Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] CD / DVD stations werken niet (meer)  (gelezen 908 keer)

[Opgelost] CD / DVD stations werken niet (meer)
« Gepost op: 2011/08/21, 13:39:46 »
De CD / DVD stations van mijn computer werken niet (meer).
Kan geen CD branden maar ook geen CD afspelen. De stations reageren totaal niet meer.
Als ik via Locaties -> Computer kijk wordt wel aangegeven dat ze aanwezig zijn.
Vervolgens aangeef om de speler te openen (met CD erin) gebeurt er niets.
Klik ik op Eigenschappen van een speler en kijk vervolgens in het tabblad Openen Met dan geeft de speler aan: Geen Toepassing Gekozen.
Hoe is dit probleem op te lossen?
 ???
Werk met Ubuntu 10.04.3 LTS

Hein
« Laatst bewerkt op: 2011/08/21, 16:47:06 door Hein. »

Re: CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/21, 14:10:36 »
Ga naar Systeem>Voorkeuren>Standaardtoepassingen>Tabblad Multimedia  en kies daar je Multimediaspeler.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/21, 14:17:27 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/21, 14:16:03 »
Je kan ook naar een map gaan, daar met de rechter muisknop op bijvoorbeeld een mp3 klikken, Eigenschappen kiezen>Tabblad Openen met en daar bijv. Rhythmbox kiezen.
Mocht het nog niet gaan, heb je wel het pakket ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/21, 14:56:18 »
Je kan ook naar een map gaan, daar met de rechter muisknop op bijvoorbeeld een mp3 klikken, Eigenschappen kiezen>Tabblad Openen met en daar bijv. Rhythmbox kiezen.
Mocht het nog niet gaan, heb je wel het pakket ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd?
Heb ik allemaal gedaan en het pakket ubuntu-restricted-extras is er ook al op geïnstalleerd.
Probleem is niet het afspelen van muziek of video bestanden die op mijn computer staan. Dat geeft geen problemen.
Het is het afspelen (of branden) van CD's en DVD's met mijn CD / DVD spelers wat niet meer werkt.
Als ik bv een CD wil openen met Audacious (GTKui) dan geeft deze aan: No Audio CD found
Als ik een CD in de speler doe opent er geen speler of een venster dat vraagt wat te doen.

Kijk ik bij Systeem->Schijfgereedschap
dan zie ik dat bij Capaciteit staat aangegeven: Geen medium gedetecteerd terwijl er toch een CD inzit.
Wat ik dan ook zie staan, weet niet of dat belangrijk is, SMART status: Niet ondersteund
« Laatst bewerkt op: 2011/08/21, 15:02:29 door Hein. »

Re: [Opgelost] CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/21, 16:49:37 »
Weet niet wat er precies aan de hand is geweest maar alles werkt nu weer.
Dit nadat de computer ongeveer een uur uit heeft gestaan.
Misschien is mijn voeding toch niet meer wat het was. (af en toe problemen met koeling)  =D
Voorlopig op Opgelost gezet.

Re: [Opgelost] CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/21, 17:04:25 »
Mooi dat het weer werkt. Kijk voor de koeling hier eens http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HardwareSensors
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: [Opgelost] CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/21, 18:44:22 »
Mooi dat het weer werkt. Kijk voor de koeling hier eens http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HardwareSensors
Ik zal het eens op mijn gemak doornemen maar ik ben bang dat ik al weet wat het probleem is.
Enkele maanden geleden kwam ik er achter dat mijn voeding erg heet werd, na wat checken kwam ik er achter dat de koeling-fan niet goed werkte, zeg maar gerust dat deze bijna stilstond. Balen maar het gekke was dat hij plots toch weer begon te werken. Maar ik denk niet optimaal. Nu blijkt de voeding weer erg heet te worden dus ik ben bang dat de fan weer niet goed werkt.
Dit heet worden heeft waarschijnlijk invloed op mijn CD stations. Tijdens het afspelen van een CD stopt Audacious er plots mee en moet eerst weer de computer laten afkoelen voor ik weer een CD kan afspelen.
Ook al werkte het CD stationniet de Muziek bestanden op mijn computer kan ik nog wel gewoon afspelen.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/21, 18:46:58 door Hein. »

Re: [Opgelost] CD / DVD stations werken niet (meer)
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/21, 19:36:07 »
Maak de voeding eens stofvrij, wellicht helpt dat. Als je nog een andere fan hebt is helemaal mooi, anders wordt het een nieuwe voeding.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.