Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op  (gelezen 2606 keer)

Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Gepost op: 2012/01/25, 20:32:30 »
Zojuist is ALSA 1.0.25 uitgebracht, met daarin honderden opgeloste fouten. Voor o.a. de VT1708S-codec is het slepende probleem met de hoofdtelefoonaansluiting (deze werkte heel onvoorspelbaar) eindelijk opgelost.

Ieder die een laptop of desktop heeft en dezelfde problemen ervaart, doet er goed aan eens Ubuntu 12.04 te proberen, of te upgraden naar een zeer recente kernelversie middels de Kernel PPA.

Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/25, 20:58:25 »
Of Alsa los te upgraden middels een PPA ;)

Dank voor deze tip! :)

Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/30, 20:19:39 »
Netjes, zelf heb ik geen problemen.

Ik vraag mij af wat de verschillen zijn tussen ALSA en pulseaudio? Ik snap dat Ubuntu voor ALSA gekozen heeft, betere hardware ondersteuning, maar voor profesioneel gebruik is pulseaudio of JACK toch beter?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/30, 21:07:31 »
Ubuntu gebruikt geen Alsa maar PulseAudio.

PulseAudio heeft het voordeel dat je naar andere devices kan streamen, net als zeg maar dat gebeuren van Apple. Plus het is wat moderner dan Alsa plus je kunt met PulseAudio per draaiende applicatie instellen wat het volume moet zijn i.t.t. Alsa waar dat niet kan.
JACK is totaal overbodig voor normaal gebruik van een PC.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/31, 13:02:26 »
Pulseaudio is een sound server, en dat is iets anders dan ALSA. In Ubuntu heb je beide.

Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/31, 14:15:16 »
ALSA is ook een soundserver en met ALSASharing kun je precies hetzelfde als met PulseAudio, alleen iets minder makkelijk en mooi.
Wat ik hierboven zei is het enige wat een normale gebruiker hoeft te weten van de verschillen.

Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/02, 22:38:13 »
PulseAudio is een laag boven ALSA, toepassingen die alsalib gebruiken, worden naar PA gerouterd, en komen dan toch weer bij ALSA terecht.

Re: Los problemen met de hoofdtelefoonaansluiting op
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/03, 00:36:09 »
PulseAudio is een laag boven ALSA, toepassingen die alsalib gebruiken, worden naar PA gerouterd, en komen dan toch weer bij ALSA terecht.

Precies.