Hoi,
Even een situatieschets: Ik heb een project voor school samen met een vriend, wij hebben ervoor gekozen om een multiplayer RPG te maken (dat is een soort spelletje). Nu, onze school is nogal Windows-minded, waardoor wij op school VB.NET krijgen, ik deed daarvoor ook al enkele jaren thuis VB6.
Daarom leek mij de basis simpel: Backend servers worden geschreven in VB6, omdat daar ook veel databasekoppelingen in zitten en wat moeilijkere dingen bevat dan de frontend ("Client").
Nu ik zelf pro-Ubuntu ben, vind ik het wat jammer dat m'n eigen spelletje m'n eigen besturingssysteem niet ondersteunt. (Heb het wel al laten werken met Wine, maar is toch niet hetzelfde vind ik..).
Ik zal waarschijnlijk toch blijven focussen op VB6, omdat ik dat het best kan voor school, zal mij de beste resultaten geven. Maar ik zou ook wel graag willen dat het werkt in Python, of dat ik het misschien wel op het einde kan voorstellen als cross-platform.
Nu vraag ik me af of ik met Python eigenlijk wel kan wat ik met VB6 kan. (Lees verder voor je hierop tegenin gaat): Het is geen 3D, maar 2D game, en ik verzorg dus alle onderliggende code, m'n maat maakt de lay outs, animaties, enzovoort, in Flash. Nu, in VB6 is er een makkelijke plugin waarmee flash te benaderen valt, gewoon inladen en laten spelen. Maar het is interactief, dus ik moet ook strings naar én van Flash kunnen ontvangen. Nu vraag ik me af, Flash is redelijk cross platform, of er een soort van plug ins zijn waarmee ik dat in Python ook kan, want als dat werkt, moet ik alleen wat ifs zetten en wat socketverbindingen leggen, wat zeker moet lukken in python.
Ik hoef eigenlijk alleen een schermpje te hebben, met daarin flash, want alles wordt gezien in flash maar gedaan op de VB6 servers.
Dus, is er een niet te moeilijke manier waarin dit mogelijk is, als er al een manier is?
Alvast bedankt!
Carharttguy