Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kom automatisch in bios setup na opstarten  (gelezen 716 keer)

Offline yogiman

  • Lid
kom automatisch in bios setup na opstarten
« Gepost op: 2013/11/26, 20:42:34 »
Mijn thunderbird email is opeens ontregeld geraakt. Al mijn post is in de trash terechtgekomen. Als ik opstart kom ik meteen in het blauwe scherm van de bios setup. Na wat toetswisselingen kom ik in een bruin scherm, waar ik voor herstelmodus heb  gekozen. Ik ben nu ook mijn 3D instelling kwijt. Hulp is nu uitermate wenselijk.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/26, 21:43:17 »
Blijf er niet een toets (soms) hangen ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline yogiman

  • Lid
Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/26, 22:11:20 »
Nee. Ik merkte dat ik mijn emails niet meer kon aanklikken. Ik kan me niet meer precies herinneren wat voor boodschap ik kreeg (op -enter- gedrukt), toen ik wilde herstarten.

Offline yogiman

  • Lid
Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/27, 11:17:07 »
De wegen van ubuntu zijn dus soms ondoorgrondelijk. Thunderbird? heeft inmiddels al mijn gmx mails voorgoed verwijderd, en van de hotmails de helft. Het was me dus gelukt om op te starten via de herstelmodus, met een slechte resolutie en andere instellingen weg. Ik heb toen straks opnieuw opgestart, en alles is weer vanouds. Hoera!!! Behalve mijn email dan.

Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/27, 12:07:57 »
Kreeg je dat blauwe scherm na het opstarten van Thunderbird of na het opstarten van je PC? In het eerste geval is er waarschijnlijk een toets blijven hangen.

Die boodschap was niet toevallig een vraag om bevestiging dat je mail wilde verwijderen?


Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/27, 12:25:03 »
Als je nog niets weggeschreven hebt op de harde schijf, kan je nog proberen om met bijv testdisk, staat op bijv de Knoppix live cd, de bestanden terug te vinden. De schijf waar je op gaat zoeken mag nl niet aangekoppeld zijn of naar worden geschreven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline yogiman

  • Lid
Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/27, 14:12:08 »
Dank je wel, jongens. Nee, na het opstarten. Ik kon geen emails aanklikken, en ik zag de emaillijst als een gek heen en weer gaan. Ik heb  op de hotmail website gekeken, en daar is ook alles weg. Bij mijn gmx provider kan ik niet inloggen. Het is mogelijk dat ik zelf een doelwit ben. Ik ga voor de zekerheid nieuwe emailadressen nemen.

Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/27, 15:23:20 »
Ik zou beginnen met een grondige schoonmaak van je toetsenbord. Dit lijkt me het effect van een of meerdere toetsen die blijven hangen.

Als je Thunderbird via pop je e-mail op laat halen dan kan het afhankelijk van je instellingen kloppen het dat je hotmail webmail leeg is: thunderbird haalt de mail van de server waarna je die alleen nog lokaal hebt. Zal voor GMX ook gelden.

Je bent vrijwel zeker niet het doelwit van een aanval, nieuwe adressen nemen heeft geen zin.


Offline yogiman

  • Lid
Re: kom automatisch in bios setup na opstarten
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/27, 16:54:41 »
Ik weet wel zeker dat er geen toets is blijven hangen, want dan moet dat namelijk ook gebeuren als ik typ, en dat gebeurt dus nooit. Het zal wel een rare quirk zijn, zoals jullie die wel vaker tegen zullen komen, en die zich meestal vanzelf weer oplost. Er werd wel gevraagd voordat het gebeurde om het een en ander compact te maken, en dat heb ik genegeerd.