Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen installatie wubi en live DVD  (gelezen 1270 keer)

Offline PeterR

  • Lid
Problemen installatie wubi en live DVD
« Gepost op: 2011/01/05, 14:51:05 »
He,

Ik probeer met wubi ubuntu te installeren. Nu heb ik van de officiele website de ubuntu-10.10-desktop-amd64.iso gedownload. Deze heb ik op een DVD-R gezet, om als installatie disk te dienen. Nu heb ik wubi op de DVD-R geselecteerd en instal instellingen 30g instal op C station en dan installeer ik hem binnen windows. Nu moet je windows opnieuw opstarten en dan kies ik voor ubuntu en dan gaat hij verder met installeren. ubuntu laat balk met 4 puntjes komt te voorschijn en dan na een paar seconden later gaat hij naar een zwart scherm wat zegt:
 (initramfs) /script/casper-premount/20ISO_scan: line 46: can't open /dev/sda: No medium found, could not find iso /ubuntu/install/installation.iso

Tevens als ik installatie geprobeerd door middel van het mounten van een image(deamon tools). Dan krijg ik het zelfde.
No heb ik die folders opgezocht op de ubuntu-10.10-desktop-amd64.iso, maar kan geen /ubuntu/install/installation.iso vinden?

Maakt het uit hoe ubuntu is geinstalleerd, als het gaat om werk snelheid? via wubi of installeer live CD?
Wil namelijk Openfoam(programma om stromingen mee te berekenen), met ubuntu draaien en dit moet zo snel mogelijk gebeuren vanwege de zware berekeningen.

Heb ubuntu ook via usb stick en live DVD geprobeerd, maar dan loop ik vast op installatie menu en dan staat er "has atleast 3.6 GB availlable drive space(zie foto in bijlage). Maar ik heb een harde schijf van 1TB, die bijna helemaal leeg is. Dus hier kom ik niet verder

Iemand die mij verder kan helpen?

Systeem gegevens:
windows 7 home premium
intel core i7 processor
12Ghz werkgeheugen
Gigabyte x58A-ud3R moederbord
radeon HD6850 videokaart

Mvg,

Peter Rupert

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Problemen installatie wubi en live DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/05, 15:31:03 »
Hoi

Weet je zeker dat je 64bit moet hebben? Zo ja, probeer eerst de 10.04 LTS.
Er zijn vaker dit soort problemen met de 10.10

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline PeterR

  • Lid
Re: Problemen installatie wubi en live DVD
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/05, 15:58:42 »
nou ik ben niet zon computer genius, ik heb windows 7 64bit in ieder geval, en ik dacht dan moet in ubuntu ook in 64bit hebben, of maakt dat niet uit? Kan je ook 32 bit draaien?

Mvg,

Peter

Offline PeterR

  • Lid
Re: Problemen installatie wubi en live DVD
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/05, 17:27:41 »
ubuntu 10.04 LTS heeft het zelfde probleem.

Peter

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Problemen installatie wubi en live DVD
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/06, 08:55:37 »
De meeste mensen hebben hun laptop ingedeeld in meerdere partities. Het kan zijn dat je C partitie wel te klein is waar je hem wilt installeren.
Je had het niet op een DVD hoeven te branden maar op een CD. Ook daar zijn mensen die problemen hebben met dat.
Tevens noem je 12Ghz werkgeheugen, maar dat zal wel 12Gb zijn neem ik aan. Hoe groot is je hardeschijf en hoe heb je hem nu ingedeeld?

Heb je het met de LiveCd al geprobeerd om uberhaupt Ubuntu te draaien?
Daarna kan je altijd nog via Wubi of Dualboot. Al zou ik eerder voor een dualboot gaan. Dan maak je ten volle gebruik van de ubuntu snelheid.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/06, 08:57:30 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline PeterR

  • Lid
Re: Problemen installatie wubi en live DVD
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/06, 10:19:27 »
Ik heb mijn computer opgedeeld in 2 partities. C, waar ik nog 389GB op vrij heb en de D, waar ik nog 396 GB op vrij heb. Neem aan dat dat gewoon genoeg is. Ik kan wel gewoon van de LIVE DVD ubuntu draaien, met 'test ubuntu' wat hij aan de begin van de installatie vraagd. Wat is precies dual boot? En je hebt gelijk het is inderdaad 12 GB.

Peter

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Problemen installatie wubi en live DVD
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/06, 11:55:49 »
Dualboot is dat je hem naast je windows op je computer draait. Dus niet via Wubi in Windows , maar naast windows.
Het is al wel top dat de LiveCd wel draait !!
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------