Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?  (gelezen 59332 keer)

Offline joop13

  • Lid
Wij (http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/hulp-bij-installatie-20-computers-voor-goforafrica/new/#new) hebben een 30-tal computers (P2-P4 achtige machines) voorzien van Ubuntu en instructiefilmpjes voor het gebruik van de software. Deze computers gaan naar MBO-scholen in Gambia/Senegal/Mauretanië. Ze worden vanaf 7 februari 2010 met een project van GoforAfrica.nl naar de scholen in die landen gebracht. Om ervoor te zorgen dat de computers ook werkelijk gebruikt gaan worden zoeken we een aantal mensen die vanaf begin maart tot half april tijd en gelegenheid hebben om in Gambia te zijn. Deze mensen kunnen dan op de scholen instructie geven over het gebruik van Ubuntu en eventueel helpen met het inrichten van ICT-lokalen in die scholen.

We zoeken dus óf ICT-studenten die voor deze stichting hun stage willen invullen in Gambia met dit project óf mensen die het leuk lijkt om dit te doen en daarvoor tijd hebben. De huisvesting in Gambia zal plaatsvinden in Kairoh Garden en vervoer kan plaatsvinden met één van de aanwezige auto's. Dus de kosten zijn op zijn hoogst een ticket heen- en terug naar Gambia. En eventueel wat voedingskosten.

Sponsoring voor dit project kan vanwege het feit dat GoforAfrica een erkende ANBI-instelling is worden opgegeven bij de belasting. Die geeft dan 40% terug vanwege het feit dat het een Algemeen Nut Beogende Instelling is.

Kortom: Wie lijkt het leuk om te doen?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/07, 18:02:12 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/08, 22:12:27 »
Het is ook mogelijk om een kortere tijd naar Gambia te gaan. We zijn nog op zoek naar de mogelijkheden van subsidiering. Weet iemand mogelijkheden via een ontwikkelingshulporganisatie of het ministerie of een europeesche instelling subsidie te krijgen voor deze activiteit?


O ja, en het gaat alleen om niet automobiel-gerelateerde software omdat die specifieke software wordt begeleid en geinstrueerd door Timloto.

« Laatst bewerkt op: 2009/12/08, 22:14:15 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/16, 23:09:48 »
Nog maar weer eens omhoog met dit draadje. Zijn er op het forum geen mensen die les willen geven aan leerlingen om ze verder te helpen met het gebruik van Ubuntu? En daarnaast daarmee voorkomen dat weer wordt overgeschakeld naar Windows.......
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/17, 05:56:41 »
Ik zal het bericht later vandaag even op de Ubuntu NGO mailing list plaatsen. Dan heb je direct internationale aandacht.

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/17, 09:52:16 »
@ Jan Stedehouder: bedankt.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/17, 10:02:48 »
Ik had me ondertussen via een achterdeurtje als extra reserve op laten stellen;

Ik moet nl. eerst toestemming hebben van het UWV, omdat maart nou
net de laatste maand is, waarmee ik nog met hen te maken heb.
En inderdaad 3 weken gaat wel lukken, maar 6 niet; dan is mijn toko
failliet als ik terug kom  ;)

Ondertussen al wel kontakt gehad, met iemand die vaker met subsidie
mogelijkheden te maken heeft gehad, (is ondertussen nu ook een klant van mij  =D)
Er zijn wel wat mogelijkheden, maar daar kan ik pas gebruik van maken, als ik
dus antwoord heb gehad van het UWV.
Wel ben ik en passant uitgenodigd om te kijken wat ik evt. in Kenia voor zijn organisatie
kan betekenen.  :)

Dus de zoektocht naar mensen voor Gambia/Senegal gaat gewoon door, ik had dat achterdeurtje
nl. express gebruikt, omdat meestal mensen het idee hebben; "ze hebben er al één, mooi dan hoef
ik ook niet zo nodig" , vandaar dus. Helemaal zeker is het ook niet dat ik ga, maar ik heb er wel erg
veel zin in, afwachten dus.

Over wachten gesproken; dat kan niet te lang natuurlijk, begin januari moet je al nl. bezig zijn met de
nodige vaccinaties ed. En er moet natuurlijk het één en ander logistiek voor jou geregeld worden.
Mocht je nu eigenlijk wel willen, maar niet alleen durven; ga in het gezelschap van een technische
clown =me  =D

Groeten Gerrit



-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/17, 10:29:37 »
@ MrGee: Ik wist het!!! en: Wie sluit zich aan??? Jullie zullen zeker een gezellige tijd hebben daar :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/17, 11:18:41 »
Het bericht staat nu op de Ubuntu NGO mailing list:

Citaat
Hi everyone,

I'd like to forward a request that a Dutch NGO did concerning an Ubuntu-related project in Gambia, Senegal and Mauretania.

The NGO is GoForAfrica (http://goforafrica.nl/). The Dutch Ubuntu-NL community lend their support in preparing 30 computers for use in
various projects (http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/hulp-bij-installatie-20-computers-voor-goforafrica/). The computers use Ubuntu 8.04 LTS. My personal involvement was in preparing a instruction set with existing manuals in the use of Ubuntu
and various open source programs, as well as a small set of videos to give some visual instruction (direct download:
http://dl.dropbox.com/u/138295/Instructie%20v3.tar.gz). I am working on a report in English of this joint effort, so more people can read about it.

The computers will be shipped to Gambia on February 7th 2010 and GoForAfrica is looking for volunteers to train ICT-staff in various
schools and help setup the ICT-class rooms. Volunteer are requested to be available from mid-March till mid-April. Lodging is taken care of, so it will mostly come down to covering your travel costs to and from Gambia, Of course they are still looking for sponsorships, so feel free to chip in if you can. (http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/helpdesk-gambia-wie-kan)

If you wish to volunteer and are available at the time, please feel free to contact me and I will forward your support to the coordinator
from GoForAfrica. Of course you can spread the word about this request to all of your friends ;-)

Kindest regards,

En nu maar afwachten.

Ciao

Jan

Update: oeps, ik zie net dat het begin maart is, en niet half maart. Wordt gecorrigeerd

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/17, 12:11:00 »
Helemaal geweldig, we wachten af.... :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/17, 12:23:30 »
Mag ik er nog even over nadenken het lijkt me wel heel leuk.
Welke vacinaties heb je eigenlijk nodig?
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/17, 12:38:24 »
Mag ik er nog even over nadenken het lijkt me wel heel leuk.
Welke vacinaties heb je eigenlijk nodig?
Ik heb even het vaccinatieboekje van mijn zoon erbij gepakt:
Gele koorts, DTP, Hepatitis A, Cholera
En bij je huisarts moet je vragen welke anti-malaria middelen hij aanbeveelt.  Die heb je dagelijks nodig als je daar bent.

Groeten, Joop
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/17, 12:44:53 »
Ik dacht dat malarone daar het effectiefst in was, voor anti malaria
Zal mijn zus (apothekersassistente) eens navragen en hoe je dat
het goedkoopst (nee niet ebay ;)) in handen krijgt.

Daarbij is het ook belangrijk te zorgen dat je zo min mogelijk gestoken wordt, dus echte
anti mug spullen gebruiken, waar minimaal een flinke scheut DEET in zit. Daar behandel je
ook je klamboe en evt. wat kleren mee. Wel een typisch chemisch goedje dat DEET, zijn de
meningen nogal over verdeeld, maar ja als je moet kiezen tussen evt. bijwerkingen en
malaria dan weet ik het wel.

Groeten Gerrit

-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/17, 12:47:41 »
@ MrGee: en voor een goed en goedkoop middel met Deet is mijn zoon naar de Hollandse Eenheidsprijzen MAatschappij geweest. =D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/17, 12:52:37 »
@ joop13
oooe errug subtiel  ;), ik heb de 'meld dit bericht' knop daarom maar met rust gelaten  =D

edit; hebben ze daar nou ook niet van die eenheidsworsten? Ook maar een voorraadje van
meenemen en door de douane smokkelen, wie weet valt het eten daar wel tegen.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/17, 12:55:51 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/17, 13:06:05 »
Snert is ook heel lekker in Gambia, Pieter heeft daar ook een foto van... Ze hebben dat gegeten bij een buitentemperatuur van 45 graden...
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/17, 13:18:24 »
Snert vind ik altijd wel lekker, kun je trouwens ook van die worsten leuk in kwijt, maar
ik heb atijd nog een bepaald bord snert voor ogen van vroeger.

Gebracht door een oud vrouwtje, zelf gemaakt, mijn moeder neemt een diepe uithaal met
de opscheplepel; komt er een complete onderkaak van een varken naar boven, compleet
met tanden :rolleyes:, vandaar. Nu neem altijd ik eerst een borrel, om die herinnering te
laten verdwijnen en begin dan pas aan de snert.  :)
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/18, 13:51:35 »
Dus het voordeel in Gambia is dat je ook gewoon snert kunt eten.

Maar nu even weer terug ontopic: Heeft Bas al voldoende informatie?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

inezz

  • Gast
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/12/23, 10:13:40 »
beste joop13...en de rest...

ik ben net terug uit gambia..ik heb de amsterdam dakar challenge gereden...en nu zou ik graag meer willen doen voor de mensen in Gambia....dus als het haalbaar is en jullie hebben nog mensen nodig voor het project...dan heb ik wel interesse....
ik hoor het wel als jullie nog mensen nodig hebben....mssn kun je dan het beste ff een mailtje sturen....

groetjes inez boomkens

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/12/23, 10:55:22 »
Fijn, dat je het wilt doen Inez!! Ik zal je via email verder spreken.

Groeten, Joop
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/12/23, 11:05:42 »
@ Joop; je kunt zelfs de fiets nemen ipv. per mail, (google is your friend  =D)
maar goed ik heb er ook al een mailtje aan gewaagd.

Iets anders; ik kan nu gewoon in maart, ik probeer alleen nog sponsoring te
regelen, maar het valt nog niet mee, met de feestdagen/vakanties, iemand op
zeer korte termijn te spreken te krijgen.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/10, 18:23:20 »
Hallo

van onze reporter, een verslagje ter plaatse  =D

Gisteren; 09 jan. zijn Inez en ik naar de zgn.'barreldag' in het plaatsje Handel iets boven
Eindhoven geweest. Het thuisfront had gek genoeg geen aanmerkingen op mijn plan om naar
Afrika te vertrekken, maar had wel ernstige twijfels of ik met mijn koekblikje wel heelhuids
aankwam, ivm. de te verwachten sneeuwtoestanden.
Maar goed onder het motto; "wie bang leeft, zal sterven als een lafaard", toch maar vertrokken
en al glijdend, mijn auto daar geparkeerd (onverharde wegen)

Was leuk, veel opgestoken en de auto's en teamleden eens van dichtbij gezien. Vanwege uitval
van een teamlid werd Inez meteen maar uitgenodigd om mee te rijden. Ze wil wel graag, maar
zit met tijd/geld of een combinatie van die twee. Rijden neemt vele weken extra tijd en dan wordt
er natuurlijk niets verdiend, sponsoring op zo'n korte termijn is bijna onmogelijk. Ook al omdat ze
net terug is. Ze gaat deze week met haar werkgevers om de tafel ook al om te zien of men haar
zolang wil missen.
 
Een vriend heeft intussen ubuntu op haar machine gezet, (windows er compleet af; cold turkey afkikken dus  =D)
en ik heb het boekje van Jan Stedehouder ook maar achtergelaten. Bedoeling is dat we samen de lessen gaan doen,
iemand die eigenhandig een motor demonteert, moet haast wel een aangeboren talent hebben, om zich ubuntu/linux
in korte tijd eigen te kunnen maken.

Ikzelf ga in de buurt van 19 maart daar naartoe en blijf iets van 3 weken. Ik wil wel langer, maar dan ben ik mijn klantjes
waarschijnlijk kwijt aan de concurrentie bij thuiskomst . Inez gaat zien, of ze nu met de karavaan gaat, of net als ik vliegt,
of dat ze toch verstek moet laten gaan, tenminste voor deze keer. Ze wil hoe dan ook wat betekenen en er zijn al voorzichtige
vervolgplannen, oa. schijnt het internetcafe niet helemaal jofel te gaan en de 12 scholen verwachten ook wat continuïteit.
Een eenvoudige touristenvakantie incl. hotelletje is dan ook een goedkope oplossing en wellicht dat er dan iets meer met
sponsoring kan worden gedaan.

Daarbij wordt het mijn eerste Afrika ervaring überhaupt en moet ik eerst ook maar eens zien, wat ik weet over te brengen.
Ik was nl. nog nooit leraar, vandaar, dat ik dit zie als een nuttige test met evt. een vervolg. Woensdagavond heb ik trouwens
al een soort vergadering, om wat leven in te blazen in een initiatief, om ubuntu computers in Guinnee-Conakry nuttig in
te zetten. Dat is een particulier initiatief.

Groeten Gerrit


-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #21 Gepost op: 2010/01/10, 19:00:00 »
@ MrGee en Inezz: Geweldig ik hoop dat het voor jullie beiden gaat lukken.....
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #22 Gepost op: 2010/03/16, 13:05:33 »
Hallo allen,

Zo binnenkort, aanstaande 19 maart vlieg ik naar Gambia, om daar een twaalftal scholen in Gambia en
Senegal het één en ander over de hard en software(Ubuntu dus)  uit te leggen.
Ik heb wat dingetjes voorbereid, maar niet teveel, in Afrika gaat toch alles anders dan hier,
neem nu de talloze stroomstoringen bijv. En ik kan/mag ook lang niet zoveel meenemen als ik wel
zou willen. Daarbij zit ik nog steeds tot over mijn oren, in wat mijn eigen toko moet gaan worden,
dat is tot op heden veel inversteren in tijd (en geld) en nog bijna niets verdienen, helaas.

Wel laat ik daar een 12tal Usb sticks achter, headsets zijn er intussen ook en ik heb een 320 Gb
portable usb harddiskje, met oa. de complete repositorie van 8.04.4 erop, die bij gebrek aan internet
fungeert als vangnet om de evt. extra software erop te zetten. Vanwege het natuurlijk aanwezige ritmegevoel,
denk ik dat bijv. de hydrogen drumcomputer er al snel bij zal staan. =D
T'is er wel lekker warm intussen (tegen de 40 graden), ik zit daar in eerste instantie aan
de kust (Kairoh Garden in Tanji)

Ik ga geen online dingen bloggen/tweeteren/weetikveel. Als er tijd voor is en ik ook de
beschikking heb over internet meld ik me wel (misschien). (Intussen gemerkt nl. dat er voornamelijk
met sms gecommuniceerd wordt, vanwege geen online verbinding, danwel ergens zitten waar alles
nog met rooksignalen gaat  ;)en mobiel bellen is schrikbarend duur.)

Maar goed, ik ben benieuwd en als alles goed gaat ben ik 10 april weer terug, mijn verjaardag vier ik
daar dus, benieuwd wat ze voor mij op de barbecue gaan leggen.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/01/25, 20:24:51 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #23 Gepost op: 2010/03/27, 13:05:12 »
Hallo

Even een berichtje vanuit Tanji, Gambia. 'tis hier lekker warm met hier en daar
zo'n rottige muskiet. Ik ben ondertussen op tournee geweest in zowel Gambia
als Senegal. Lijkt allemaal wel wat op kamperen; vaak geen stroom soms
moet ik "douchen" met van die hygiënische doekjes. Overnacht in de Casamance
in zo'n echt authentieke dorpshuis met een deurtje van 1mtr50 hoog, gemaakt van
een boomstam.
Overal heb je van de politiecontroleposten die meestal op geld uit zijn, maar de goforafrica
auto's worden redelijk ontzien. 1 van de computers was ondertussen bij een douane
post "geupgraded" naar Windows XP, een andere wilde men door een expert laten
hacken, vanwege wachtwoord problemen. En beambte flink laten zweten, omdat hij claimde
voldoende computerkennis te hebben, mocht hij hem afsluiten; hij kreeg de muis niet eens
in rechter bovenhoek ;).
Een aantal van 'onze' computers weer terug gezien, aantal door vervoer toch defect
geraakt, ga ik van dit weekend mee bezig. 1 van de weinige personen die überhaupt
iets fatsoenlijks met een computer kan, is een dame van een nursery die les geeft aan
een 40tal kinderen van ongeveer 4 jaar oud. Daar heb ik dmv. die offline repo die ik mee
had gcompris, tuxpaint ed. opgezet. Van de computers die vorig jaar via Timloto waren
geregeld, en waar ubuntu 7.10 op stond, was bijv. van de 6 er eentje werkende en alle
muizen waren of naar de knaagdierenhemel of simpelweg verdwenen en stof, plenty stof.
Je loopt hier nogal eens tegen cultuurverschillen aan, die computergebruik een
beetje in de weg staan. In een groepje durft men zo maar niet daar mee te werken,
omdat ze veel te bang zijn om fouten te maken. Gisteravond een diner gehad met
de lokale televisie erbij. Ik wordt beroemd in Gambia  =D Ik kwam net terug van
een stoffig gebeuren vanuit Senegal, geen tijd om te douchen + aanhouding zeurderige,
politie, half omgekleed in de auto en zo naar dat sjieke diner, om te vieren, dat de
lokale technische lerareren, succesvol hun Timloto cursus hebben afgesloten.
Dit is tevens een samenwerkingsverband tussen Gambia/Senegal niet op politiek
nivo, maar tussen de diverse scholen onderling.
Kortom een drukke week, waarin ik flink wat nieuwe mensen heb ontmoet en ook wel
leuke projecten en wat nieuwe dingen heb op gedaan, ook wel iets waar je als
ubuntu forum wat mee kunt doen. Al was het maar om je ogen open te houden voor
hardware, die maar zo wordt weggemieterd door sommige bedrijven.

Apropos Ubuntu; men vind het concept geweldig, maar als men hier in afrika
denkt dat de onderliggende technologie ook iets afrikaans is dan wil men liever
iets westers, men heeft weinig vertrouwen in de lokale technologie kennelijk.

Ik weet niet wanneer ik weer iets post, ik ben nl. niet de master of my own time,
en iemand anders doet de planning, tenminste voorzover er zoiets als een planning bestaat
hier.

Groeten Gerrit


« Laatst bewerkt op: 2010/03/31, 12:33:43 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #24 Gepost op: 2010/03/27, 18:27:14 »
Geweldig verhaal Gerrit,

Ik ben blij dat je het leuk vind daar en we horen graag wat we er verder mee kunnen doen als Ubuntu forum
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,