Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FireFox en AciveX  (gelezen 786 keer)

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
FireFox en AciveX
« Gepost op: 2014/03/10, 09:00:43 »
Ik heb pipelight geinstalleerd om Silverlight films te kunnen afspelen, waaronder ITVonline van KPN en NetFlix.

Ik gebruik Firefox en Chrome, onder Chrome draaien allebei (ITVonlie en Netflix) redelijk, alleen bij firefox moet bij Netflix ActveX ingeschakeld zijn????
Hoe kan dat ik bij Chrome hier geen last van heb?

Ik draai dit op een P4 1280Mb Radeon 9800Pro en Ubuntu 12.04.4 unity
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Re: FireFox en AciveX
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/10, 11:39:25 »
Om Netflix te kijken moet je zowel in Chrome als Firefox de User Agent Switcher-plugin installeren die op de website van Pipelight wordt vermeld en dan de user agent op Firefox Windows zetten. Zorg ook dat je voor de installatie van Pipelight Firefox niet had draaien.

Met bovenstaande in acht nemende werkt Netflix hier perfect in Firefox op Arch Linux en Bodhi :)

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: FireFox en AciveX
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/10, 11:51:41 »
Om Netflix te kijken moet je zowel in Chrome als Firefox de User Agent Switcher-plugin installeren die op de website van Pipelight wordt vermeld en dan de user agent op Firefox Windows zetten. Zorg ook dat je voor de installatie van Pipelight Firefox niet had draaien.

Met bovenstaande in acht nemende werkt Netflix hier perfect in Firefox op Arch Linux en Bodhi :)

Ik heb de useragent switch plugin gebruikt, maar...... wacht even, bij firefox heb ik 2 verschillende  useragent switch plugin, waarvan er 1 uit staat, ik zal deze eens om wisselen.
Bij Chrome heb ik ook de useragent swicth geïnstalleerd. Chrome werkt.

Bedankt
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline Korah

  • Lid
Re: FireFox en AciveX
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/07, 14:58:54 »
Om Netflix te kijken moet je zowel in Chrome als Firefox de User Agent Switcher-plugin installeren die op de website van Pipelight wordt vermeld en dan de user agent op Firefox Windows zetten. Zorg ook dat je voor de installatie van Pipelight Firefox niet had draaien.

Met bovenstaande in acht nemende werkt Netflix hier perfect in Firefox op Arch Linux en Bodhi :)

Uhmm Vistaus, ik had tijdens de installatie van Pipelight de browser wel aanstaan. Zou Netflix daarom nog niet werken? Ik krijg bij netflix namelijk de melding dat ik aan allemaal eisen voor windows moet voldoen.

(hoe zet je overgens de user agent op firefox windows? Kan ik namelijk nergens vinden. Er staat nu bij Firefox en dat bij tabje 'extra' wel de regel default user agent. Als ik daar heen ga zie ik staan dat ik kan kiezen tussen internet explorer 6, 7 of 8)
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Re: FireFox en AciveX
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/07, 15:27:17 »
Als je de browser wel aan had staan, dan moet je de map .wine-pipelight (verborgen map, doe CTRL+H) in je Persoonlijke map verwijderen en dan Firefox terug opstarten. User Agent moet op Windows staan, anders doet Netflix het alsnog niet. De User Agent Switcher die Pipelight zelf aanraadt is: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/user-agent-overrider/ en werkt perfect bij mij :) Op de werkbalk staat er een icoontje bij, daar kun je op klikken en hem op een Windows-browser zetten. *Nooit* op IE zetten, anders kun je problemen krijgen bij het bezoeken van sommige andere websites.

Offline Korah

  • Lid
Re: FireFox en AciveX
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/08, 13:04:00 »
Als je de browser wel aan had staan, dan moet je de map .wine-pipelight (verborgen map, doe CTRL+H) in je Persoonlijke map verwijderen en dan Firefox terug opstarten. User Agent moet op Windows staan, anders doet Netflix het alsnog niet. De User Agent Switcher die Pipelight zelf aanraadt is: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/user-agent-overrider/ en werkt perfect bij mij :) Op de werkbalk staat er een icoontje bij, daar kun je op klikken en hem op een Windows-browser zetten. *Nooit* op IE zetten, anders kun je problemen krijgen bij het bezoeken van sommige andere websites.

I Love Ubuntu, het werkt. Thanks Vistaus.   :)
De default instelling was Linux / Firefox 29 toch?
hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Re: FireFox en AciveX
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/08, 13:27:10 »
Ja, dat is de default instelling. Graag gedaan, mooi dat het nu werkt! :)

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: FireFox en AciveX
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/28, 11:41:34 »
Inmiddels op een redelijk snelle laptop LinuxMint Xfce 17 gezet, voor proef.
Netflix en TV-Online werken middels Pipelight en Firefox User Agent Switcher-plugin geweldig.

Deze laptop HP..... Duo core en 2 G geheugen is van mijn jongste dochter en ik moet nog de keuze maken tussen Windows 7 of Linux. Afhankelijk van Spelletjes en Netflix

Nu mag ze even spelen met HP Compaq nx9010 met: Linux Mint 17 Xfce  (Beetje te zwaar voor deze laptop, denk ik toch wel, maar deze versie van Mint draait beter dan Mint 13 XFce / Xubuntu 12.04)

Klein min puntje vind ik de tijd die Mint nodig heeft om het Wiskermenu  (volledig)  te openen.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook