Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edgy Eft release gebruiken  (gelezen 4148 keer)

herreco

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Gepost op: 2006/10/26, 10:53:28 »
Beste mensen,

Ik heb nu Edgy Eft release gedownload. Vandaag komt de uiteindelijke versie uit. Is het zo dat via de update mijn release versie ge-upgrade kan worden naar de uiteindelijke versie? En zit er eigenlijk nog veel verschil tussen de release en de uiteindelijke versie?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/26, 11:04:41 »
Wordt automatisch ge
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Papa Chicco

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/26, 11:55:09 »
Hallo,

Wat moet ik nu doen om de nieuwste versie(Edgy) binnen te krijgen ik heb al regelmatig vandaag de update-manager geraadpleegd maar helaasnog niets.
is hen nu een kwestie van afwachten of moet ik wat specifieks doen?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/26, 12:04:06 »
Citaat van: profoX
Wordt automatisch ge
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Benny

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/26, 12:15:42 »
Heb ook update gedaan en controleren ook , krijg systeem is up to date ?
Dus automatisch ? of is het nog wat te vroeg ?
ps : synaptic ook het zelfde ?

herreco

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/26, 12:23:31 »
Nog even een andere vraag. Ik heb nu alle drie de desktops geinstalleerd. Betekent het dat als ik in gnome mijn systeem update, dat dan automatisch ook de andere desktops geupdate worden? En als ik bijvoorbeeld in gnome extra plugins installeer om zodoende bijvoorbeeld filmpjes af te spelen of jounaal via internet te bekijken, is het dan zo dat ik dan per definitie ook in xubuntu of kubuntu filmpjes kan afspelen of journaal kan bekijken?

pierrelala

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/26, 12:46:15 »
Hallo allemaal,

Edgy Eft staat nu op Distrowatch. De offici

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/26, 13:30:43 »
Met een simpele systeem update ben je er niet. Je zit dan nog steeds in Dapper. Laat de update manager weten dat je naar een andere release over wilt:
gksudo "/usr/bin/update-manager -c -d"
Je ziet dan bovenaan staan: "New distribution 6.10 is available" of iets anders als je 'm op Nederlands hebt staan. Daarmee kun je dan verder. Verwacht wel dat je een paar honderd MB aan updates binnen haalt, en het installeren van alles wel een uurtje kan duren (afhankelijk van je bandbreedte / snelheid PC).

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/26, 13:32:47 »
Citaat van: herreco
Nog even een andere vraag. Ik heb nu alle drie de desktops geinstalleerd. Betekent het dat als ik in gnome mijn systeem update, dat dan automatisch ook de andere desktops geupdate worden? En als ik bijvoorbeeld in gnome extra plugins installeer om zodoende bijvoorbeeld filmpjes af te spelen of jounaal via internet te bekijken, is het dan zo dat ik dan per definitie ook in xubuntu of kubuntu filmpjes kan afspelen of journaal kan bekijken?
Hangt er van af welke programma's je gebruikt. Zou je bijvoorbeeld (ik noem maar wat) GEdit updaten, kun je die ook draaien onder KDE maar heb je niet je Kate (KDE text editor) geupdate. Installeer je nieuwe plugins voor filmpjes die worden gebruikt door Totem (Gnome video speler), hoeft de KDE speler die niet per se ook te gebruiken.

Rroet

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/26, 14:05:50 »
Citaat van: ifokkema
Met een simpele systeem update ben je er niet. Je zit dan nog steeds in Dapper. Laat de update manager weten dat je naar een andere release over wilt:
gksudo "/usr/bin/update-manager -c -d"
Je ziet dan bovenaan staan: "New distribution 6.10 is available" of iets anders als je 'm op Nederlands hebt staan. Daarmee kun je dan verder. Verwacht wel dat je een paar honderd MB aan updates binnen haalt, en het installeren van alles wel een uurtje kan duren (afhankelijk van je bandbreedte / snelheid PC).
De regel hierboven in het root is de manier om van dapper naar edgy eft te upgraden.

PieterStel

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/26, 15:27:54 »
Je kunt de "d" achterwege laten.....!

Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2006/10/26, 15:53:55 »
Citaat van: pierrelala
Hallo allemaal,

Edgy Eft staat nu op Distrowatch. De offici

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/26, 16:51:04 »
Citaat van: Rroet
De regel hierboven in het root is de manier om van dapper naar edgy eft te upgraden.
Je hebt helemaal gelijk, ik zat duidelijk niet op te letten :)

Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #13 Gepost op: 2006/10/26, 17:18:37 »
Wanneer gaat ship-it Edgy versturen?
Je kan em blijkbaar enkel nog maar kopen.

Arvid

ps: heb net met dapper een server gestart. Dus er staat nog niets op. Is het slim om deze terug te formateren en met de edgy server direct te starten?
Is er op severvlak veel verschil, moet ik andere zaken dan kennen?
Heb nog niet met edgy gewerkt. Mijn desktop zit ook nog op dapper.

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #14 Gepost op: 2006/10/26, 17:33:29 »
Citaat van: Burnass
Wanneer gaat ship-it Edgy versturen?
Je kan em blijkbaar enkel nog maar kopen.
Ship-It gaat ze alleen naar communities versturen, niet naar particulieren. Ze blijven daar Dapper versturen. Long Term Service...

Papa Chicco

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: 2006/10/26, 18:02:51 »
Citaat van: ifokkema
Met een simpele systeem update ben je er niet. Je zit dan nog steeds in Dapper. Laat de update manager weten dat je naar een andere release over wilt:
gksudo "/usr/bin/update-manager -c -d"
Je ziet dan bovenaan staan: "New distribution 6.10 is available" of iets anders als je 'm op Nederlands hebt staan. Daarmee kun je dan verder. Verwacht wel dat je een paar honderd MB aan updates binnen haalt, en het installeren van alles wel een uurtje kan duren (afhankelijk van je bandbreedte / snelheid PC).
Is nadat ik dit gedaan heb ook tevens mijn sources-list omgezet naar Edgy?

Nog voor de goede orde ik voer in mijn terminalvenster  gksudo "/usr/bin/update-manager -c -d"  in ,en dan zie ik "New distribution 6.10 is available" en dan wijst het voor zich? of ga ik daarna naar de update-manager ?
Ja het lijkt wel zeer dom maar ik vraag het liever dan dat ik weer iets verkloot .

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: 2006/10/26, 18:38:39 »
die -d mag nu weg. Het is nu:

gksu "update-manager -c"

De -d was voor de beta/developers versie.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline merijn

  • Lid
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: 2006/10/26, 20:15:57 »
Hoi,ik zie nog niet dat Edgy officieel staat aangekondigd dat hij gereleased is vandaag op de eigen site van Ubuntu,dus ik weet niet of distrowatch te snel is met de update info.
Ook zie ik op de http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic nog niks geupdateted dat je je sourcelist kan laten maken op maat voor Edgy.
Daar kan je nu nog alleen kiezen voor de vorige versies tot en met Dapper drake van Ubuntu.
Tevens ik heb een klein vraagje,misschien dat een aantal Linux gebruikers al wel Edgy maar geinstalleerd hebben vandaag,en dus alles van de repositories van http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic zelf in hun eigen sourcelist hebben aangepast naar Edgy.

Mijn vraag is dus of iemand al geexpirimenteerd heeft dit te doen,en of het goed werkt als je alles waar eerst dapper stond  aanpast naar edgy.

Als andere medegebruikers van dit forum en tevens dus de Ubuntu /kubuntu linuxgebruikers hier dus goede ervaringen mee hebben dat het daadwerkelijk werkt,dan zal ik ook gaan updaten naar Edgy.
Want ik had een keer de releasecandidate van Edgy geinstalleerd en toen kwam ik tot de conclusie dat er nog allemaal updateprobleempjes waren met de sourcelist aanpassingen van dapper naar Edgy dus.
Vandaar dat ik wat voorzichtig ben met nu al up te daten,omdat ik bang ben dat ik weer mijn systeem helemaal opnieuw moet omgooien en alles er weer opnieuw moet installeren en daar heb ik dus geen zin in.



Groetjes,

Merijn

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: 2006/10/26, 20:20:49 »
@Merijn: Kijk eens bovenaan in 't groen op deze site:
http://www.ubuntu.com/

De source-o-matic is inderdaad niet up-to-date maar van de meeste bronnen moogt ge gewoon dapper vervangen door edgy. En dat werkt.

Of upgraden door in je terminal dit in te voeren:
gksu "update-manager -c"
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: 2006/10/26, 20:28:31 »
Citaat van: Papa Chicco
Is nadat ik dit gedaan heb ook tevens mijn sources-list omgezet naar Edgy?
Ja, dat is zo'n beetje het eerste wat hij doet. Daarna gaat hij downloaden en alle updates installeren. Rebooten, klaar.

Citaat van: Papa Chicco
Nog voor de goede orde ik voer in mijn terminalvenster  gksudo "/usr/bin/update-manager -c -d"  in ,en dan zie ik "New distribution 6.10 is available" en dan wijst het voor zich? of ga ik daarna naar de update-manager ?
Ja het lijkt wel zeer dom maar ik vraag het liever dan dat ik weer iets verkloot .
Niet dom. Je krijgt de update manager, maar die toont nu een extra melding bovenaan het scherm, dat er een nieuwe release is. Daar staat een knopje naast ("Update"). Als je daar op klikt, kun je je systeem bijwerken naar Edgy.

Offline merijn

  • Lid
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: 2006/10/26, 20:29:56 »
Hoi,bartek uit Belgie.
Ik ben nu toevallig ook online,bedankt voor je antwoord.
Ik zal zo even de alternatecd van Edgy gaan downloaden,dan heb ik hem bij de hand mocht ik over een paar maanden of weken wel een schone installatie van Edgy nodig hebben.
Tevens zal ik dan toch denk ik maar gaan updaten dan online zo meteen,en gewoon dus proberen mijn eigen sourcelist aan te passen naar Edgy.

Groetjes,

Merijn

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: 2006/10/26, 20:30:23 »
Citaat van: merijn
Hoi,ik zie nog niet dat Edgy officieel staat aangekondigd dat hij gereleased is vandaag op de eigen site van Ubuntu,dus ik weet niet of distrowatch te snel is met de update info.
Ik heb 'm vanmiddag al zien staan...

Citaat van: merijn
Mijn vraag is dus of iemand al geexpirimenteerd heeft dit te doen,en of het goed werkt als je alles waar eerst dapper stond  aanpast naar edgy.
Mijn collega heeft vanmiddag geupgrade naar Edgy. Werkte prima, heeft Gnome 2.16 een beetje zitten bekijken. Ik was even te druk bezig met andere dingen, maar ga denk ik morgen over. Thuis weet ik nog niet zeker.

Foechoer

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #22 Gepost op: 2006/10/26, 22:12:47 »
uit de engelstalige wiki heb ik deze link weten te plukken:
https://help.ubuntu.com/community/EdgyUpgrades

Gemakkelijker kan niet denk ik.      Hoewel ik zelf nog ga wachten.   Ik heb nog niet helemaal door wat er allemaal verschillend is enzo..  mezelf wat meer informeren..    Hoewel,   dit weekend kan ik me wsslk toch niet inhouden:p

goofybert

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #23 Gepost op: 2006/10/26, 22:26:09 »
is er eigelijk iet da mis kan lope met van dapper naar edgy te upgrade?

ifokkema

  • Gast
Edgy Eft release gebruiken
« Reactie #24 Gepost op: 2006/10/26, 22:29:55 »
Citaat van: goofybert
is er eigelijk iet da mis kan lope met van dapper naar edgy te upgrade?
Doet je toetsenbord het niet goed? :P

Er zal vast wel wat fout kunnen gaan, maar de vraag is hoe fout gaat het. Misschien dat je een instelling verliest. Misschien dat een extension in Firefox het niet meer doet. Linux blijft over het algemeen wel wat gepruts nodig hebben voordat het 100% werkt zoals je wilt.