Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.  (gelezen 4309 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #25 Gepost op: 2007/12/07, 17:16:26 »
Heb je na het installeren van Ubuntu nog gerommeld met de partities?

Zo niet, dan had je al een probleem en is dat nu naar voren gekomen. Had je dit niet gedaan, dan had je een probleem gehad bij de volgende kernel upgrade.

Het is wel een hele rare fout...

wouter1974

  • Gast
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #26 Gepost op: 2007/12/07, 17:22:54 »
neen heb nergens ana partities gerommeld
het enige dat ik gedaan heb is conform hierboven mijn resolutie instellingen aangepast.  Er was volgens mij geen probleem want ik heb gisteren heel de dag met ubuntu gewerkt, er vanalles op geinstalleerd, daarna de computer uitgezet. Vanochtend weer aangezet, heel de dag gechat, geinternet en gemaild.  Alleen vond ik de opstart heel lang duren, langer dan dat ik van cd opstartte dus toen las ik dit draadje en dat was perfect wat ik ook had. Dus ik verander eerst de resolutie, dan heb ik die andere code nog ingevoerd en opgeslagen en dan herstart en toen kwam ie meteen met deze foutmelding.  Maar goed, ik heb al begrepen dat het een heel rare fout is dus ik zal de boel wel herinstalleren ;).  Ik weet nu zo ondertussen al van buiten hoe je ubuntu moet installeren.  En ik blijf vanaf nu van die resoluties af.  Dan start ie maar traag op, ga ik wel eerst even kopje koffie halen ondertussen.  Die 3 minuten dat ie aan het opstarten is maken me niet zoveel uit. Hij doet het voor de rest prima.

Maar ik ben nu wel bang om de volgende keer weer met codes aan de slag te gaan in die synaptic dingens....want als ie dan elke keer vastloopt, daar heb ik ook geen zin in om eerlijk te zijn. Wist niet dat je door instellingen te veranderen heel je systeem plat kan leggen, had ik dat geweten was ik er wel afgebleven.

hersenspinsel

  • Gast
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #27 Gepost op: 2007/12/07, 17:32:22 »
Euh, net toen ik dacht dat het allemaal een makkie werd :S
Ubuntu terug moeten herinstalleren wegens paar missers...
Terug diezelfde commandos willen ingeven omwille van de trage opstart
maar nu doet ie gewoon niks na het nvoeren van dat commando??

Jammer, nu weet ik niet wat te doen.

Steven

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #28 Gepost op: 2007/12/07, 17:33:07 »
Het hoort niet vast te lopen. Ik zou in ieder geval niet een systeem willen gebruiken dat om de haverklap vastloopt ;)
Met een beetje geluk kan je het herstellen via de alternate cd.
In het eerste menu dat je te zien krijgt staat de optie "rescue a broken system".
Dat lost het probleem waarschijnlijk wel op.

wouter1974

  • Gast
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #29 Gepost op: 2007/12/07, 17:39:55 »
Hij loopt niet om de haverklap vast, hij loopt vast nadat ik die resoluties veranderd heb. Dus waarschijnlijk kon ie niet overweg met die nieuwe resolutie. Maar goed, ik heb geen alternate cd dus ik heb hem even geherinstalleerd, moet ik weer al die updates binnen halen grrrrr :)

Zijn er andere manieren behalve met die codes om ubuntu sneller te laten opstarten?  Ik zie trouwens ook geen balkje of zo als ik opstart, alleen maar een zwart scherm tot ineens loginnaam wordt gevraagd.

Even ter informatie, ik heb de tijd opgenomen dat ie opstart vanaf dat ik de computer aanzet tot dat ik het inlog scherm krijg. Dat duurt 4 minuten en 25 seconden. Is dat lang of normaal?

Windows XP start bij mij in ongeveer 40 seconden op om een indicatie te geven...

Offline siegi

  • Lid
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #30 Gepost op: 2007/12/07, 17:50:58 »
Je kan in principe ook splash uitzetten in /boot/grub/menu.lst
Maar dit is ook wat knoeien en het resultaat is niet zo mooi.

wouter1974

  • Gast
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #31 Gepost op: 2007/12/07, 17:56:28 »
ok dan laat ik het wel zo, toch bedankt.

Offline siegi

  • Lid
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #32 Gepost op: 2007/12/07, 18:13:09 »
Of je zet de resolutie op 800x600 dat is normaal de standaard die werd gebruikt bij feisty etc.

wouter1974

  • Gast
Mijn Ubuntu-7.10 is heel langzaam geworden.
« Reactie #33 Gepost op: 2007/12/07, 19:33:25 »
maar dan loop ik kans dat ie weer vastloopt, toch?