vinden als ik erover zoek op google, dus post ik zelf een vraag!  

BVD...

Notskall!

Offline siegi

  • Lid
"/" partitie vol door "/media/windows" (dualboot)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/19, 23:45:34 »
Onder /media/ staan je usbsticks, cdroms en de andere partities op je harde schijf. Geeft misschien voor jouw wat verwarring omdat je windows partitie in principe onder je / word gemount.

Kijk eens hoeveel plaats er per partitie word ingenomen.
systeem > beheer > systeemmonitor > bestandensysteem

notskall

  • Gast
"/" partitie vol door "/media/windows" (dualboot)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/19, 23:57:15 »
Geweldig, bedankt voor je snelle reactie.. hier volgt een screen:



Oh, dus geeft hij aan dat "/" 100% vol is omdat windows daardoor word gemount, maar aangezien "/" totaal maar 5.5gig heeft, waarschuwt die dat het vol zit na de installatie van COD4! dus ik moet het negeren en gewoon doorgaan waar ik mee bezig was :D toch ? btw ik heb cod4 verwijderd in windows en nu geeft die het niet meer aan bij het opstarten..

BEDANKT ! :D

Offline siegi

  • Lid
"/" partitie vol door "/media/windows" (dualboot)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 00:00:28 »
Volgens die screen heb je overal nog genoeg plaats he :)

notskall

  • Gast
"/" partitie vol door "/media/windows" (dualboot)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/20, 00:01:40 »
Hahaha, mja... idd. Maar ik vond de melding erg raar :(  

iig HEEL ERG bedankt voor je reactie! Ik zet het topic op opgelost!