Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDEnLive 0.9.8 loopt als een trein! (maar geen geluid ...)  (gelezen 590 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
KDEnLive 0.9.8 loopt als een trein! (maar geen geluid ...)
« Gepost op: 2015/01/16, 13:14:38 »
Inmiddels ben ik op mijn Desktop ook overgestapt naar Xubuntu 14.10. Zoals ik wel vaker naar voren heb gebracht: ik heb daar vooral als reden voor dat ik dan weer bij ben met de laatste updates van de software die ik gebruik.

In dit geval is dat KDEnLive, nu in de versie 0.9.8. (inmiddels is de 0.9.10 al uit). Deze nieuwe versie is op zich niet echt opzienbarend, maar ik moet zeggen na het vierde doelpunt in mijn laatste videootje te hebben geedited: die lui hebben een maand aan de olijfolie gezeten! Deze versie loopt echt een heel stuk beter.

In het waterpoloseizoen maak ik elke week een video klaar van een wedstrijd. Dan zijn dit soort verbeteringen minstens net zo waardevol als de meer spectaculaire zaken.

Spectaculair is KDEnLive bepaald niet te noemen. Het is eerlijk gezegd uiterlijk ook geen schoonheid van een programma. Maar het doet de klus gewoon erg goed en daar gaat het toch om?

« Laatst bewerkt op: 2015/01/17, 10:29:16 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
KDEnLive 0.9.8 loopt als een trein! (maar geen geluid ...)
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/17, 05:02:05 »
Ohhh, geen geluid na rendering! Er staat een bug? Meer later, nadat ik dit uitgezocht heb.

[Later] Opgelost met het toevoegen van deze ppa: ppa:sunab/kdenlive-release en upgraden naar KDEnLive 0.9.10.

Zie dit bug rapport: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/kdenlive/+bug/1388438 Apart ook nog libmlt6 upgraden was niet nodig.

Echt Linux :D , dit gebeuren. Je hebt wat eerder een serieuze bug te pakken, maar (even afkloppen) je bent er ook heel véél sneller weer vanaf.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/17, 10:37:20 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021