Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Amarok media speler start niet meer  (gelezen 791 keer)

Mr. Garden

  • Gast
[opgelost] Amarok media speler start niet meer
« Gepost op: 2008/11/27, 10:11:21 »
Hallo,

Gisteren heb ik voor het eerst Ubuntu geïnstalleerd via Wubi om zo eens kennis te maken met dit operating systeem.
Nadat alles eenmaal werkte wilde ik naar een shoutcast stream luisteren alvorens te beginnen met mijn 'linux avontuur'. Na enig onderzoek bleek Amarok hier een goed geschikte speler voor te zijn, en deze heb ik toen geinstalleerd.

Toen ik in de settings aan het prutsen was heb ik per ongelijk de database op mysql gezet, en de gegevens van mijn webhost ingevuld, met de hoop dat dit zou werken.
Nou accepteert de mysql server van mijn webhost geen verbindingen van buitenaf (zoals ik eigenlijk al verwachtte) en nou wil de Amarok installatie niet meer starten.

Als ik het proces op zoek in de procesmanager vind ik het proces 'amarokapp' (o.i.d., ik heb ubuntu nu niet bij de hand) met de actie 'xx_INET_WAIT'.
Ik gok dat de software hier bezig is met een verbindingspoging zonder timeout naar mijn mysql server.

Nu mijn vraag, heeft amarok ergens een configuratie bestand waar in staat welke database gebruikt wordt zodat ik deze terug kan zetten naar sqlite? Ik ben niet bekend met de indeling van het bestandssysteem van Ubuntu dus ik zou niet weten waar ik dit soort bestanden moet zoeken.

Ook heb ik geprobeerd Amarok opnieuw te installeren met
sudo apt-get install --reinstall AmarokMaar helaas zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!
« Laatst bewerkt op: 2008/11/28, 10:53:20 door Mr. Garden »

Offline eXtreem

  • Lid
Re: Amarok media speler start niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/27, 10:26:04 »
Je hebt in synaptic de optie om een programma volledig te verwijderen. Je zou dat eens kunnen proberen en vervolgens nogmaals installeren. Zo heb ik andere programma's ook (niet dat het vaak gebeurt) weer aan de gang gekregen.
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline MataS

  • Lid
Re: Amarok media speler start niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/27, 10:33:37 »
Alle instellingen van een bepaald programma worden in /home/gebruiker/.{programmanaam} opgeslagen (tenzij je het programma als root opent)
Als je de map .amarok in je home-map verwijderd, worden in principe al je instellingen ge-reseted.

Als dit niet werkt zou ik inderdaad proberen amarok volledig te verwijderen via synaptic en daarna weer opnieuw te installeren.

Mr. Garden

  • Gast
Re: Amarok media speler start niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/27, 10:39:18 »
eXtreem en MataS bedankt voor jullie snelle reactie!
Dit ga ik direct proberen zodra ik thuis ben, ik zal dan even laten weten of het gelukt is of niet.


Mr. Garden

  • Gast
Re: Amarok media speler start niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/28, 09:27:25 »
Het probleem is inmiddels opgelost.
Ik heb bovenstaande oplossingen geprobeerd maar helaas zonder succes.

Wat ik uiteindelijk heb moeten doen is alle query timeouts van amarok naar de mysql database uit zitten (ga gerust op vakantie ondertussen, haha).
Dan opent het programma zich gewoon als anders en kon ik bij opties kiezen voor sqlite als database.

Bedankt in iedergeval!