Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost::Xubuntu naast Windows 7  (gelezen 694 keer)

Opgelost::Xubuntu naast Windows 7
« Gepost op: 2013/06/20, 20:41:33 »
Ik wil Xubuntu installeren naast Windows7. Ik heb de harde schijf in 3 partities verdeel. De eerste twee standdar voor Windows systeem en een voor data.
De derde had ik gereserveerd voor Linux.
Als ik nu Linux wil installeren zie ik natuurlijk de benaming van de schijfdelen van Linux'.
Maar kan ik ervan uitgaan dat de laatste partitie van Windows ook de laatste in Lixus is?
Ik hoop, at de vraag duidelijk is.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/03, 15:47:55 door tfvdbos »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu naast Windows 7
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/20, 21:24:32 »
Post hier eens een schermafdruk van Gparted van die schijf. Gparted kun je starten in de "uitprobeer"-sessie van Ubuntu; vanaf de DVD dus.

Re: Xubuntu naast Windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/20, 21:56:34 »
Sorry, ik krijg de melding: 'Root privileges are required for running GParted.
Ik heb de map Root opgezocht en daar staat een kruisje in.

Maar in Xubuntu worden de schijven benoemd als 1, 2, 3, 5 en 6 (met de Linux voorletter die ik ben vergeten cda of zo?)
Als je dan klikt op 'geavanceerd', dan wordt de balk getoond met partities met een schuif in het midden.
In kleine letters staat eronder:  4 kleinere partities niet getoond.

Aan de vermelding van de gB heb ik ook niets, die geven andere waarden aan dan Windows.

Hebt u wat aan deze omschrijving?
« Laatst bewerkt op: 2013/06/20, 22:05:04 door tfvdbos »

Opgelost:Re: Xubuntu naast Windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/03, 15:46:50 »
Ik wil Xubuntu installeren naast Windows7. Ik heb de harde schijf in 3 partities verdeel. De eerste twee standdar voor Windows systeem en een voor data.
De derde had ik gereserveerd voor Linux.
Als ik nu Linux wil installeren zie ik natuurlijk de benaming van de schijfdelen van Linux'.
Maar kan ik ervan uitgaan dat de laatste partitie van Windows ook de laatste in Lixus is?
Ik hoop, at de vraag duidelijk is.

Opgelost:Re: Xubuntu naast Windows 7
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/03, 15:47:21 »
Ik wil Xubuntu installeren naast Windows7. Ik heb de harde schijf in 3 partities verdeel. De eerste twee standdar voor Windows systeem en een voor data.
De derde had ik gereserveerd voor Linux.
Als ik nu Linux wil installeren zie ik natuurlijk de benaming van de schijfdelen van Linux'.
Maar kan ik ervan uitgaan dat de laatste partitie van Windows ook de laatste in Lixus is?
Ik hoop, at de vraag duidelijk is.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Opgelost::Xubuntu naast Windows 7
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/03, 19:58:49 »
Rare manier om een oud topic van jezelf te "bumpen".
Maar....
Citaat
Sorry, ik krijg de melding: 'Root privileges are required for running GParted.
los je op door op de live DVD de terminal te zoeken en in te tikkensudo gpartedDaarmee zijn we dus terug bij de eerste reactie van Pjotr.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523