Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox/Java Probleem met de schermgrootte - problem with size window  (gelezen 814 keer)

RobZoet

  • Gast
Probleem met de schermgrootte Firefox/Java

Ik heb Java web start 5.0 geinstalleerd met de package manager. Firefox 2.0.0.6 op Linux ubuntu 7.10.
De Java applicatie die ik open neemt maar ¼ van het firefox scherm in. Het lukt me niet dit groter te krijgen. Bv met preferences in firefox en Java, of met hendels om te slepen (die zijn er niet). Het spel dat ik o.a. gebruik is GO (japans bordspel) van www.kiseido.com.

Op de wiki, de engelse en nederlandse forums vind ik geen oplossing.
Ik zou dankbaar zijn als iemand mij een oplossing aan de hand zou kunnen doen.

Mijn dank!

Met vriendelijke groet. ROB ZOET.


ENGLISH
Problem Resizing window Cgoban3 client in Firefox Java
I have firefox 2006. Installed Java 5.0 with the package manager and the GO game client from www.Kiseido.com to play on line GO (a japanese board game). Now I find that it all works, BUT the game window is only about 1/4 of the size of the firefox window. The rest is unused green. I cannot fin a way to make it larger (preferences of firefox, Java or handles to resize it). Can someone tell me how to do this. Thanks a lot. ROB ZOET Netherlands

Tsiburaska

  • Gast
Firefox/Java Probleem met de schermgrootte - problem with size window
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 07:42:36 »
Als je andere pagina's wel beeldschermvullend kreeg zit het in dit spel!
Komt bij mijn Sudoku online Russia ook altijd maar ¼.
Dus vermoedelijk de website die naast andere programma's hoorde te draaien is de oorzaak.

Firefox/Java Probleem met de schermgrootte - problem with size window
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 09:16:49 »
Ze zeggen zelf op hun website dat je de java plugin moet hebben.  Volg die link en neem versie 6 update 3...  Met de versie 5 uit de repo's zit je voor de meeste (nieuwere) sites echt te laag.  De mensen die dat programmeren nemen altijd de nieuwste versies, dus je moet wel volgen.  Gelukkig is Sun Linux-vriendelijk :)
Lukt het daarna nog niet, dan laat je het maar weten, dan zal je manueel moeten instellen dat hij deze versie gebruikt...

Edit: typo
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

RobZoet

  • Gast
Firefox/Java Probleem met de schermgrootte - problem with size window
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 14:55:12 »
HET WERKT! Bedankt voor de tips. Het zat hem in de Java versie.

Voor geinteresserden:
1. Ik heb met de applications add/remove Sun JRE 6.0 geinstalleerd. Dat hielp niet.
2. Vervolgens vond ik in het forum de tip dat oude versies niet automatisch verwijderd worden. Ook dat als je in de firefox browser about:plug ins intypt krijg je een lijst van de geinstalleerde versies.
3. In firefox preferences Java weggevinkt (omdat ik ze met onderstaande de melding kreeg dat ze in gebruik waren en verwijdert konden worden)
3. Met add/remove Java web start web start 5.0 en 5.0 web browser verwijderd. Hielp niet.
4. Met de package manager naar alles gezocht met "SUN" en "Java", "JRE", "J2RE" en verwijderd. Behalve alles wat met versie 6 van doen had.
5. In firefox Jave weer enabled.

Victorie ! (Ik ben er wel 5 uur mee bezig geweest.)

Bedankt nogmaals voor het advies. Ik adviseer ook GO te gaan spelen (zie www.gobond.nl)

:D