Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: echo You got owned  (gelezen 13209 keer)

Re: echo You got owned
« Reactie #25 Gepost op: 2009/07/16, 01:02:52 »
Maar de pro's kunnen dingen die je niet gelooft.
De spijker op z'n kop Gandyman. Ik werk 20 jaar in de IT en weet het een en ander van netwerken en beveiliging én de mensen die altijd weer iets weten te verzinnen om daar doorheen te komen. De les is: zeker zijn van je (security)zaak kun je nooit. Punt. Ongeacht welk besturingssysteem.

(Daarom des te leuker/cooler, dit scriptje op mijn Linux-desktop! -:)

EDIT. Gandyman: ik zit bij Wanadoo/Orange/France Telecom, woon in dat land (en over 9 dagen komt de Tour de France hier vlakbij langs, maar dit is off-topic! -:)

Groet, Paul.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/16, 01:05:26 door Paul Matthijsse »

Re: echo You got owned
« Reactie #26 Gepost op: 2009/07/16, 01:05:09 »
Jah tis wel een tof hebbedingetje  8)

Misschien nog ff loslaten op een window bakkie en kijken wat het resultaat is ?

 =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: echo You got owned
« Reactie #27 Gepost op: 2009/07/16, 01:11:22 »
Johan, ik kan het echt niet met je eens worden vanavond! Mensen die "te lam" zijn om hun systeem op orde te houden? Daar moet je jaren IT voor hebben gestudeerd om te kunnen beweren dat je systeem op orde is! Hoe moeten al die mensen die een simpele Windows-pc in de supermarkt hebben gekocht en die werkelijk zeer andere interesses hebben dan hun systeem te beveiligen, al die security-trucs in de vingers krijgen? Die willen alleen maar surfen en mailen! Dit is op geen enkele manier negatief bedoeld, ik heb het hier over gewone mensen, zoals muzikanten, fotografen, rijschoolinstructeurs, zwemleraressen, etc., etc.
Volgens de wet moeten mensen die met hun auto op de openbare weg rijden er ook voor zorgen dat hun voertuig veilig is. Hoe gaan gewone mensen, zoals muzikanten, fotografen, rijschoolinstructeurs, zwemleraressen, etc., etc. dat doen? Dat is meer iets voor automonteurs, die jaren geleerd hebben om een auto goed te onderhouden ;)

Waarom wordt op de normale weg wel geaccepteerd dat iedereen een rijbewijs moet hebben en dat de auto gekeurd moet zijn, en mag iedere digibeet wel het internet op zonder "rijbewijs" of een "gekeurde" computer?

Citaat
En hoe weet jij zeker ("zeker" staat daar) dat er met jouw systeem niets aan de hand is? Het goede antwoord is: dat weten we nooit en te nimmer. Altijd zullen er mensen zijn die dingen weten te omzeilen, dat is nu eenmaal een law of life.
Daar heb je helaas helemaal gelijk in. Maar ik doe in ieder geval wel mijn best om mijn systeem veilig te houden. Als er een duidelijke inbraak zichtbaar is (zoals in dit geval, vind ik), dan zou ik mijn systeem opnieuw opbouwen, maar dit keer meer aandacht schenken aan de beveiliging.

Citaat
En hoe word je zo chagrijnig van alle spam en rotzooi op Ubuntu? Spamassassin blokkeert in de orde van 98,9 procent (na m'n laatste vakantie nog eens vastgesteld/uitgerekend) van alle spam. En wat is die andere rotzooi?
Tuurlijk heb je spamfilters, maar die zijn niet perfect. Ik haal iedere week wel een aantal berichten uit de spambak die ten onrechte als spam aangemerkt zijn. Je moet het toch bijhouden...
En die andere rotzooi is al die virussen, spyware en andere troep waar Windowsgebruikers last van hebben. Ik heb er zelf dan vrij weinig last van, maar veel andere mensen dus wel.

En spam geen probleem? >90% van al het mailverkeer is spam :o
Bedenk eens hoeveel dat kost aan systemen, bandbreedte en energie...

Citaat
Tot slot, als vrolijke uitsmijter. Vertel mij eens hoe ik ZEKER kan weten dat de live-cd die ik zojuist gedownload heb, geen gehackte en verscripte versie is? Antwoord: dat kan ik niet of nauwelijks vaststellen. Ergo, een goed deel van het leven draait gewoon op wederzijds vertrouwen. Soms gaat dat mis, heel vaak echter niet...

Groet, Paul.

Dat zou je kunnen controleren met de md5sums, sha1sums en de digitale ondertekening daarvan. Waar het netwerk van vertrouwen begint is wel een punt ja, maar dat is wel een theoretische kwestie.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: echo You got owned
« Reactie #28 Gepost op: 2009/07/16, 01:17:42 »
Voor de liefhebber: screenshot van de firewall-log van de modem/router.
Waar de poorten 135 en 445 voor dienen kan je wel opzoeken ;)

Bij mij staat alleen de ssh poort open op de router, en die wordt weer beveiligd door de firewall in Ubuntu plus Denyhosts. Toegang alleen via keys en vanaf een bepaalde IP range. Remote desktoppen doe ik alleen via een SSH tunnel.

[verwijderd door de beheerder]

Re: echo You got owned
« Reactie #29 Gepost op: 2009/07/16, 01:30:41 »
Volgens de wet moeten mensen die met hun auto op de openbare weg rijden er ook voor zorgen dat hun voertuig veilig is. Hoe gaan gewone mensen, zoals muzikanten, fotografen, rijschoolinstructeurs, zwemleraressen, etc., etc. dat doen? Dat is meer iets voor automonteurs, die jaren geleerd hebben om een auto goed te onderhouden ;)
Die is kek. Alle "gewone" mensen verplicht en op staatskosten opleiden tot IT auditor, cool! Nog cooler is alle gebruikers die daaraan niet wensen mede te werken - bv. vanwege afwijkende, en dus potentieel de gemeenschap ondermijnende, interesses - van het net afsluiten! Nog veel cooler is om Windows van staats- of Europawege (Neelie rulez!) te verbieden, vanwege het veel te hoge noodzakelijke "automonteursgehalte". Kortweg. Er bestaat bij mijn weten geen wet die mij verbiedt een onveilig OS te draaien. Zou die wel bestaan, dan zou die onmiddellijk afgeschaft moeten worden. Er zijn te veel wetten in deze wereld.

Dat zou je kunnen controleren met de md5sums, sha1sums en de digitale ondertekening daarvan. Waar het netwerk van vertrouwen begint is wel een punt ja, maar dat is wel een theoretische kwestie.
Dus elke autorijschoolhouder verplichten md5sums etc. te checken alvorens iets te installeren? Veiliger is om die sums ook voor html-pagina's in te gaan voeren. Want je weet maar nooit... -:)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: echo You got owned
« Reactie #30 Gepost op: 2009/07/16, 01:53:22 »
Die is kek. Alle "gewone" mensen verplicht en op staatskosten opleiden tot IT auditor, cool!
Ik heb mijn rijbewijs toch echt zelf moeten betalen hoor, net als de rijlessen die daarvoor nodig waren. Dat kan met het internetrijbewijs natuurlijk ook.

Citaat
Nog cooler is alle gebruikers die daaraan niet wensen mede te werken - bv. vanwege afwijkende, en dus potentieel de gemeenschap ondermijnende, interesses - van het net afsluiten!
Leuk zo'n stromanredenering. Eisen stellen aan kennis en vaardigheden, zodat men op een verantwoorde manier het internet op kan, staat niet gelijk aan censuur van andersdenkenden. Waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. En als mensen geen kennis hebben om hun auto te onderhouden, dan huren ze een automonteur in. Dat kan natuurlijk ook met computers...

Citaat
Nog veel cooler is om Windows van staats- of Europawege (Neelie rulez!) te verbieden, vanwege het veel te hoge noodzakelijke "automonteursgehalte". Kortweg. Er bestaat bij mijn weten geen wet die mij verbiedt een onveilig OS te draaien. Zou die wel bestaan, dan zou die onmiddellijk afgeschaft moeten worden. Er zijn te veel wetten in deze wereld.
Omdat er volgens jou al teveel wetten zijn zou je geen nieuwe meer aan mogen nemen? Ze zullen in Den Haag blij zijn met zo'n quotum XD
Bovendien heb ik het helemaal niet over het verbieden van Windows.

Citaat
Dat zou je kunnen controleren met de md5sums, sha1sums en de digitale ondertekening daarvan. Waar het netwerk van vertrouwen begint is wel een punt ja, maar dat is wel een theoretische kwestie.
Dus elke autorijschoolhouder verplichten md5sums etc. te checken alvorens iets te installeren? Veiliger is om die sums ook voor html-pagina's in te gaan voeren. Want je weet maar nooit... -:)
[/quote]
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Ubuntu checkt standaard al de md5sums van alle pakketten die je binnenhaalt via de repo's. Ook wordt de pgp-ondertekening gecontroleerd. En er wordt al veel mail ondertekend met pgp of vergelijkbare technieken...
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.4.9 (GNU/Linux)

iEYEARECAAYFAkpea8sACgkQT2OphbBDb17o6QCeKX3iVl9gVN/MB/BR8KwjTZQy
7AAAoNPTAXOEWqJjqfObS5ttJZNj7spi
=1jdg
-----END PGP SIGNATURE-----

;)

Re: echo You got owned
« Reactie #31 Gepost op: 2009/07/16, 02:12:14 »
@Paul Matthijsse

Je slaat nu iets door,
Echter ik ben het er wel mee eens dat de mensen een tool in handen krijgen ( in dit geval een PC) die maatschappelijk veel schade kan aanrichten.

Voor je auto moet je een rijbewijs halen omdat je moet leren autorijden en de verkeersregels moet leren.
Anders word het een chaos en vallen er veel doden en gewonden door aanrijdingen.

Bij een PC geld min of meer hetzelfde.
Die kan in handen van een NOOB tot een gevaarlijk wapen worden omgetoverd.
En dit is geen kul.
Neem nu eens wat er ATM aan de hand is met al die computers die DDOS aanvallen aan het uitvoeren zijn ?
Er is een behoorlijke onrust door en overheid of leger zou er behoorlijke last van kunnen hebben.

Of stel dat ze de beursen of banken ermee gaan bestoken ?
De hele financiele wereld zou er onder kunnen leiden met grote gevolgen.

Het zou dus geen slecht idee zijn ( en dit idee hebben wij al jaren) als mensen voor zij met een computer gaan rommelen en ook nog het internet op gaan eerst eens wat basis kennis gaan opdoen over veiligheid.
En of hoe je met een PC omgaat.

Ideaal zou zijn als iedereen met Linux gaat werken, echter dit heeft weer een nadeel waar hackers op zitten te wachten.
Zie het bewijs op dit forum.
Allemaal newbys on the block die hun eerste stapjes zetten met Linux.

Ze weten nog amper terminal te vinden of hoe de boel werkt en horen iets over webservers en wat er allemaal mogelijk is.
Iets waar ze in hun windows tijd nog nooit van gehoord hadden en niet eens wisten wat het was.

Wat gebeurd er nu weer ?
Al die mensen gaan meteen Apache ( het grootste rukprogramma wat er bestaat) installeren en beginnen massaal web- en mailservers zooi op hun pc te installeren.
Een aantal rukken meteen een ouwe computer uit een kast en toveren die om tot server en hangen hem meteen aan internet.
Liefst met alles erop en eraan zonder ook maar 1 % te weten waar ze in godsnaam mee bezig zijn.

Owjaaaa ze krijgen uiteraard hulp op het forum om de handel aan de praat te krijgen, of volgen een mooie How TO voor dummies.

Leuk allemaal natuurlijk maar dit zijn allemaal potentiele patienten om gehackt te worden want ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn en veiligheid ?

Wa's Da ??

Iedereen schreeuwt toch dat Ubuntu veilig is ?
Dus hop weer een onveilige server online die binnen een paar uurtjes gehackt word.

Weer een potentiele spammailer of helper voor een DDOS aanval.

Ik heb het er in ieder geval moeilijk mee en voorspel grote problemen voor de toekomst.
Zijn we eindelijk van het brakke windows verlost geven we met Linux de mensen een nog groter wapen in handen ??
Die nog veel meer schade kan aanbrengen....

effin, de toekomst zal (helaas) mijn gelijk bewijzen.
Of de providers gaan nog beter opletten en de mensen offline gooien bij het minste geringste....
Helaas zal dit bij die kutkabelaars niet lukken want die hebben hun zooi nooit in orde....

Vond het logje van Johan wel leuk dus plemp er ook een stukje neer.

Let op de tijd 3 a 4 tot 9 pogingen per seconden op de poorten.
Gelukkig heb ik hier diverse firewall's dus ze komen er niet zomaar doorheen  XD

« Laatst bewerkt op: 2009/07/16, 02:14:10 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: echo You got owned
« Reactie #32 Gepost op: 2009/07/16, 02:22:26 »
Ik heb mijn rijbewijs toch echt zelf moeten betalen hoor, net als de rijlessen die daarvoor nodig waren. Dat kan met het internetrijbewijs natuurlijk ook.
Internetrijbewijs? Vanaf 8, 12 of 16 jaar? En hoeveel gaat dat bewijs weer kosten? 60 euro, 450 euro? Waar is dit nu voor nodig, jouw voorstel? Altijd maar meer wetten, regels, vaar-, brommer- en nu ook al netbewijzen, pfff... Nog even en je hebt een officieel goedgekeurd neukbewijs nodig! :-)

Eisen stellen aan kennis en vaardigheden, zodat men op een verantwoorde manier het internet op kan, staat niet gelijk aan censuur van andersdenkenden. Waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. En als mensen geen kennis hebben om hun auto te onderhouden, dan huren ze een automonteur in. Dat kan natuurlijk ook met computers...
Hoeveel internetters zouden er op de wereld zijn? Een half miljard? Een miljard? Die moeten dus merendeels - bij gebrek aan een in jouw ogen fatsoenlijk security-bewustzijn - pc-monteurs inhuren? Leuke handel is dat, vooral voor die monteurs! Welke eisen wil jij precies stellen aan de surfende medemens? Dat ze immer hun checksums checken? Weet niet zeker of de wereld zo in elkaar steekt... En hoe wil jij mensen - over de hele wereld - gaan dwingen om op een verantwoorde manier het internet op te gaan? Welke eisen en vaardigheden dienen ze te kennen alvorens ze een pc mogen aanraken?

En er wordt al veel mail ondertekend met pgp of vergelijkbare technieken...
Veel? In de orde van, eh, gokje, 0,000000000000001%, ergens in die hoek? Er wordt volgens mijn laatste gegevens vrijwel geen enkele mail met deze of andere technieken ondertekend. Hooguit door een paar techno-freaks...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: echo You got owned
« Reactie #33 Gepost op: 2009/07/16, 02:24:27 »
@Gandyman: Duidelijk verhaal, ben het er voor het grootste gedeelte wel mee eens.

Die logs van jou zien er wel wat erger uit dan die van mij  :rolleyes:
Is dat op de firewall die je webservers beschermt of gewoon je thuisnetwerkje?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: echo You got owned
« Reactie #34 Gepost op: 2009/07/16, 02:45:30 »
Internetrijbewijs? Vanaf 8, 12 of 16 jaar? En hoeveel gaat dat bewijs weer kosten? 60 euro, 450 euro? Waar is dit nu voor nodig, jouw voorstel? Altijd maar meer wetten, regels, vaar-, brommer- en nu ook al netbewijzen, pfff... Nog even en je hebt een officieel goedgekeurd neukbewijs nodig! :-)
Vooral het afrijden zal een probleem gaan geven bij het laatste bewijs denk ik. Probeer maar eens genoeg examinatrices/examinators te vinden.
 XD

We hebben al teveel regels, laten we dan ook meteen de rijbewijzen en verkeersregels afschaffen. Zoek het allemaal maar uit. Verkeer van rechts voorrang? Dat geldt niet meer. APK keuring? Niet meer nodig.
Aantal verkeersdoden? Ehhhh...

Waarom is het maatschappelijk wel geaccepteerd dat de normale -echte- wegen gereguleerd worden, maar mag de digitale snelweg één grote uitbarsting van anarchie zijn? Er vallen misschien geen doden, maar er wordt wel voor miljarden schade aangericht.

Citaat
Hoeveel internetters zouden er op de wereld zijn? Een half miljard? Een miljard? Die moeten dus merendeels - bij gebrek aan een in jouw ogen fatsoenlijk security-bewustzijn - pc-monteurs inhuren? Leuke handel is dat, vooral voor die monteurs!
Die eisen zijn er ook al als je autorijles wil. Gouden handel voor de autorijscholen! Zullen we dat ook maar afschaffen en iedereen die bij de pedalen kan de weg op laten?

Citaat
Welke eisen wil jij precies stellen aan de surfende medemens? Dat ze immer hun checksums checken? Weet niet zeker of de wereld zo in elkaar steekt... En hoe wil jij mensen - over de hele wereld - gaan dwingen om op een verantwoorde manier het internet op te gaan? Welke eisen en vaardigheden dienen ze te kennen alvorens ze een pc mogen aanraken?
Hierover kan je nog wel enkele topics volspammen (:P) denk ik. Zo makkelijk is het gewoon niet om dat vast te stellen. Maar enig bewustzijn creëren voor waar men mee bezig is kan alleen maar goed zijn.

En er wordt al veel mail ondertekend met pgp of vergelijkbare technieken...
Veel? In de orde van, eh, gokje, 0,000000000000001%, ergens in die hoek? Er wordt volgens mijn laatste gegevens vrijwel geen enkele mail met deze of andere technieken ondertekend. Hooguit door een paar techno-freaks...
[/quote]
99% is spam, dus je zou ook kunnen zeggen dat alle legitieme mail maar minder dan 1% is. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat er vrijwel geen enkele mail legitiem is. ;)

Maar dat GPG nu weinig gebruikt wordt, gekeken naar de totale hoeveelheid mail, is toch geen reden om het niet te gebruiken? Ik zie de voordelen er wel van in. OK, voor een onbelangrijke mail naar een kennis is het overdreven maar voor belangrijke bedrijfsmail kan het heel handig zijn.

Re: echo You got owned
« Reactie #35 Gepost op: 2009/07/16, 03:15:20 »
@Gandyman: Duidelijk verhaal, ben het er voor het grootste gedeelte wel mee eens.

Die logs van jou zien er wel wat erger uit dan die van mij  :rolleyes:
Is dat op de firewall die je webservers beschermt of gewoon je thuisnetwerkje?
Dit is de eerste firewall/loadbalancer waar de buitenwereld op binnenkomt.
Hierna komt nog een firewall in een router waarachter de webservers en het LAN zit.
Op de webservers zit nog een eigen firewall.

Moet wel zeggen dat de 1e gemiddeld 98% van de klappen opvangt en de 2e de rest, want de logs daarna zien er vrij schoon uit..

Waar wel op gehamert word is natuurlijk het mail gedeelte,
mja die heb ik ook aardig dichtgetimmert dus komen ze ook niet ver mee  XD

hier zo'n fucker die een tijdje blijft hameren tot hij eraf geflikkerd word.
Jul 14 18:43:38 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:43:45 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:43:49 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:43:54 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:43:57 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:43:59 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:00 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:00 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:02 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:03 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:06 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:08 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:08 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:10 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:11 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:12 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:17 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:19 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:20 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:22 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:22 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:24 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:25 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:26 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:29 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:30 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:30 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:31 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:37 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:38 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:39 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:40 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:40 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:44 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:46 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:47 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:48 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:49 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:50 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:51 ********* postfix/smtpd[5720]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:51 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:52 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:56 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:44:57 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:58 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:44:59 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:04 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:05 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:05 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:06 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:06 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:11 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:12 ********* postfix/smtpd[5720]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:13 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:16 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:18 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:18 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:19 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:23 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:24 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:26 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:26 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:27 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:31 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:33 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:37 ********* postfix/smtpd[5720]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:38 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:39 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:40 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:41 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:41 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:42 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:42 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:47 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:50 ********* postfix/smtpd[5720]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:52 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:52 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:53 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:54 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:45:56 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:57 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:45:58 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:02 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:03 ********* postfix/smtpd[5718]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:46:04 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:05 ********* postfix/smtpd[5720]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:46:06 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:07 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:08 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:46:10 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:14 ********* postfix/smtpd[5718]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:16 ********* postfix/smtpd[5719]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:46:16 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:17 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:21 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:23 ********* postfix/smtpd[5715]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:46:24 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:26 ********* postfix/smtpd[5719]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:30 ********* postfix/smtpd[5720]: warning: server.ro-yal.com[81.215.194.184]: SASL LOGIN authentication failed: authentication failure
Jul 14 18:46:31 ********* postfix/smtpd[5715]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:31 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:32 ********* postfix/smtpd[5718]: lost connection after AUTH from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:32 ********* postfix/smtpd[5718]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:34 ********* postfix/smtpd[5715]: lost connection after CONNECT from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:34 ********* postfix/smtpd[5715]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:36 ********* postfix/smtpd[5719]: lost connection after CONNECT from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:36 ********* postfix/smtpd[5719]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:38 ********* postfix/smtpd[5720]: connect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:38 ********* postfix/smtpd[5720]: lost connection after CONNECT from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:46:38 ********* postfix/smtpd[5720]: disconnect from server.ro-yal.com[81.215.194.184]
Jul 14 18:49:58 ********* postfix/anvil[5717]: statistics: max connection rate 13/60s for (smtp:81.215.194.184) at Jul 14 18:45:33
Jul 14 18:49:58 ********* postfix/anvil[5717]: statistics: max connection count 4 for (smtp:81.215.194.184) at Jul 14 18:44:44
Jul 14 18:49:58 ********* postfix/anvil[5717]: statistics: max cache size 1 at Jul 14 18:43:38
Jul 15 09:47:37 ********* postfix/smtpd[20728]: disconnect from unknown[119.85.61.206]
Jul 15 09:50:57 ********* postfix/anvil[20730]: statistics: max connection rate 1/60s for (smtp:119.85.61.206) at Jul 15 09:46:08
Jul 15 09:50:57 ********* postfix/anvil[20730]: statistics: max connection count 1 for (smtp:119.85.61.206) at Jul 15 09:46:08
Jul 15 09:50:57 ********* postfix/anvil[20730]: statistics: max cache size 1 at Jul 15 09:46:08
Jul 15 11:14:52 ********* postfix/smtpd[23798]: connect from unknown[77.232.1.125]
Jul 15 11:14:52 ********* postfix/smtpd[23798]: NOQUEUE: reject: RCPT from unknown[77.232.1.125]: 554 5.7.1 <sunnoes@yahoo.com>: Relay access denied; from=<smtp2001soho@yahoo.com> to=<sunnoes@yahoo.com> proto=SMTP helo=<85.223.49.109>
Jul 15 11:14:52 ********* postfix/smtpd[23798]: disconnect from unknown[77.232.1.125]
Jul 15 11:18:12 ********* postfix/anvil[23800]: statistics: max connection rate 1/60s for (smtp:77.232.1.125) at Jul 15 11:14:52
Jul 15 11:18:12 ********* postfix/anvil[23800]: statistics: max connection count 1 for (smtp:77.232.1.125) at Jul 15 11:14:52
Jul 15 11:18:12 ********* postfix/anvil[23800]: statistics: max cache size 1 at Jul 15 11:14:52
Jul 15 12:35:01 ********* postfix/smtpd[26377]: connect from 118-165-88-23.dynamic.hinet.net[118.165.88.23]
Jul 15 12:35:02 ********* postfix/smtpd[26377]: NOQUEUE: reject: RCPT from 118-165-88-23.dynamic.hinet.net[118.165.88.23]: 554 5.7.1 <sseenndd0622@yahoo.com.hk>: Relay access denied; from=<f7g4tfbk7.h65jg@msa.hinet.net> to=<sseenndd0622@yahoo.com.hk> proto=SMTP helo=<85.223.49.109>
Jul 15 12:35:03 ********* postfix/smtpd[26377]: lost connection after RCPT from 118-165-88-23.dynamic.hinet.net[118.165.88.23]
Jul 15 12:35:03 ********* postfix/smtpd[26377]: disconnect from 118-165-88-23.dynamic.hinet.net[118.165.88.23]
Jul 15 12:38:23 ********* postfix/anvil[26383]: statistics: max connection rate 1/60s for (smtp:118.165.88.23) at Jul 15 12:35:01
Jul 15 12:38:23 ********* postfix/anvil[26383]: statistics: max connection count 1 for (smtp:118.165.88.23) at Jul 15 12:35:01
Jul 15 12:38:23 ********* postfix/anvil[26383]: statistics: max cache size 1 at Jul 15 12:35:01
Jul 15 13:05:27 ********* postfix/smtpd[27819]: connect from 118-165-74-3.dynamic.hinet.net[118.165.74.3]
Jul 15 13:10:27 ********* postfix/smtpd[27819]: timeout after CONNECT from 118-165-74-3.dynamic.hinet.net[118.165.74.3]
Jul 15 13:10:27 ********* postfix/smtpd[27819]: disconnect from 118-165-74-3.dynamic.hinet.net[118.165.74.3]
Jul 15 13:13:47 ********* postfix/anvil[27821]: statistics: max connection rate 1/60s for (smtp:118.165.74.3) at Jul 15 13:05:27
Jul 15 13:13:47 ********* postfix/anvil[27821]: statistics: max connection count 1 for (smtp:118.165.74.3) at Jul 15 13:05:27
Jul 15 13:13:47 ********* postfix/anvil[27821]: statistics: max cache size 1 at Jul 15 13:05:27
Jul 15 20:07:53 ********* postfix/smtpd[9557]: warning: 67.19.79.218: address not listed for hostname securityspace.com
Jul 15 20:07:53 ********* postfix/smtpd[9557]: connect from unknown[67.19.79.218]
Jul 15 20:07:53 ********* postfix/smtpd[9557]: lost connection after CONNECT from unknown[67.19.79.218]
Jul 15 20:07:53 ********* postfix/smtpd[9557]: disconnect from unknown[67.19.79.218]
Jul 15 20:11:13 ********* postfix/anvil[9559]: statistics: max connection rate 1/60s for (smtp:67.19.79.218) at Jul 15 20:07:53
Jul 15 20:11:13 ********* postfix/anvil[9559]: statistics: max connection count 1 for (smtp:67.19.79.218) at Jul 15 20:07:53
Jul 15 20:11:13 ********* postfix/anvil[9559]: statistics: max cache size 1 at Jul 15 20:07:53
Jul 15 23:37:18 ********* postfix/smtpd[16561]: connect from 118-169-206-38.dynamic.hinet.net[118.169.206.38]
Jul 15 23:37:19 ********* postfix/smtpd[16561]: NOQUEUE: reject: RCPT from 118-169-206-38.dynamic.hinet.net[118.169.206.38]: 554 5.7.1 <candy59839@yahoo.com.tw>: Relay access denied; from=<michael78694@MyMainServer.com> to=<candy59839@yahoo.com.tw> proto=SMTP helo=<www.MyMainServer.com>
Jul 15 23:37:20 ********* postfix/smtpd[16561]: lost connection after RCPT from 118-169-206-38.dynamic.hinet.net[118.169.206.38]
Jul 15 23:37:20 ********* postfix/smtpd[16561]: disconnect from 118-169-206-38.dynamic.hinet.net[118.169.206.38]
Jul 15 23:40:40 ********* postfix/anvil[16563]: statistics: max connection rate 1/60s for (smtp:118.169.206.38) at Jul 15 23:37:18
Jul 15 23:40:40 ********* postfix/anvil[16563]: statistics: max connection count 1 for (smtp:118.169.206.38) at Jul 15 23:37:18
Jul 15 23:40:40 ********* postfix/anvil[16563]: statistics: max cache size 1 at Jul 15 23:37:18
Jul 16 00:02:04 ********* postfix/pickup[14495]: E0689FF456: uid=0 from=<*********@*********.com>
En dan zit ik wel eens te lachen als mensen hier praten over servers bouwen.
Moet je nagaan wat een aanslag dit is voor hun Inet verbinding.
En dan maar klagen dat alles zo langzaam gaat

 XD XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Riel

  • Lid
    • Rielity
Re: echo You got owned
« Reactie #36 Gepost op: 2009/07/17, 10:54:18 »
Dan moet Ubunu/linux niet zo pretentieus zijn ;)

1) Ik wil een eigen server
2) Ik heb autotechniek gestudeerd
3) Ik weet eigenlijk geen RUK van beveiliging

En nu?
"you don't need to remember anything if you only tell the truth"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: echo You got owned
« Reactie #37 Gepost op: 2009/07/17, 11:06:10 »
Dan moet Ubunu/linux niet zo pretentieus zijn ;)

1) Ik wil een eigen server
2) Ik heb autotechniek gestudeerd
3) Ik weet eigenlijk geen RUK van beveiliging

En nu?


Schrap punt 1 en hou het bij Google Sites. Of leer wat bij over beveiliging.  :-)

Offline jeroenl

  • Lid
Re: echo You got owned
« Reactie #38 Gepost op: 2009/07/17, 11:09:07 »
Dan moet Ubunu/linux niet zo pretentieus zijn ;)

1) Ik wil een eigen server
2) Ik heb autotechniek gestudeerd
3) Ik weet eigenlijk geen RUK van beveiliging

En nu?


Schrap punt 1 en hou het bij Google Sites. Of leer wat bij over beveiliging.  :-)
Ik daag je uit om mijn server binnen te komen :P

Re: echo You got owned
« Reactie #39 Gepost op: 2009/07/17, 11:21:22 »
Of die van mij!

Nu is deze momenteel zonder internetverbinding en/of stroom, maar het gaat om het principe  =D
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Riel

  • Lid
    • Rielity
Re: echo You got owned
« Reactie #40 Gepost op: 2009/07/19, 15:00:29 »
Dat is nou het probleem.

Ik kan dat nooit bijleren op korte termijn. Terwijl ik wel freelance werk, ik een virtuele server huur voor de snelheid (doe veel met grote bestanden, onderwijs).

Ik gebruik momenteel inderdaad nog altijd Google Apps, maar hoopte dat ik wellicht met een eigen server ook uit de voeten kon.

Ik vind het wel prettig om mijn mails toch zelf ergens op een schijf / cd te hebben. En google is hier niet heel hulpvaardig in :)
"you don't need to remember anything if you only tell the truth"

Offline mp

  • Lid
Re: echo You got owned
« Reactie #41 Gepost op: 2009/07/21, 09:24:28 »
Dat is nou het probleem.

Ik kan dat nooit bijleren op korte termijn. Terwijl ik wel freelance werk, ik een virtuele server huur voor de snelheid (doe veel met grote bestanden, onderwijs).

Ik gebruik momenteel inderdaad nog altijd Google Apps, maar hoopte dat ik wellicht met een eigen server ook uit de voeten kon.

Ik vind het wel prettig om mijn mails toch zelf ergens op een schijf / cd te hebben. En google is hier niet heel hulpvaardig in :)
Er is toch een offline functie in Gmail? Verder wordt ook POP ondersteund.

Offline Riel

  • Lid
    • Rielity
Re: echo You got owned
« Reactie #42 Gepost op: 2009/07/21, 23:01:51 »
Dat is nou het probleem.

Ik kan dat nooit bijleren op korte termijn. Terwijl ik wel freelance werk, ik een virtuele server huur voor de snelheid (doe veel met grote bestanden, onderwijs).

Ik gebruik momenteel inderdaad nog altijd Google Apps, maar hoopte dat ik wellicht met een eigen server ook uit de voeten kon.

Ik vind het wel prettig om mijn mails toch zelf ergens op een schijf / cd te hebben. En google is hier niet heel hulpvaardig in :)
Er is toch een offline functie in Gmail? Verder wordt ook POP ondersteund.


Ja maar dan nog, het is niet erg praktisch. Bovendien héb ik de beschikking over een VM en dus kan ik zélf mijn zaken regelen. En het is ook leuk om te hebben toch?

Nog wel zoekend naar een goede manier om dit klaar te krijgen. Veilig ;)
"you don't need to remember anything if you only tell the truth"