Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraag over all in one printers  (gelezen 5138 keer)

Offline bwman

  • Lid
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/27, 21:30:03 »
HP is vaak het makkelijkste voor Linux.  :)

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/27, 21:34:40 »
Inderdaad. HP is vaak het makkelijkt onder Linux en volgens mijn mening: de Photosmart-serie maakt ook nog eens prachtige afdrukken :)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/27, 21:45:13 door Vistaus »

Offline koos4401

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/27, 21:38:44 »
Vistaus schreef:
Citaat
Photosmart-serie maakt ook nog eens prachtige afdrukken

Juist omdat ik enkel op gevoel bij Canon zweer: heb jij een objectieve warentest-link voor mij over het onderwerp afgdrukkwaliteit?
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/27, 21:44:22 »
Vistaus schreef:
Citaat
Photosmart-serie maakt ook nog eens prachtige afdrukken

Juist omdat ik enkel op gevoel bij Canon zweer: heb jij een objectieve warentest-link voor mij over het onderwerp afgdrukkwaliteit?

Nee, die heb ik niet. Ik gaf slechts mijn mening :)

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/28, 00:24:22 »
Ik heb twee keer Epson gehad,en 1 keer Canon.Ze gingen al na korte tijd slechter worden met het afdrukken van foto's,dus ik heb nu een HP printer,wel is waar geen fotoprinter,maar ik heb de indruk dat deze me veel langer goede diensten zal bewijzen!En zo geïnstalleerd in Ubuntu!Bovendien kunnen daar XL Cartridges in en dat is goedkoper per milliliter..(Officejet Pro 8600)
Is wel duurder bij nieuw aanschaf,maar ik heb hem voor 49 euro bij een veiling gekocht,gne,gne..
« Laatst bewerkt op: 2014/02/28, 00:28:07 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/28, 00:41:49 »
Klopt. OfficeJet and PhotoSmart kunnen allebei XL-cartridges aan die je gewoon bij je lokale computerboer kunt kopen :)
(misschien een enkel model dat XL niet aan kan maar de meeste wel)

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/28, 11:22:34 »
Ook hier al een aantal jaren een Photosmart van HP die het meteen out-of-the-box deed (nu ja box ... ik had hem occasie ;) ) en perfect zijn ding doet: scannen, printen, en foto's afdrukken (wat ik nauwelijks doe, maar soit). Ook kopietjes is geen enkel probleem. Van Ubuntu 10.04 destijds in gebruik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #8 Gepost op: 2014/03/01, 10:29:05 »
We hebben hier een HP Photosmart C6200 staan. Maakt prachtige afdrukken, en op de regelmatige papierstoringen na is hij erg betrouwbaar. De Canon MX510 echter die beneden staat, is traag, maakt lelijke afdrukken. Zat wel een knap prijsverschil in, dat dan weer wel. Maar de HP is verreweg de beste.

Offline bwman

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #9 Gepost op: 2014/03/02, 03:47:13 »
thx voor de info, nu heb ikzelf en een collega van me problemen gehad met hp ivm met stukken in de printers die normaal gratis hersteld moesten worden in garantie en daar deed hp heel moeilijk over, vandaar ik nogal huiverig tegenover hp sta.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #10 Gepost op: 2014/03/02, 11:35:01 »
Voor Linux is Samsung is tegenwoordig bijna net zo'n goede keuze als HP, ook al moet je soms nog even een stuurprogramma installeren:
https://sites.google.com/site/computertip/samsungprinters

Offline petervs

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #11 Gepost op: 2014/03/02, 13:04:33 »
Betreffende Samsung is er ook nog de "The Samsung Unified Linux Driver Repository"
http://www.bchemnet.com/suldr/index.html
Ubuntu MATE 16.04

Offline jolo

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #12 Gepost op: 2014/03/02, 13:11:40 »
ik zoek een goeie all in one onder linux goede foto printer scanner en copieer
Die HP PhotoSmart 6520 e-All-in-One die je noemt, print volgens de consumentenbond wel goede zwarte tekstafdrukken. Echter voor kleurenfoto afdrukken op fotopapier, is die Canon MG6350 veel beter. Daartegenover moet je waarschijnlijk voor die Canon MG6350 wat meer moeite doen, om die in Linux aan de praat te krijgen. Zie daarvoor op het Engelstalige Ubuntu forum deze thread Ubuntu Canon PIXMA MG6350 printer. De HP PhotoSmart 6520 e-All-in-One werkt in Ubuntu 13.10 out of the box. Voor Ubuntu 12.04 is nog wel het installeren van hplip vereist.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #13 Gepost op: 2014/03/02, 14:45:50 »
Dat ben ik er niet mee eens,of die Canons zijn een stuk beter geworden!Die ik heb gehad was inferieur aan de Epson.Was ook vlugger kapot.Als de Epson nieuw zijn de foto afdrukken prachtig.Alleen duurt het niet zo lang dat de koppen niet meer goed uitlijnen en krijg je strepen er door heen.Dat moet je dan zelf corrigeren door een testpagina af te drukken en te kijken welk icoon het beste is.En dan blijkt dat geen enkele icoon goed is.De HP die ik nu heb, die regelt de uitlijning zelf d.m.v een klein camaraatje.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #14 Gepost op: 2014/03/02, 15:30:03 »
Ik had een keer een Brother DCP-195C voor iemand geritseld, mdat die perse een goedkoop ding wilde.
Dat werkt maar daar is alles mee gezegd, die dingen moet je kopen als je echt niets te doen heb zo verschrikkelijk langzaam........ lijkt nergens op.
En ik vind de kwaliteit middelmatig.

Daarnaast veel ervaring met Epson, mijn laatste printer is dik 11 jaar meegegaan, nu wederom een Epson gekocht
en wel de Epson Stylus Office BX625FWD.
Echt een mega top ding, heel erg snel en print erg mooi, hij is zuinig met inkt, ik heb nog nooit zolang met mijn cartridges gedaan iidgv.
Dit model heeft net als mijn vorige model de onverwoestbare printkoppen erin zitten...
Dus wil je een goed model hebben moet je in deze serie Epson kijken.

Hij draait perfect in Ubuntu, ik heb geen idee meer of hij oob draaide, maar Epson heeft voor Linux goede drivers.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Bobbie

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #15 Gepost op: 2014/03/02, 22:51:09 »
Ik heb dan ook een Epson stylus D120, prima ding en als ik zeer veel te printen zou hebben bestaat er legen cassettes die je kan opnieuw kan vullen of anders met een Ciss  systeem met flessen en slangen naar de printerkop

http://www.inkttoko.nl/Webwinkel-Category-1275291/Epson.html

Offline bwman

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #16 Gepost op: 2014/03/03, 02:41:16 »
ik moet zeggen mijn epson heeft bijna 10 jaar zonder probs onder linux gedraaid was onverwoestbaar maakte mooie foto afdrukken; mijn vader heeft een canon wifi all in one onder linux draaien zonder problemen maar die drukt raar of zelden foto prints af, wel een vereiste voor mij dat hij goeie foto's afdrukt.
ik heb zeker stof genoeg om over na te denken en ga zeker de samsungs meenemen in de vergelijking en eens nader bekijken.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #17 Gepost op: 2014/03/03, 10:11:47 »
Waar je echt bij Epson op moet letten is het model printkoppen.
Ik heb nu niet een lijstje voor je klaar, maar er word 1 model gebruikt voor een aantal Epson printers en die koppen kunnen ook goed overweg met inkt wat niet van Epson afkomt.
Waardoor je (zoals Bobbie al zij) kunt gaan uitkijken naar een CISS systeem als je veel print, en of probleemloos je inkt kopen bij www.123inkt.nl
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: vraag over all in one printers
« Reactie #18 Gepost op: 2014/03/03, 11:28:30 »
Mijn model Epson was de R265,waar je ook CD's mee kan printen.Niet echt een goedkope printer hoor!Heb toen 135 euro voor moeten betalen en dat is zo'n acht jaar geleden.Maar hij begon al na een jaar of 4 problemen te geven.Omdat ik toen slecht inkomen had heb ik lang moeten wachten om hen te vervangen en ondertussen ging de Zwarte inkt cartridge steeds lekken en kwam op het af te drukken papier terecht,bovendien printte hij niet goed meer met zwart..Waarschijnlijk verharde inkt onder de cartridge,maar ik kreeg die kast niet open,dus kon niet kijken of ik er iets aan kon doen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline bwman

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #19 Gepost op: 2014/03/04, 00:26:15 »
de epson die ik had had piezetto printkoppen  ook  geen goedkoop beestje maar zn geld dubbel en dik waard (cx6600) een echte alleskunnen ik ben bang dat ze zo niet meer gemaakt worden.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #20 Gepost op: 2014/03/04, 10:33:15 »
mijn ervaring met epson is nogal slecht, epson zeurt iedere keer dat je de cardridges moet vervangen (ookal zijn ze nog half vol!! chipresetter gebruiken dus!) en kan niet leesbaar op "fast draft" printen  :( :(
mijn ouders hadden een epson draadloze printer (SX405) gekocht en niets dan ellende! je moest op windows met een zogenaamde "MFP-manager" een "virtuele USB-poort" aankoppelen en dan was het alsof de printer rechtstreeks aan je pc zat, dat ging de helft van de tijd mis. op linux hoefde je alleen het ip-adres in te tikken en dan werkte het printen prima (ook nog zonder reclame!) maar het scannen niet, dat werkte alleen via USB.

ik heb nu een HP deskjet 3070A (kost ongeveer 70 euro) en dat ding werkt perfect met hplip toolbox! scannen, printen, kopieren alles werkt draadloos en nooit problemen. de printer werkt zelfs zo goed dat mijn ouders continu opdrachten naar MIJN printer sturen. ook de cardridges kun je gewoon leegprinten (je krijgt een melding, maar die kun je gewoon wegklikken). kortom, superding!

Offline bwman

  • Lid
Re: vraag over all in one printers
« Reactie #21 Gepost op: 2014/03/06, 20:13:52 »
het is toch een canon geworden de 5550 installatie is een fluitje van een cent. drivers van canon afgehaald. installatie in mint en elementary ging vanzelf airprint goggleprint wifi alles werkt naar behoren.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast