Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird synchronisatie Gmail  (gelezen 377 keer)

Offline KeesL

  • Lid
Thunderbird synchronisatie Gmail
« Gepost op: 2024/03/26, 13:47:49 »
LS,

In de Thunderbird account instellingen onder ´Synchronisatie en opslag'staat onder Schijfruimte de optie berichten te verwijderen op zowel de lokale als originele versies op de server.
Betekend dit dat als je kiest voor berichten verwijderen dat ook je oude archief bestanden verwijderd worden in Lokale mappen?

Ik probeer met de nieuwste implementaties op Thunderbird namelijk op Gmail van een label voorziene mails automatisch in mappen onder postvak IN te zetten in Thunderbird. En deze mappen vervolgens te archiveren in Lokale mappen.

Echter loop er tegenaan dat die labeling naar mappen in Thunderbird niet goed verloopt? Ook in relatie tot de labeling in kleuren in Thunderbird.
Na archivering ben ik bang al mijn gearchiveerde mails kwijt te raken als ik de optie verwijderen oude mails kies?

Ook heb ik geprobeerd het verplaatsen van de mails naar mappen met de berichten filters op te lossen. Echter dit is heel omslachtig omwille van het intikken van alle emailadressen inplaats van die te kunnen selekteren in een berichten filter met meerdere adressen.

Kan iemand mij suggesties geven hoe e.e.a. synchroon verloopt met de minste inspanning? Wellicht een te raadplegen instruktie video?

Bij voorbaat dank

Offline KeesL

  • Lid
Re: Thunderbird synchronisatie Gmail
« Reactie #1 Gepost op: 2024/03/26, 13:51:57 »
Er lijkt ook een bug te zitten in die berichten filters in Thunderbird omdat op onverklaarbare wijze een submap onder Postvak in lokaal opeens volloopt met alle mails die er nog op de server ( Gmail account) staan?
Rara hoe kan dat?

Offline Oesje

  • Lid
Re: Thunderbird synchronisatie Gmail
« Reactie #2 Gepost op: 2024/03/26, 14:23:52 »
Citaat
Er lijkt ook een bug te zitten in die berichten filters in Thunderbird omdat op onverklaarbare wijze een submap onder Postvak in lokaal opeens volloopt met alle mails die er nog op de server ( Gmail account) staan?
Rara hoe kan dat?

Dat is volkomen normaal , je haalt de berichten niet lokaal op (POP) .
Als je bij GMAIL de berichten op de server gaat verwijderen , ga je ook merken dat je postvak in ook zal verwijdert zien in Thunderbird .
https://www.usebouncer.com/nl/woordenlijst/wat-betekent-het-om-e-mail-te-synchroniseren/

https://support.mozilla.org/nl/kb/imap-synchronisatie#w_synchronisatie
« Laatst bewerkt op: 2024/03/26, 14:30:59 door Oesje »
PC1 :Dualboot  Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2:  Multiboot  :Windows 10  Ubuntu 22.04/  Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Thunderbird synchronisatie Gmail
« Reactie #3 Gepost op: 2024/03/26, 16:39:13 »
Dat is volkomen normaal , je haalt de berichten niet lokaal op (POP) .
Als je bij GMAIL de berichten op de server gaat verwijderen , ga je ook merken dat je postvak in ook zal verwijdert zien in Thunderbird .
Je gaat uit van Imap, maar Gmail ondersteunt ook POP3.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.