Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wpa  (gelezen 1484 keer)

Offline maxpower

  • Lid
wpa
« Gepost op: 2008/02/19, 19:26:00 »
Hallo ik heb een vraagje.. ik heb @home  nou vind ik ineens een wireless @home netwerk in huis.. heeft iemand enig idee of ikd eze voor internet kan gebruiken en met welke wpa key dat zou kunnen zijn

Offline siegi

  • Lid
wpa
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/19, 19:36:10 »
Als je zelf geen wireless router van @home hebt is de kans groot dat het gewoon het netwerk van je buren is.
Je kan zien of je router een wireless router is doordat er een antenne aan is.

Offline maxpower

  • Lid
wpa
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 00:28:21 »
ja snap ik.. laat ik het anders zeggen: :P elk huis bij ons in de buurt heeft @home en bij elk huis staat dat er een wireless verbinding is vanuit dat huis van @home..  ik vraag me af waar het vandaan komt.. en ik weet zeker dat 1 van die bij mij in huis staat.. en ik vrag me af of ik daar met een default password in kan komen ofzo.. overigens stond er ergens in  een beschrijving van het modum ook dat er wireless mogelijkheden zijn maar die gaat er ook niet verder op in..

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
wpa
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 19:04:07 »
Citaat
ik vrag me af of ik daar met een default password in kan komen ofzo
Begin niet met illegale praktijken...

Ik veronderstel dat je de naam van je eigen router wel kent? Zoniet, plug dan een netwerkkabeltje erop in en bekijk de config.
Zomogelijk, wijzig dan je netwerknaam zodat je weet op welk netwerk je dient te surfen.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

ikkeson

  • Gast
wpa
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 16:29:39 »
Wat je ook kan doen is een lijstje maken van de routers die er zijn, dan jouw router even uitschakelen en nieuw lijstje maken. Vergelijken en die wat ontbreekt op het 2de lijstje is vermoedelijk de jouwe.

Ik ken geen enkele router die een standaard WPA sleuteltje heeft. Normaal staan router default op GEEN beveiliging, daarom dat er zoveel routers zijn waar je gewoon kan inloggen. Of dit al dan niet legaal is, is een andere discussie.

Offline maxpower

  • Lid
wpa
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/23, 19:28:05 »
Nee.. is neit illegaal lijkt me, het is mijn modum immers zelf voor betaald.. en er zit een mogelijkheid op om wirless te gebruiken anders vond ik dat apparaat neit.. ik zit er naast en het bereik is uitstekend en als ik er ook maar iets verder bij vandaan ga en het bereik word slechter en het staat hier zowiezo in huis. het punt is dat ik me geen default wpa key of wat dan ook van het apparaat weet.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
wpa
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/24, 11:40:00 »
Aan je uitleg dacht ik dat je bedoelde of je met een default wachtwoord in de router van je buren kon komen.

Ik denk dat je best eens je router erbij neemt en er een netwerkkabeltje inplugt. Ga dan naar het standaard adres toe (meestal http://192.168.1.1 of neem werp een blik in de handleiding van de router). Vervolgens vraagt hij je om een wachtwoord, ook dit kan je in de handleiding van de router terugvinden (meestal admin - admin of één van zulke combinaties).

Nu zit je in de configuratie van je router. Zoek hier naar de naam van je netwerk (SSID) en pas deze aan naar hetgeen je zelf wilt en goed te onderscheiden valt van de naam van je buur-routers.

Verander ook het standaard wachtwoord zodat de buren of derden niet zomaar in je router kunnen snuffelen.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

wpa
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/29, 04:50:58 »
De meeste modem/router kastjes hebben ook gewoon een stikkertje erop zitten waarop de SSID staat en waarschijnlijk ook de WPA-key.