Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz plugins-extra onder 8.04  (gelezen 2213 keer)

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Gepost op: 2008/04/25, 17:36:19 »
Hallo allemaal, ik natuurlijk gelijk na de release van Hardy upgraden, maar ik stuit op een probleem in Compiz-fusion.
Ik draaide eerst ook al compiz(-fusion), en dat werkte prima. Maar nu blijken op de één of andere manier de plugins in compiz-fusion-plugins-extra en compiz-fusion-plugins-unsupported het niet te doen. Wel zijn er andere bij gekomen en bestaande geupdate. compiz-config-settting-manager ziet er ook helemaal anders uit. Als ik zo'n plugin probeer in te schakelen - want ze waren opeens uitgeschakeld, terwijl is ze voor de update wel had ingeschakeld - (ik klik dus op het vinkje) gaat het vinkje na ong. een seconde automatisch weer uit. Ook werken sommige animaties niet, terwijl ze echt zijn ingeschakeld. Ik vind dit erg jammer, het zag er eerst zo flitsend uit, maar het nu nu wel een beetje sober.
Is er een manier om terug te gaan naar de vorige versie van compiz, of is er een andere manier om dit op te lossen?

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 09:35:21 »
het probleem is nu grotendeels opgelost; ik heb onder voorkeuren het vinkje "plugins automatisch sorteren" uitgeschakeld. Dit werkt voor 3d windows, maar niet voor andere plugins die niet werken. Ook werken de animaties nog niet, maar Animations is echt ingeschakeld.

samuhe

  • Gast
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 16:43:00 »
Hallo,
Ik heb dit probleem ook.
Misschien is het een algemeen probleem.
Ben je ook overgeschakeld naar 8.04 door upgrade?
Misschien ligt het daaraan.
Dan zou misschien het opnieuw installeren van advanced desktop-settings een oplossing zijn.

mvg,
Sam

samuhe

  • Gast
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/02, 16:59:54 »
Eventjes getest...
Herinstallatie werkt niet.
Ik heb via synaptic  alles herinstalleerd, maar zonder succes.
De 3d-windows werken inderdaad wel als je via de lijst werkt.

hopelijk kan iemand meer hulp bieden.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 19:35:31 »
Ja, ik heb upgradet. Ik weet dat dit problemen kan opleveren, maar anders moest ik met mijn gepimpte desktop helemaal opnieuw beginnen en daar had ik geen zin aan. Maar natuurlijk heb ik de hele compiz-zooi, inclusief settings-manager, opnieuw geinstalleerd.
Hebben meer mensen dit probleem? Of nog beter; zijn er mensen die weten hoe je dit probleem moet oplossen? Misschien moeten we de bug melden.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/24, 12:58:45 »
Niemand? Het is wel jammer dat die animaties nog niet werken.

Mightya

  • Gast
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/25, 01:28:17 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Niemand? Het is wel jammer dat die animaties nog niet werken.
Heb je gecontroleerd onder uiterlijk>voorkeuren het tabblad visuele effecten gecontroleerd. Deze moet op extra staan.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/25, 18:30:14 »
Citaat van: Mightya
Citaat van: LarsVeldscholte
Niemand? Het is wel jammer dat die animaties nog niet werken.
Heb je gecontroleerd onder uiterlijk>voorkeuren het tabblad visuele effecten gecontroleerd. Deze moet op extra staan.
Bij mij staat er helemaal geen vinkje, want ik gebruik compiz-config-settings-manager. Dan hoort er toch ook geen vinkje te staan? Als ik op extra klik worden volgens mij alle standaard (extra) instellingen weer actief, en niet die die ik heb ingesteld in de settingsmanager.

Of heb ik het nu verkeerd?

(kan niet checken, want ik zit momenteel op een windows-computer)

Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/25, 19:14:31 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Citaat van: Mightya
Citaat van: LarsVeldscholte
Niemand? Het is wel jammer dat die animaties nog niet werken.
Heb je gecontroleerd onder uiterlijk>voorkeuren het tabblad visuele effecten gecontroleerd. Deze moet op extra staan.
Bij mij staat er helemaal geen vinkje, want ik gebruik compiz-config-settings-manager. Dan hoort er toch ook geen vinkje te staan? Als ik op extra klik worden volgens mij alle standaard (extra) instellingen weer actief, en niet die die ik heb ingesteld in de settingsmanager.

Of heb ik het nu verkeerd?

(kan niet checken, want ik zit momenteel op een windows-computer)
Ik volg dit draadje ook, heb ook problemen met CCSM en EXTRA onder Visuele Effecten. Ik krijg mijn 3D cubus ook niet meer aan de praat wat ik ook probeer. Snap er geen hout meer van, terwijl die het wel eerst goed deed.....Ik was ook al een draadje hierover begonnen....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/25, 19:18:50 »
Voor mij (ook een upgrade met de knop) werkte compiz na het installeren van "fusion-icon".  Dat geeft je een icoontje in het medelingengebied bovenaan in het paneel.  Je kan daarop rechtsklikken om compiz aan of uit te zetten.  Vervolgens doe je al je instellingen enkel nog met CCSM, niet meer met Uiterlijk, tabblad visuele effecten...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/25, 19:39:25 »
Citaat van: Goldfingers
Citaat van: LarsVeldscholte
Citaat van: Mightya
Heb je gecontroleerd onder uiterlijk>voorkeuren het tabblad visuele effecten gecontroleerd. Deze moet op extra staan.
Bij mij staat er helemaal geen vinkje, want ik gebruik compiz-config-settings-manager. Dan hoort er toch ook geen vinkje te staan? Als ik op extra klik worden volgens mij alle standaard (extra) instellingen weer actief, en niet die die ik heb ingesteld in de settingsmanager.

Of heb ik het nu verkeerd?

(kan niet checken, want ik zit momenteel op een windows-computer)
Ik volg dit draadje ook, heb ook problemen met CCSM en EXTRA onder Visuele Effecten. Ik krijg mijn 3D cubus ook niet meer aan de praat wat ik ook probeer. Snap er geen hout meer van, terwijl die het wel eerst goed deed.....Ik was ook al een draadje hierover begonnen....
De 3d-cubus werkt hier nog wel hoor, net als vele andere plugins. Het probleem bij mij is de plugin Animations. Die werkt niet.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz plugins-extra onder 8.04
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/25, 19:42:28 »
Citaat van: Prosper
Voor mij (ook een upgrade met de knop) werkte compiz na het installeren van "fusion-icon".  Dat geeft je een icoontje in het medelingengebied bovenaan in het paneel.  Je kan daarop rechtsklikken om compiz aan of uit te zetten.  Vervolgens doe je al je instellingen enkel nog met CCSM, niet meer met Uiterlijk, tabblad visuele effecten...
Heb ik al. Wel handig idd.