Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox  (gelezen 2088 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox
« Gepost op: 2018/02/21, 12:29:02 »
Een helse functie in Firefox: websites kunnen ineens Web Push-meldingen gaan versturen. Ook spam dus. Zo schakel je die ellende uit:
https://sites.google.com/site/computertip/firefox#TOC-Schakel-spam-door-Web-Push-notifications-uit
(punt 6, linkerkolom)

Doe er je voordeel mee!  :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/21, 14:46:53 »
Gedaan merci voor de tip. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/21, 18:00:09 »
Spam is een verzamelnaam voor ongewenste berichten. Als je “push notificaties” wenst te ontvangen moet je de website eerst zelf toestemming geven.

Misschien heb je onbewust toestemming gegeven, wil je de toestemming intrekken of wil je om een andere reden geen “push notificaties” meer ontvangen, maar dat is wat anders dan ongewenst (spam).

https://support.mozilla.org/nl/kb/pushnotificaties-firefox#w_hoe-kan-ik-toestemmingen-voor-web-push-voor-een-bepaalde-website-intrekken
Klik links bovenin op Documentatie

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/21, 18:45:58 »
Excellent. Deze functie is niet eigen aan firefox maar zal zeker ook bestaan in chromium. Is er ook in hrome/Chromium een mogelijkheid dit geheel uit te schakelen? (ten behoeve van de chrome gebruikers, niet van mij  =D )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/21, 18:54:10 »
Excellent. Deze functie is niet eigen aan firefox maar zal zeker ook bestaan in chromium. Is er ook in hrome/Chromium een mogelijkheid dit geheel uit te schakelen? (ten behoeve van de chrome gebruikers, niet van mij  =D )
Goeie vraag. Dit lijkt erop:
https://support.google.com/chrome/answer/3220216?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en

Merk op dat zo'n ingreep niet nodig lijkt te zijn als je Chrome in incognitomodus draait (wat ik altijd doe bij Chrome)....
« Laatst bewerkt op: 2018/02/21, 19:02:57 door Pjotr »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Tip: schakel spam door Web Push notifications uit in Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/21, 20:01:03 »
Merk op dat zo'n ingreep niet nodig lijkt te zijn als je Chrome in incognitomodus draait (wat ik altijd doe bij Chrome)....
Vanzelfsprekend ook niet in de incognitomodus (privévenster) in Firefox.
Klik links bovenin op Documentatie