Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox chrasht na update  (gelezen 1553 keer)

FrSu

  • Gast
Firefox chrasht na update
« Gepost op: 2015/07/12, 09:54:00 »
Om de 5 minuten chrasht FF bij mij na de laatste update. Hebben meer mensen hier last van?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/12, 10:05:19 »

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/12, 10:14:27 »
Geen idee, kan ik dat vinden onder Add-on? Daar even gekeken, kom zoiets niet tegen.

Had het vanmorgen met name toen ik op Marktplaats bezig was.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 10:20:38 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/12, 10:23:52 »
Ik had de laatste opmerking niet gelezen op de site:
Well refreshing Firefox didn't work either. I didn't add AdBlock Plus back and Firefox STILL crashed. I'm not so sure about that profile thing. It looks complicated.Well refreshing Firefox didn't work either. I didn't add AdBlock Plus back and Firefox STILL crashed. I'm not so sure about that profile thing. It looks complicated.

Adblock is dus niet de oorzaak. Ik had al meer gelezen over het crashen van Firefox. Ik heb geen idee wat de oorzaak is.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/12, 10:28:27 »
Ik gebruik Ubuntu 14.04 en met Firefox 39 ben ik nu op marktplaats, tot nu toe geen crash...

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/12, 10:30:32 »
Had er net weer een. Het gedoe met Flash en nu dit weer maakt FF voor mij steeds minder aantrekkelijk om te blijven gebruiken.

Vanwege de machtige rol van Google heb ik ook moeite om met Chromium te gaan werken.

Maar eens op zoek gaan naar een goed alternatief denk ik.

Vond hier wel nuttige info: http://www.datamation.com/open-source/best-linux-browsers-1.html

« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 10:34:39 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/12, 10:48:11 »
Had er net weer een. Het gedoe met Flash en nu dit weer maakt FF voor mij steeds minder aantrekkelijk om te blijven gebruiken.

Vanwege de machtige rol van Google heb ik ook moeite om met Chromium te gaan werken.

Maar eens op zoek gaan naar een goed alternatief denk ik.

Vond hier wel nuttige info: http://www.datamation.com/open-source/best-linux-browsers-1.html
Chrome is van Google,  Chromium is open source  ;)
Google Chrome is wel een hele veilige browser, maar closed source, niemand anders dan Google kan "knoeien" met deze browser.
Schakel Flash eens uit, heb je dan nog crashes op marktplaats? 

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/12, 10:51:15 »
Marktplaats staat nu niet open, ons forum wel. Zelfde probleem.

Valt mij op dat de koeling bij mij nu ook erg actief is. Heb net Flash (2 tegelijk?) uitgeschakeld.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/12, 10:52:00 »
Kan het misschien liggan aan de site marktplaats? Hoewel ik geen trouwe bezoeker ben van die site, zie ik dat ze de layout flink onderhanden hebben genomen. Er kan daardoor zo hier en daar (nog) een foutje zitten.

Als je het vandaag niet bij andere sites hebt, zou ik me er even niet al te druk om maken (tenzij marktplaats je hoofd bezigheid is).

Zelf bekijk ik die site in Opera (maar die browser zal ik je niet aanbevelen, want die heeft ook zo zijn bezwaren).   AANVULLING: daarnaast zijn er een paar plugins die de zaak afschermen: ABP + Scriptkeeper.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 10:59:12 door EZ-man »

Frederik

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/12, 11:23:08 »
Toch opmerkelijk, alle genoemde websites leveren bij mij geen enkele crash op en FF is up-to-date.
Ik zou eens beginnen met een nieuw FF profiel.

Wat je ook nog kunt doen > Menu Help > Probleemoplossingsinformatie > Firefox herinitialiseren (knop rechterbovenhoek).
« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 11:24:54 door Frederik »

Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #10 Gepost op: 2015/07/12, 11:25:32 »
Valt mij op dat de koeling bij mij nu ook erg actief is. Heb net Flash (2 tegelijk?) uitgeschakeld.

Twee flash-plugins lijkt mij niet wenselijk.
PPA's/Pepper/Pipelight/etc geinstalleerd?
Zie ander draadje van femke

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #11 Gepost op: 2015/07/12, 11:56:03 »
Valt mij op dat de koeling bij mij nu ook erg actief is. Heb net Flash (2 tegelijk?) uitgeschakeld.

Twee flash-plugins lijkt mij niet wenselijk.
PPA's/Pepper/Pipelight/etc geinstalleerd?
Zie ander draadje van femke

Ja, geen idee wat de relatie is tussen de flash plug-in in FF en de PPA oplossing. Bijt dit elkaar?

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #12 Gepost op: 2015/07/12, 11:57:35 »
Toch opmerkelijk, alle genoemde websites leveren bij mij geen enkele crash op en FF is up-to-date.
Ik zou eens beginnen met een nieuw FF profiel.

Wat je ook nog kunt doen > Menu Help > Probleemoplossingsinformatie > Firefox herinitialiseren (knop rechterbovenhoek).

Hoe maak je een nieuw FF profiel? Wat is dit eigenlijk??
Herinitialiseren betekend back to basic?

DarkEra

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #13 Gepost op: 2015/07/12, 12:00:10 »
Als je twee keer een Flashplayer/plugin in je browser actief hebt kan dit wel eens voor een conflict tussen beiden zorgen. Verder heb ik in ieder geval nergens last van met de huidige FF 39, alleen flashplayer die crasht maar dat heb ik opgelost om die uit te zetten en gebruik te maken van HTML5.

Edit:
P.S.: ik neem aan dat je probleem zich voor doet op een Ubuntu installatie en niet Mint, Elementatry OS of PCLOS?
« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 12:03:02 door Maik »

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #14 Gepost op: 2015/07/12, 12:02:31 »
Haal je de dubbeling (geen idee hoe dit erin gekomen is) er met een herinitialisatie uit?

Mogelijk resultaat dat dan flashplayer het dan ook weer niet doet?

Frederik

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #15 Gepost op: 2015/07/12, 12:20:51 »
Hoe maak je een nieuw FF profiel? Wat is dit eigenlijk??
Herinitialiseren betekend back to basic?

alstublieft:
https://support.mozilla.org/nl/kb/profielbeheerder-firefox-profielen-maken-en-verwijderen

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #16 Gepost op: 2015/07/12, 12:26:45 »
Heb eerst maar even een herinitialisatie gedaan.

Edit: Heeft geen verbetering opgeleverd. Had zojuist weer een crash.

Nu even een tijdje met Mint draaien, zien of dit wat uitmaakt. Vanmorgen Elementary gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/12, 14:28:10 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #17 Gepost op: 2015/07/12, 15:50:05 »
Dank Femke ^-^

Denk dat je gelijk hebt. Heb er in Mint helemaal geen last van, maar heb in Elementary met Pepperflash extra PPA's toegevoegd om de boel weer werkend te krijgen. Denk dat door de FF update de zaak nu in het honderd gelopen is.

Denk dat een fresh install van FF mogelijk een oplossing kan zijn, zal kijken.

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #18 Gepost op: 2015/07/12, 16:27:44 »
Ben wel een beetje klaar met het gefreubel met FF. Ik denk dat ik FF maar geheel ga verwijderen en verder ga met Chromium in Elementary. Op de laptop van mijn vrouw staat ook Elementary met FF en Chromium. Met FF bij haar ook hetzelfde verhaal, echter gebruikt zij FF niet.

Zolang het bij mij in Mint goed blijft gaan hou ik FF daar, zo niet dan is het daar ook einde verhaal met FF

Misschien dat FF pas weer interessant wordt als ze het Flash probleem goed weten op te lossen en de updates wel goed werken, zoals dat in Chromium kennelijk wel kan. Dat lees ik hier dan wel op het forum. Ik vind dat er met FF en Flash nu gewoon teveel gedoe is.

Jammer, ik vond FF altijd een fijne browser.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #19 Gepost op: 2015/07/12, 16:51:25 »
FrSU, ik vind het spijtig voor al je harde werk, maar de lekken in Flash blijven komen.

zondag 12 juli 2015, 09:38 : Security.nl - Nieuw Flash Player-lek HackingTeam actief aangevallen.
Het is op dit moment dweilen met de kraan open.

DarkEra

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #20 Gepost op: 2015/07/12, 18:18:21 »
FrSu,

Even een vraagje... toen je dit topic startte, wat draaide je toen? Als het hier gaat om Elementary en/of Mint dan hoort dit topic hier niet thuis en lijkt het mij het beste je te wenden tot de forums van de desbetreffende distro's of post het in het vervolg onder Andere Distributies. Mocht je gewoon Ubuntu 14.04 gebruiken dan is er niks aan de hand natuurlijk.

Ik vraag dit daar je nu ineens met Elementary af komt die je vanmorgen hebt gebruikt en nu Mint.

Offline jolo

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #21 Gepost op: 2015/07/12, 21:50:16 »
Bij mij is in Firefox 39 in Ubuntu 14.04 de Adobe Flash-plugin ook al een aantal keren gecrasht op YouTube filmpjes. Echter blijft Firefox zelf gewoon draaien. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

FrSu

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #22 Gepost op: 2015/07/12, 23:10:29 »
@Maik: Ik heb geen relatie gelegd met Elementary of Mint. Ik ga er vanuit dat het puur een Firefoxprobleem is. Ik kwam er later achter dat Mint er bij mij kennelijk geen last van heeft. Echter blijkt uit de post van Femke dat dit toch wel het geval blijkt te zijn.

@Jolo: Bij mij sluit Firefox geheel af en laat het schermpje voor melden zien, daarna krijg ik een scherm om Firefox weer op te starten via herstel of een nieuwe sessie.

DarkEra

  • Gast
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #23 Gepost op: 2015/07/13, 00:16:17 »
FrSu,

De reden waarom ik die link wel leg is omdat ik uit je onderschrift haal dat je zowel Elementary als Mint hebt draaien. En je haalt in je post aan dat je vanmorgen Elementary hebt gebruikt en later Mint een tijdje aan het draaien was. Dus vandaar voor de tweede keer mijn vraag welke distro je nu draait daar het nogal verwarrend is. ;)

Heb eerst maar even een herinitialisatie gedaan.

Edit: Heeft geen verbetering opgeleverd. Had zojuist weer een crash.

Nu even een tijdje met Mint draaien, zien of dit wat uitmaakt. Vanmorgen Elementary gebruikt.

Je moet er nooit van uit gaan dat het puur en alleen een Firefox probleem is. Dat kan maar hoef niet.
Het is al jaren bekend om bij het starten van een hulpvraag erbij te vermelden welke Ubuntu versie je gebruikt of welke distro dan ook. Dat kan ik namelijk tot op heden uit geen enkele reactie van je in dit topic halen. Gebruik je alleen Elementary en Mint dan hoort het alsnog in dit forum gedeelte thuis helaas. Wat meer duidelijkheid zou wel op z'n plaats zijn. :) ;)





Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox chrasht na update
« Reactie #24 Gepost op: 2015/07/13, 08:36:52 »
Idem hier Jole ,heb flash nu uitgezet ,zie op FB wel niks meer kwestie clipjes ,maar dat bederft mijn pret niet .
Zit zo langzaam eraan te denken die brol te verwijderen ,afijn we zien wel .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.