Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald  (gelezen 16978 keer)

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/02, 15:09:56 »
Ik heb het nog niet nagekeken, maar aan de hand van de comment op de merge request kan ik opmaken dat het "Password:" label in de code word aangepast naar de juiste waarde.

De greeter bestaat uit 2 delen:
 - De broncode die alles aanstuurt
 - Een ui bestand waarmee de grafische layout word gemaakt (dat is het GtkBuilder bestand waar eerder over gepraat is)

Ik heb het "Password:" veld in de ui als vertaalbaar gemarkeerd, maar blijkbaar word dat dus via de code bewerkt en heeft het dus geen nut om het zo mee te nemen in de vertalingstemplates.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/03, 12:26:23 »
OK.... Dank voor je toelichting. Nu begrijp ik, denk ik, iets meer van deze reactie van Robert Ancell:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/lightdm/+bug/868613/comments/12

Komt het er dus op neer, dat "Password:" hardgecodeerd is om z'n vertaling op te halen uit PAM? En zo ja, moet ik dan misschien iets doen aan de vertaling van PAM, zodat het Nederlands wordt?

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/03, 13:06:33 »
Zo begrijp ik het ook.

Ik heb even gezocht, en de string "Password: " is wel degelijk aanwezig in het PAM pakket: https://launchpad.net/ubuntu/+source/pam
$ grep -in "password:" Linux-PAM.pot
35:msgid "Password: "

Edit: ik had ook een beetje verder kunnen kijken... De string is vertaald in het Nederlands zie ik. Dus als het hiervandaan komt, zou het ook in de gtk-greeter vertaald moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/03, 13:09:18 door Nunslaughter »

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/03, 14:12:47 »
Precies. Want de inlogmanager Elsa is ook keurig vertaald en die haalt eveneens vanuit PAM de vertaling.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/03, 16:19:44 »
De string is vertaald in het Nederlands zie ik. Dus als het hiervandaan komt, zou het ook in de gtk-greeter vertaald moeten zijn.

Maar het gekke is, dat die niet vertaald is.... Waar zou dat dan aan kunnen liggen?

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/03, 17:28:32 »
Stukje code tussen PAM en gtk-greeter waardoor er iets misgaat in de communicatie tussen die 2 resulterend in onvertaalde strings in gtk-greeter?

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/03, 18:12:23 »
Ik zal morgen eens kijken hoe de greeter die string opvraagt. Ofwel nog eens duidelijk maken in dat bugrapport dat die string toch nit vertaald is, met vermelding dat het in het PAM pakket wel het geval is.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/07, 16:37:35 »
Ik zal morgen eens kijken hoe de greeter die string opvraagt. Ofwel nog eens duidelijk maken in dat bugrapport dat die string toch nit vertaald is, met vermelding dat het in het PAM pakket wel het geval is.

Heb je al iets kunnen vinden?

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/07, 22:04:34 »
Nee, toch niet. Maar heb eigenlijk niet echt grondig gekeken omwille van tijdsgebrek. Aangezien ik niet bekend ben met de Lightdm code, is het toch altijd zoeken waar alles staat en hoe alles gedaan word. Dus misschien toch beter om even verheldering te vragen in dat bugrapport.

Zorg er wel voor dat ge de laatste Lightdm versie hebt, zodat ge zeker alle wijzigingen hebt (maar dat zult ge wel weten :)).

Re: [Grotendeels opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #34 Gepost op: 2011/11/08, 00:24:05 »
LightDM haalt net als Elsa de vertalingen uit dat eerder genoemde PAM. Maar aangezien Elsa wel keurig vertaald is, gaat het ergens tussen PAM en LightDM mis en dat is dan vermoedelijk te verwijten aan gtk-greeter.

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost] LightDM in Xubuntu 11.10: totaal niet vertaald
« Reactie #35 Gepost op: 2012/01/30, 14:29:50 »
De laatst overgebleven fout is hersteld!
https://bugs.launchpad.net/bugs/897166

Het is zowaar een SRU, dus hij komt ook beschikbaar voor Xubuntu 11.10. De reparatie zit nog in Proposed, maar ik verwacht 'm binnenkort in de gewone updates.  =D