Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost: sources.list ..probleem?  (gelezen 732 keer)

Offline mhweb

  • Lid
opgelost: sources.list ..probleem?
« Gepost op: 2009/05/03, 16:52:02 »
Heb op een tweede pc ook ubuntu gezet, en die heeft een probleem met flash... Ik ben dus de twee pc's met elkaar gaan vergelijken. Ubuntu versie is dezelfde...  Bij systeem, beheer, softwarebronnen, zie ik al een eerste verschil. software van derden, de vakjes die je kan aanvinken, zien er al anders uit, ( de goede geeft url's, de andere benamingen, en de ene geeft alles van hardy, de andere van gutsy? )

Heb er aan gedacht om de sources.list van de ene pc te kopieren naar de andere, maar wou eerst even kijken en vergelijken.  Als ik bij de tweede pc echter in het terminalvenster ingeef dat ik de sources.list wil aanpassen, opent een teksteditor, maar.. met een lege pagina.

Kan dit?   Want op het moment is die pc wel updates aan het binnenhalen?
Is het verstandig om toch te proberen de sources.list van de ene pc in de andere te kopieren?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 19:02:20 door mhweb »

Re: sources.list ..probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/03, 16:57:04 »
Als je editor leeg is, bestaat het door jou opgegeven bestand niet. Een typefout dus.

Hebben ze beiden dezelfde architectuur (32-bit, 64-bit)? Staat op beiden de Restricted-repo aan? Normaal gesproken gaat die automatisch aan als je Flash installeert.

Offline mhweb

  • Lid
Re: sources.list ..probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/03, 17:08:37 »
ik heb de code die ik in mijn terminal ingegeven heb, copy paste vanuit een webpagina die daarvoor uitleg geeft gezet.  Kan dus niets fout zijn denk ik.

Re: sources.list ..probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/03, 17:17:15 »
/etc/apt/sources.list ?

Offline mhweb

  • Lid
Re: sources.list ..probleem?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/03, 17:29:17 »
sudo gedit /etc/apt/sources.list

heb intussen de list van de ene pc in de andere gezet.    effe afwachten wat dat geeft

Re: sources.list ..probleem?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/03, 18:14:27 »
Ik vrees het ergste: op de ene PC staat Hardy en de andere Gutsy...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline mhweb

  • Lid
Re: sources.list ..probleem?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/03, 19:01:44 »
neen, want ik had in beide pc's nagekeken,  via systeem,beheer systeemmonitor,  op bijde pc's stond daar bij systeem Hardy.

Heb dus zoals voordien gezegd,  de sources.list van de ene pc, gekopieerd naar de andere. Hele  hoop updates gedaan, en dan nog maar eens van voor af aan de handleiding multimedia compleet maken doorgenomen.

Op het moment geeft de tweede pc aan dat die helemaal up to date is, en in ieder geval reeds op 1 website,  www.renault.be komt het filmpje nu door. Heb nog niet kunnen nakijken wat youtube filmpjes doen.
Op mijn eigen pc,  de goede dus,  beginnen die wel te spelen, maar stoppen na een minuutje of zelfs sneller.

In ieder geval, dit topic, sources.list kan afgesloten worden.
Indien nodig meld ik me nog wel op een topic ivm niet draaiende flash filmpjes.