Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.  (gelezen 467 keer)

Offline JvH

  • Lid
Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Gepost op: 2015/03/03, 19:55:44 »
Sinds enkele dagen valt me op dat het ingestelde thema niet meer werkt in Caja. Zie bijlage.
Hebben meer mensen hier last van? Heeft iemand enig idee of (en wat) hieraan te doen is?

Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/03, 20:11:03 »
Ik ben zelf niet bekend met Mate, maar ik neem aan dat er een thema-wijziger is? Probeer daar eens een ander thema te kiezen en dan weer het huidige? :)

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/03, 20:54:24 »
Dank voor je snelle reactie Vistaus.

Ik had al een ander thema gekozen, zonder effect.
Zojuist heb ik alle thema's aangeklikt. Maar afgezien van de titelbalk blijft Caja bij z'n kale uiterlijk.
Ik had ook al vluchtig gegoogeld op 'mate caja appearance' maar ik zag zo 1-2-3 niet iets wat mijn probleem betreft.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/03, 22:26:35 »
Ik ben zelf niet bekend met Mate, maar ik neem aan dat er een thema-wijziger is? Probeer daar eens een ander thema te kiezen en dan weer het huidige? :)

Dan weet je nog niet wat je mist! Ik heb hem in mijn VM Box het is de Ubuntu Mate14.04 LTS 64Bit.   =D

Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/03, 22:54:43 »
Ik weet wel wat ik mis. Ik kon totaal niet overweg met GNOME 2 toendertijd en Mate is een voortzetting daarvan dus ik pas. Ben tevreden met de omgeving die ik nu gebruik, gewoon simpel :)

Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/04, 12:56:17 »
Probeer dit eens:

In je thuismap, maak een mapje aan met de naam ".themes" (inderdaad: met een punt voor de naam, want het is een verborgen map). Als je na het aanmaken deze map niet ziet verschijnen, dan klopt dit: het is een verborgen map. Deze is zichtbaar te maken met de toetsencombinatie CTRL+H. Ga vervolgens met je bestandsbeheerder naar de locatie "/usr/share/themes", maar doe dit onder je eigen account (dus jezelf geen verhoogde rechten geven, want anders werkt dit trucje niet). Zoek de map met het thema die je op dit moment draait. Kopieer deze gehele map naar dat zojuist aangemaakte mapje ".themes".

Start vervolgens even voor de zekerheid opnieuw op zodat het hele thema weer opnieuw kan laden. Als het goed is zou het probleem er dan niet meer moeten zijn.  :)
« Laatst bewerkt op: 2015/03/04, 12:58:38 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/04, 17:16:37 »
Probeer dit eens:

In je thuismap, maak een mapje aan met de naam ".themes" (inderdaad: met een punt voor de naam, want het is een verborgen map). Als je na het aanmaken deze map niet ziet verschijnen, dan klopt dit: het is een verborgen map. Deze is zichtbaar te maken met de toetsencombinatie CTRL+H. Ga vervolgens met je bestandsbeheerder naar de locatie "/usr/share/themes", maar doe dit onder je eigen account (dus jezelf geen verhoogde rechten geven, want anders werkt dit trucje niet). Zoek de map met het thema die je op dit moment draait. Kopieer deze gehele map naar dat zojuist aangemaakte mapje ".themes".

Start vervolgens even voor de zekerheid opnieuw op zodat het hele thema weer opnieuw kan laden. Als het goed is zou het probleem er dan niet meer moeten zijn.  :)
Ik ga dit vanavond proberen.

Ik weet wel wat ik mis. Ik kon totaal niet overweg met GNOME 2 toendertijd en Mate is een voortzetting daarvan dus ik pas. Ben tevreden met de omgeving die ik nu gebruik, gewoon simpel :)
Beetje offtopic, maar in mijn eigen topic vind ik dat het moet kunnen :):
Uit nieuwsgierigheid: wat vond je precies onwerkbaar aan Gnome 2?

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/04, 22:47:11 »
Marqueaux, dank! Je truc werkt.
Wat me wel verbaast is dat het uiterlijk in Caja nu netjes conformeert aan elk thema dat ik selecteer in dialoog Uiterlijk, hoewel ik alleen Radiant MATE naar .themes heb gekopieerd.
Mocht iemand het weten, dan ben ik daar wel benieuwd naar. Vandaar dat ik het topic nog even open laat staan.

EDIT:
Helaas, te vroeg gejuicht. Ik was net bezig een ander issue te onderzoeken, waarbij ik een aantal keer moest herstarten. Op een gegeven moment kreeg ik weer de kale look-and-feel te zien in Caja. Ik heb nog steeds Radiant MATE als thema ingesteld staan.
Vreemd dat alleen Caja dit probleem lijkt te hebben. De andere apps die ik start zien er wel goed uit.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/04, 23:02:23 door JvH »

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu MATE 14.10: kaal thema in Caja.
« Reactie #8 Gepost op: 2015/03/05, 11:01:50 »
Vreemd, nu ziet Caja er wel weer goed uit. Ik ga het de komende tijd maar in de gaten houden.
Het is op zich ook niet zo'n dringend probleem - ook met het kale thema werkt het programma gewoon.