Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grafisch inlogscherm  (gelezen 1249 keer)

Grafisch inlogscherm
« Gepost op: 2008/11/12, 17:32:51 »
Ik heb gisteravond een nieuwe computer geïnstalleerd met Ubuntu 8.10. Alles werkt perfect, maar er is een klein schoonheidsfoutje.
Wanneer ik mijn naam moet ingeven in het grafisch inlogscherm verschijnt mijn naam met zulke kleine fonts dat ik het bijna niet kan lezen, zo klein zijn ze. Ook de teksten in opties zijn heel klein.

Wie kan me helpen?

Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Eider

  • Gast
Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 17:45:55 »
Als je via het menu Systeem - Beheer naar Aanmeldvenster gaat kun je daar onder het tabblad "Lokaal" een thema selecteren.
Is het bij andere thema's ook zo klein?

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 19:34:44 »
Als je via het menu Systeem - Beheer naar Aanmeldvenster gaat kun je daar onder het tabblad "Lokaal" een thema selecteren.
Is het bij andere thema's ook zo klein?

Heb ik geprobeerd, alle inlogschermen geven kleine letters.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 20:02:32 »
Deze tip  vond ik in het int Ubuntu forum (ik krijg wel grotere letters maar nu gaat het opstarten niet meer zo gladjes, bovendien krijg ik bij afsluiten even het inlogscherm te zien):

 Re: very small font
I got the same problem. Solved changing the xorg initialization (sorry if the translation is incorrect:

- Gnome menu System/Administration/Login Window (gdmsetup, the last one option).

- Tab "Security", button "Configure X Server"

- On "Command" field, add " -dpi 96" (no quotes) at the end of the command.

In my case, it solved the problem. Try it.
Carlitus is offline      Reply With Quote


http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=312359
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/19, 22:41:44 »
Heeft iemand nog een idee?

Ik heb ook heel kleine letters als ik bijvoorbeeld de cd van Gparted opstart. Ik kan dan bijna niets lezen.

Ik heb het idee dat de standaard gekozen lettertypen voor mijn computer te klein zijn. Het is een MSI Wind met Atom.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/19, 23:15:46 »
Kan je het ook niet veranderen bij Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk>Tabblad Lettertypen ?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/19, 23:18:41 »
Als ik eenmaal ingelogt ben is het bureaublad met normale letters.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/21, 09:38:47 »
Dit is de oplossing die voor mij werkt, gevonden in het int. Ubuntu forum:

I managed to fix the problem ,
sudo gedit /etc/gdm/gdm.conf
find
[server-Standard]
name=Standard server
-command=/usr/bin/X -br -audit 0

and change it into
[server-Standard]
name=Standard server
-command=/usr/bin/X -br -audit 0 -dpi 96

Ik zit er alleen nog mee dat Debian based live cd's hier ook last van hebben en Gparted ook. Kan ik bijvoorbeeld als opstart parameter het onderste regeltje meegeven?

-command=/usr/bin/X -br -audit 0 -dpi 96


then restart ubuntu and it's fixed now
« Laatst bewerkt op: 2008/11/21, 09:55:55 door CorneliusCook »
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline heir4c

  • Lid
Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/21, 09:49:49 »
Dus Cornelius Cook, eigenlijk hetzelfde als je hierboven schreef maar rechtstreeks in het conf bestand zelf zodat alle lettertypes en overal goed kwamen te staan.
Bedankt, heb dit bij sommige van mijn installs ook gehad maar zat er niet direct mee in. Ik denk dat er nog velen blij zullen zijn dat dit een eindelijk een oplossing voor gevonden is.
Nogmaals dank.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Grafisch inlogscherm
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/21, 10:06:59 »
Ik denk dat er nog velen blij zullen zijn dat dit een eindelijk een oplossing voor gevonden is.
Nogmaals dank.


Ik heb deze MSI Wind desktop speciaal gekocht voor Ubuntu en wil het gewoon perfect hebben. Niks geen dualboot hier of een afgedankte computer, zoals ik eerder deed. Ik ben echt blij met dit computertje. Ik had ook nog een 15 inch staan die ik bijna nooit gebruikt heb, deze kleine monitor past er mooi bij. Het setje staat vlak bij mijn werkcomputer, ik hoef maar een kwartslag met mijn stoel te draaien...

Enigste nadeel van deze computer kan voor sommigen zijn dat hij geen wireless heeft. Ik heb dat opgelost door een usb wireless adaptor van Linksys.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb