Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat te doen met VirtualBox?  (gelezen 5569 keer)

Wat te doen met VirtualBox?
« Gepost op: 2012/01/07, 22:35:26 »
Er wordt genoeg gefacepalmd hier achter m'n computer. De spatie-, d/t- en vervoegingsfouten vliegen over het scherm.


Ik denk dat het raadzaam is dat iemand zich eens buigt over dit klaarblijkelijk onkundig stukje vertaalwerk. Zou dit een taak kunnen zijn voor het vertaalteam? Ik doe graag een bijdrage.




Picture related.


Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/08, 02:06:25 »
Ik heb VirtualBox begin vorig jaar vertaald naar NL met een veel betere vertaling, maar die werd upstream niet geaccepteerd omdat ze klaarblijkelijk al een vertaler hadden voor NL. Maar die heeft het dus nogal verpest. Later nog eens Oravle gecontacteerd en ook uitgelegd dat de huidige vertaler er een potje van heeft gemaakt, maar nog wilden ze mijn vertaling/mij als vertaler niet accepteren en de huidige potjesvertaler behouden.

Dus de kans is klein dat we ooit een goede vertaling krijgen zolang Oracle geen betere vertaling/er wil accepteren.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/08, 05:30:02 »
Hier staat hoe je bij kan dragen aan de vertaling: https://www.virtualbox.org/wiki/Translating

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/08, 08:23:02 »
Kunnen we die NL vertaler niet contacteren om te vragen of hij zijn vertalingen 'nog eens na wil kijken'? Ik zou evt. ook wel mee willen helpen, maar ja, als Oracle het weigert, kun je niks :rolleyes:

http://forum.ubuntu-nl.org/vertalingen/foutje-in-virtualbox-ose/
« Laatst bewerkt op: 2012/01/08, 08:26:02 door Timo »

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/08, 10:48:20 »
Hier staat hoe je bij kan dragen aan de vertaling: https://www.virtualbox.org/wiki/Translating


Nee, dat wist ik ook echt niet gezien mijn bovenstaande verhaal ???
Geloof mij nu maar dat Oracle vasthoudt aan de huidige vertaler. Ik vraag je dan ook vriendelijk mijn post nogmaals te lezen.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/08, 11:43:21 »
@Vistaus
Is online terug te vinden dat jij dat hebt voorgesteld? Ik zou dat wel willen lezen. Heb je het alleen via Oracle geprobeerd of heb je de vertaler zelf ook gemaild? Het zou zomaar kunnen dat die bijvoorbeeld niet meer actief is, dan kan misschien iemand anders het overnemen.

Misschien kunnen we namens het kde+gnome+ubuntu vertaalteam een mailtje sturen dat het zo echt niet kan, misschien luisteren ze dan wel.

Virtualbox staat inderdaad vol met fouten, het zou mooi zijn als we dat kunnen verhelpen.

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/08, 15:45:45 »
Nee, was via e-mail aan de vertaalploeg van VB. Weet niet of ik de e-mails bewaard heb. Bewaar niet alles.
Vertaler zelf heb ik niet gemaild, maar ik neem aan dat als Oracle zo graag de huidige wil houden dat hij nog actief is.

Misschien is een mailtje namens KDE+GNOME+Ubuntu inderdaad een goed idee.

Offline Dave

  • Lid
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/08, 22:25:35 »
Vind het verder vrij duidelijk wat er staat dus was het probleem

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/08, 22:36:59 »
Vind het verder vrij duidelijk wat er staat dus wat is het probleem?

Verklaart waarschijnlijk waarom je geen moeite hebt met de huidige staat. :P

Het probleem is de aanwezigheid van tientallen taalfouten in de vertaling van VirtualBox, niet allemaal even ernstig, maar, vind ik, zeker onprofessioneel.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/08, 22:38:51 door Cumulus007 »

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/09, 10:35:19 »
Nee, was via e-mail aan de vertaalploeg van VB. Weet niet of ik de e-mails bewaard heb. Bewaar niet alles.
Vertaler zelf heb ik niet gemaild, maar ik neem aan dat als Oracle zo graag de huidige wil houden dat hij nog actief is.

Misschien is een mailtje namens KDE+GNOME+Ubuntu inderdaad een goed idee.

Ik zou dan eerst proberen om de vertaler zelf te mailen, van Oracle snap ik het wel dat ze niet zomaar hun bestaande vertaler er uit schoppen als iemand een mailtje stuurt. Het lijkt mij het beste om de vertaler een aardig ;) mailtje te sturen dat je wat fouten tegen bent gekomen, en of het goed is dat je hem het verbeterde bestand stuurt. Ik doe dat ook soms met andere upstreams, meestal vinden mensen dat prima.

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/09, 13:26:43 »
Nee, maar ik heb het ze meerdere malen gemeld, dus het is niet zomaar n.a.v. 1 keertje.

Maar we kunnen de vertaler zelf wel mailen inderdaad.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/11, 14:23:59 »
Nee, maar ik heb het ze meerdere malen gemeld, dus het is niet zomaar n.a.v. 1 keertje.

Maar we kunnen de vertaler zelf wel mailen inderdaad.

Wil jij dat zelf doen of zal ik een mailtje namens het ubuntu vertaalteam sturen? Als jij al verbeterde vertalingen hebt liggen is het misschien handiger als je het zelf doet, anders doe ik het wel.

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/11, 17:48:20 »
Ik moet eerst kijken of ik de vertaling nog heb. Maar je mag wel vast een mailtje sturen. Als ik de vertaling nog blijk te hebben kan ik die ook aan jullie overhandigen :) Lijkt me namelijk dat dit een leuk project is voor het vertaalteam :)

Offline JvH

  • Lid
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/12, 11:37:36 »
Als jullie toch al zo ver zijn met de vertaling, mag ik dan nog een verzoeknummertje indienen?

Namelijk een acceptabel alternatief voor 'appliance'. Die term kwam ik tegen toen ik die Nederlandse vertaling voor het eerst zag, en vlak voordat ik snel naar het Engels overschakelde :)

Bij 'appliance' denk ik aan iets in de trant van (rand)apparaat...

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/12, 11:41:14 »
Nou, de hele vertaling wordt grondig aangepakt. Bijna niks van de vertaling klopt.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/28, 18:55:28 »
Even een tussentijdse update: We zijn nu bezig de strings na te kijken, en te verbeteren waar nodig.

Re: Wat te doen met VirtualBox?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/28, 20:22:37 »
Dat is goed nieuws! :)