Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Toetsenbord taal behouden?  (gelezen 1041 keer)

Offline Wentie

  • Lid
[OPGELOST] Toetsenbord taal behouden?
« Gepost op: 2010/07/19, 08:13:18 »
Ik heb in mijn laptop een nieuw toetsenbord gestoken, dit is een azerty frans, hiervoor gebruikte ik een azerty be.
Nu heb ik de taal van het toetsenbord gewijzigd in het systeem - voorkeuren - toetsenbord.
En dan verwijder ik de belgische taal, maar die komt er telkens terug op als ik opnieuw opstart, er staat nu wel vanboven in mijn statusbalk een symbool met "wit", en als ik er op klik veranderd het wel naar "fra". Maar dat is geen oplossing vind ik, er moet toch een manier zijn om die "wit", belgisch weg te krijgen. (verwijderen helpt blijkbaar niet)

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 2010/07/20, 08:28:47 door Wentie »

Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: Toetsenbord taal behouden?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 10:30:00 »
moet je toevallig jezelf nog inloggen wanneer de computer opstart?

tijdens het inloggen zelf staat onderin de balk ook nog een toetsenbordinstelling.
Deze staat misschien nog op de oude instelling zodat die automatisch word gekozen

Offline Tom

  • Lid
Re: Toetsenbord taal behouden?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/19, 10:42:05 »
Ik heb in mijn laptop een nieuw toetsenbord gestoken, dit is een azerty frans, hiervoor gebruikte ik een azerty be.
Nu heb ik de taal van het toetsenbord gewijzigd in het systeem - voorkeuren - toetsenbord.
En dan verwijder ik de belgische taal, maar die komt er telkens terug op als ik opnieuw opstart, er staat nu wel vanboven in mijn statusbalk een symbool met "wit", en als ik er op klik veranderd het wel naar "fra". Maar dat is geen oplossing vind ik, er moet toch een manier zijn om die "wit", belgisch weg te krijgen. (verwijderen helpt blijkbaar niet)

Groetjes
Instellingen toetsen bord BE verwijderen en Fra aan klikeen dan vanonder aanvinken voor het hele systeem - wachtwoord - enter - reboot en voila.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.