Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Java] swt verander inhoud scherm  (gelezen 1037 keer)

Offline jopy

  • Lid
[Java] swt verander inhoud scherm
« Gepost op: 2009/11/12, 19:53:52 »
Ik ben alweer even bezig met experimenteren met Java en SWT als widget-toolkit.
Nu heb ik een inlogschermpje gemaakt. Ik wil graag dat als ik klik op de knop inloggen, dat hij dan een laadbalk weergeeft met een andere tekst (label) erboven. Dit wordt dus een nieuw scherm, of hetzelfde scherm met nieuwe inhoud. Hoe pak ik dit het beste aan?
Moet ik een compleet nieuwe shell (scherm) maken en de oude afsluiten? (om op die manier een nieuw venstertje forceren)
Of kan ik de inhoud van de shell veranderen? (door bijvoorbeeld twee composites te maken en af te wisselen tussen die twee (hoe zou dat dan moeten?))
Weet iemand wat de standaardoplossing hiervoor is? Met zoeken kom ik niet erg ver.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Java] swt verander inhoud scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/13, 15:06:03 »
Hey jopy, ik heb geen ervaring met SWT. Maar wel met java en het zoeken naar een oplossing voor een programmeerprobleem.
Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar bij dit soort problemen kun je het best op engelse termen te zoeken.

Misschien helpt deze url met je zoektocht ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jopy

  • Lid
Re: [Java] swt verander inhoud scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/14, 17:08:02 »
Ik zoek meestal in het engels, omdat daarin nou eenmaal wat meer te vinden is.
SWT wordt een soort van uitgebreidt door JFace, en ik denk dat ik me in beide principes nog eens goed verdiep, dan kom ik er vast wel uit. In ieder geval bedankt voor de hulp!