Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2  (gelezen 8697 keer)

Offline h2o

  • Lid
Gelezen op Desktoplinux.com een artikel van over een paar knutselaars die van Unity een Gnome 2 desktop hebben gecreëerd.

http://www.desktoplinux.com/news/NS4987735027.html

Volledig artikel: http://deviceguru.com/ubuntu-11-10-without-shell-shock/

Misschien wel interessant voor de liefhebbers.....??
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tom

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/09, 12:40:28 »
Bedankt voor het delen ,maar blijf het een lelijk layout vinden ook met die twee panelen vanonder ziet er lomp uit (persoonlijke mening).
Ben zeer gelukkig met mijn xfce. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/09, 12:59:28 »
HEt is inderdaad lelijk, ze hadden na de installatie van de fallback mode moeten stoppen.

Offline h2o

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/09, 13:53:28 »
Bedankt voor het delen ,maar blijf het een lelijk layout vinden ook met die twee panelen vanonder ziet er lomp uit (persoonlijke mening).
Ben zeer gelukkig met mijn xfce. :D
Ach, ik kwam het tegen, en er zijn wellicht mensen die het willen proberen en gebruiken. Die twee panelen kun je natuurlijk ook naar één terugbrengen, zoals dat vroeger ook kon met Gnome 2. Het lijkt mij in ieder geval een serieuze poging.
Overigens werk ik ook met XFCE en Openbox, werkt prima en ben daar ook zeer blij mee.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 13:55:15 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/09, 14:54:05 »
Waarom kun je Gnome 2 niet blijven gebruiken, welke risico's loop ik als je  b.v 9.10 wil blijven draaien.

Gr Ed

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/09, 14:56:21 »
Waarom kun je Gnome 2 niet blijven gebruiken, welke risico's loop ik als je  b.v 9.10 wil blijven draaien.

9.10 krijgt al geen updates meer, dus veiligheidsproblemen worden niet meer opgelost.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/09, 15:01:37 »
Ben zeer gelukkig met mijn xfce. :D
En ik ben gelukkig met mijn XFCE.
Die van mij ziet er "anders" uit, dat kostte zeker wel 15 minuten aanpassen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/09, 15:13:19 »
Waarom kun je Gnome 2 niet blijven gebruiken, welke risico's loop ik als je  b.v 9.10 wil blijven draaien.

9.10 krijgt al geen updates meer, dus veiligheidsproblemen worden niet meer opgelost.

Maar welke veiligheidsproblemen loop je dan.
Elke dag zijn er veiligheidsupdates, wat wordt er dan veiliger, kan iemand dat uitleggen.

Gr Ed

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/09, 15:24:11 »
De meer bekende onderdelen zoals Flash en Java krijgen regelmatig veiligheidsupdates. Dit is niet om de gebruiker te irriteren, maar beschermen. Kwaadwillenden weten heus wel welke lekken erin zitten en weten deze ook te gebruiken.
Dan is er natuurlijk de browser zelf en andere (netwerk) pakketten die eventueel een risico kunnen vormen.

Het is natuurlijk niet gezegd dat als ge 9.10 draait, ook problemen gaat krijgen. Maar waarom het risico nemen?

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/09, 15:31:07 »
De meer bekende onderdelen zoals Flash en Java krijgen regelmatig veiligheidsupdates. Dit is niet om de gebruiker te irriteren, maar beschermen. Kwaadwillenden weten heus wel welke lekken erin zitten en weten deze ook te gebruiken.
Dan is er natuurlijk de browser zelf en andere (netwerk) pakketten die eventueel een risico kunnen vormen.

Het is natuurlijk niet gezegd dat als ge 9.10 draait, ook problemen gaat krijgen. Maar waarom het risico nemen?

Nou ik nam 9.10 als voorbeeld, ik draai nu LMDE sid maar het gaat om het gedoe met Gnome2 en 3.
Welke risico's loop ik als ik bij wijze van spreken eeuwig Gnome 2 wil blijven gebruiken.
Wat gaat er dan uiteindelijk fout.

Gr Ed

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/09, 15:37:03 »
Ik denk alleen dat programma's niet meer gaan werken na verloop van tijd, hoewel ik daar niet 100% zeker van ben. Ik weet niet of het mogelijk is GTK3 te draaien op Gnome2.

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/09, 15:45:23 »
Ik denk alleen dat programma's niet meer gaan werken na verloop van tijd, hoewel ik daar niet 100% zeker van ben. Ik weet niet of het mogelijk is GTK3 te draaien op Gnome2.

Maar stel, iemand is tevreden en wil tot in lengte van dagen  b.v  11.04  blijven gebruiken ondanks dat het na 2013 of zo niet meer ondersteund wordt, wat zijn dan de risico's.
Ik probeer erachter te komen waarom mensen die gek zijn van Gnome2 toch naar Gnome3 of Unity moeten overstappen.

Gr Ed

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/09, 16:10:52 »
Maar stel, iemand is tevreden en wil tot in lengte van dagen  b.v  11.04  blijven gebruiken ondanks dat het na 2013 of zo niet meer ondersteund wordt, wat zijn dan de risico's.

Dat je internetbankieren wordt gekraakt, je credit card wordt leeggeplunderd, je e-mails op straat liggen, je documenten en foto's worden gestolen en je computer onderdeel wordt van een zombie-netwerk voor DDOS-aanvallen. Maar verder is er niks aan de hand.

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/09, 16:18:19 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/09, 16:20:40 »
Als jij gewoon een recente versie van Linux neemt is het dat ook... Vergelijk het met Windows: Windows 98 zit ook vol fouten, en wordt niet meer ondersteund. Linux is daar niet anders in, het is veiliger ja, maar zonder updates... En je hebt natuurlijk ook altijd nog PEBKAC :rolleyes:

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/09, 16:23:57 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.

O, je denkt dus dat die veiligheidsupdates voor Ubuntu er gewoon maar voor de lol zijn? Omdat de Ubuntu-ontwikkelaars zich zo vervelen of zo?  XD
« Laatst bewerkt op: 2011/12/09, 16:26:13 door Pjotr »

Offline Dave

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/09, 16:46:19 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.

Alles is relatief natuurlijk.
Er zijn er ook legio die nog steeds met win98 werken zonder pijn.
Niet iedereen heeft nood aan de nieuwste office of email met imap en sites met flash enz.
En ook niet iedereen haalt allerlei ellende binnen van schimmige sites.

Wat Ubuntu betreft ken ik er diversen die nog met een versie werken die allang niet meer geupdated wordt.
En dat laat ik ook zo zolang het goed gaat want er is ondertussen zoveel veranderd dat die mensen dan helemaal in de war raken en blijven bellen.

Verreweg de meeste problemen kwa veiligheid doen de mensen zelf en evengoed met topsystemen.
emailtje van "de bank" en alle gegevens worden even ingerammeld en hoppa daar gaan de centjes.
Helaas vergoeden de banken dat vaak ook nog wat ik dan weer niet begrijp.
En via sms wordt erg veel rotzooi verstuurd. De ene is continu de pineut en de ander gooit alles stoïcijns weg.

Maar goed. Het gaat er vooral om dat jezelf zo'n pjuter gebruikt voor en met waar je zelf plezier of nut van hebt.
De meeste ellende is toch altijd bij degenen die altijd het nieuwste willen en voor backups van hun fotoos enzo wel even een aparte partitie aanmaken.
We krijgen inmiddels te maken met een generatie waarvan heel velen geheel geen jeugdfotoos of anderszins meer hebben.
Was zo'n pjuter dan maar gehackt en komen ze tenminste nog online als je beroemd wordt of bent  =D




Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/09, 16:51:27 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.

O, je denkt dus dat die veiligheidsupdates voor Ubuntu er gewoon maar voor de lol zijn? Omdat de Ubuntu-ontwikkelaars zich zo vervelen of zo?  XD

Nee dat denk ik niet en ik weet ook wel dat Linux veilig is, maar de vraag was welke risico's je dan loopt.
Maar het houd dus in dat je altijd mee moet naar de nieuwste versie en  ondanks het feit dat je een goed werkend systeem hebt, zul je toch steeds weer  verder moeten naar systemen die weer kinderziektes hebben, zucht.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/09, 17:02:24 »
Zucht....... Je kan bij de komende LTS 5 jaar lang blijven... En je hoeft niet altijd mee te gaan. Je kunt 1,5 jaar blijven bij de normale versies. 5 jaar lang, besef je niet wat een tijd dat is? Tegen die tijd zijn de kinderziektes er allang uit de nieuwe versie!

Offline Wout55

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/09, 17:06:51 »
De weg vooruit is niet een niet meer ondersteund pakket te installeren. Zelfs bij ondersteunde LTS versies ontstaan er op den duur problemen. Zie het gedoe met de Firefox 3.6 op Unbuntu 10.4.  :| Als je maar lang genoeg wacht gaat er vanzelf steeds meer kapot. Maar het ontbreken van beveiligingsupdates is gevaarlijker omdat je inbraken op je systeem niet meteen in de gaten hebt.

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/09, 17:08:14 »
Ik dacht dat Linux zo veilig was, nou dat valt dus tegen.

O, je denkt dus dat die veiligheidsupdates voor Ubuntu er gewoon maar voor de lol zijn? Omdat de Ubuntu-ontwikkelaars zich zo vervelen of zo?  XD

Nee dat denk ik niet en ik weet ook wel dat Linux veilig is, maar de vraag was welke risico's je dan loopt.
Maar het houd dus in dat je altijd mee moet naar de nieuwste versie en  ondanks het feit dat je een goed werkend systeem hebt, zul je toch steeds weer  verder moeten naar systemen die weer kinderziektes hebben, zucht.

En dat is overal zo. XP naar Vista was ook een ramp. Mac 10.6 naar 10.7 is voor velen eveneens een ramp. Zelfde met Android. Dus wat dat betreft hou je het niet tegen...

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/09, 17:13:21 »
Dan zou het toch fijn wezen als daar eens wat meer aandacht aan besteed zou worden i.p.v al die vernieuwingen die verbeteringen moeten zijn en het niet zijn .

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/09, 17:15:59 »
Misschien zou het fijn wezen als jij je posts eens ging onderbouwen met kloppende feiten in plaats van rammelende meningen.

Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/09, 17:17:41 »
Misschien zou het fijn wezen als jij je posts eens ging onderbouwen met kloppende feiten in plaats van rammelende meningen.


+1

Offline Ed

  • Lid
Re: How to replace Ubuntu 11.10 Unity Desktop to gool old Gnome 2
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/09, 17:22:49 »
Lees het forum maar, genoeg problemen.