Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]HELP: melding Installatieprobleem - gnome wil niet meer opstarten  (gelezen 451 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Beste mensen,

Mijn Ubuntu 10.04 (64 bits versie) wil niet meer opstarten. Het gaat goed tot het inlogscherm dat er al wat vreemd uit ziet en iok krijg in de hoek de volgende melding:

Citaat
Installatieprobleem! De standaard configuratie voor Gnome-energiebeheer is niet correct geïnstalleerd. Neem contact op met uw systeembeheerder.

Als ik inlog kom ik steeds weer terug bij het inlogscherm. Wie weet wat de melding betekent en hoe kan ik het probleem oplossen?

Bedankt voor de moeite.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/04, 21:15:47 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Voor als iemand er ook tegenaan loopt hier mijn oplossing:

Oorzaak lag in een volgelopen harde schijf door het maken van backup naar een locatie in de root ipv op de externe HD.

Opgelost door:
- opstarten met linux installatie CD en dan LINUX uitproberen kiezen (niet installeren dus)
- vervolgens met gksudo nautilus opstarten in root mode
- op zoek gaan naar betreffende bestanden en verwijderen met [shift][del] (niet alleen [del] gebruiken want dan komen ze alleen in de prullenbak terecht => als je ze toch per ongeluk in de prullenbak dropt dan moet je op zoek naar de trash en die ook leeg maken.
- computer herstarten zonder de opstart cd

en alles werkte weer als een trein.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.