Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aaxine  (gelezen 1647 keer)

aaxine
« Gepost op: 2009/05/29, 21:28:06 »
Soms verveel je je en lees eens wat en denk je,althans ik, dat ga ik eens proberen.
Eerst een filmpje gedownload van Youtube en opgestart met aaxine en prachtig wordt het weergegeven in de terminal middels ascii tekens. Mijn dochter zag dit, prachtig retro toch, en ook voor haar een filmpje gedownload. Helaas het start op en stopt er direct mee. Bij het eerst genoemde filmpje had ik geen geluid, naar wat rommelen met de configuratie file had ik geluid, helaas voor 2 minuten en daarna sloot het af.
Nu mijn vraag: Heeft iemand al gewerkt met aaxine en hoe configureer je deze op de juiste manier? Ik denk nl. dat hier het probleem zit
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: aaxine
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/31, 21:02:20 »
Laatste keer. Iemand ervaring met aaxine? Nee is ook een antwoord.  =D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chaos7

  • Lid
Re: aaxine
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/31, 22:21:37 »
was er niet iemand op de installparty in oss die dit deed?
nope weet niet hoe die persoon heet
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: aaxine
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/31, 23:05:30 »
Dat was ik. Helaas niemand getroffen die er wat van wist.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: aaxine
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/31, 23:12:29 »
sterker nog,, nadat ik het bij jou gezien had gijs ben ik even wezen kijken in synaptic,,
maar aaxine heb ik nog niet gevonden,, heb je een extra repo aanstaan waar het inzit mischien?

Re: aaxine
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/31, 23:16:51 »
Is het niet een frontend voor libxine?
Kubuntu 20.04

Re: aaxine
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/31, 23:23:12 »
sterker nog,, nadat ik het bij jou gezien had gijs ben ik even wezen kijken in synaptic,,
maar aaxine heb ik nog niet gevonden,, heb je een extra repo aanstaan waar het inzit mischien?
Nee Chris, ik zet geen vreemde bronnen aan.  :rolleyes:
Gewoon zoeken op Xine, daar maakt het onderdeel van uit. Daarna in de terminal
aaxine -A alsa titel.mpeg  of een van de andere formaten. -A alsa is voor het geluid.
Ik gebruik zelf alsa voor alle andere instellingen, type in de terminal info aaxine
Een voorbeeld is aafire, dan krijg je een knapperend ASCII haardvuur in de terminal. Type in de terminal aafire
Is het niet een frontend voor libxine?
Je mag nooit meer raden.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/05/31, 23:59:46 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: aaxine
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/31, 23:38:50 »
Ik wil graag pakket aafire maar hij kan het niet vinden met sudo apt-get install aafire.Heb xine geinstalleerd(met aaxine)Ben je niet meer de enigste met aaxine  ;)
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: aaxine
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/31, 23:39:52 »
tnx ik ben even spelen =D

Re: aaxine
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/31, 23:51:26 »
Dellkubuntu en Chris, hopelijk komen jullie wat verder er mee dan ik. Kan ook aan mijn onvermogen liggen. =D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: aaxine
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/31, 23:53:36 »
nou ben net fris aan het spelen tussen het stamkroegen en meer door,,  maar wel intresant en leuk,,,

kom er zeker op terug gijs,, ik hou hier wel van,, nice toy's zalk maar zeggen ;)

Re: aaxine
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/31, 23:57:02 »
Nou,eerlijk gezegd doet het (nog) niks bij mij.Filmpje wordt meteen weer afgesloten.Heb ik niet meer nodig dan alleen xine?
Kubuntu 20.04

Re: aaxine
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/31, 23:58:21 »
Ik wil graag pakket aafire maar hij kan het niet vinden met sudo apt-get install aafire.Heb xine geinstalleerd(met aaxine)Ben je niet meer de enigste met aaxine  ;)
Daar merk je aan dat ik geen 18 meer ben, type in de terminal aafire
Vorige post verbeterd. Nog zo'n blunder en ik mag niet meer in de stamkroeg komen. :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: aaxine
« Reactie #13 Gepost op: 2009/06/01, 00:02:12 »
Ik had dus geen libaa-bin,nu dus wel, dus weer verder oefenen.
aafire werkt,erg leuk!
Kubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: aaxine
« Reactie #14 Gepost op: 2009/06/01, 00:13:57 »
De standaard mplayer kan het ook:

mplayer -vo caca videobestand
(kleur!)

mplayer -vo aa videobestand
(zwart-wit)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: aaxine
« Reactie #15 Gepost op: 2009/06/01, 00:20:12 »
Nou,eerlijk gezegd doet het (nog) niks bij mij.Filmpje wordt meteen weer afgesloten.Heb ik niet meer nodig dan alleen xine?


aaxine
The program 'aaxine' is currently not installed.  You can install it by typing:
sudo apt-get install xine-console
bash: aaxine: command not found

Dit zie ik als ik het probeer in Jaunty.

Re: aaxine
« Reactie #16 Gepost op: 2009/06/01, 13:52:00 »
Ik denk dat je eerst libxine1 moet installeren, xine-console is een van de front-ends.
Ik krijg dit te zien
gijs@gijs-laptop:~$ aaxine
You should specify at least one MRL.
Om een filmpje af te spelen aaxine titel.flv of .mpeg etc. Ik heb geluid, 2minuten beeld en dan stopt het, sluit af. Met een ander filmpje heb ik het zelfde als Dellkubuntu. De eerste keer speelde ik het eerst genoemde filmpje af, deze werdt goed afgespeeld, 7,5 minuut lang, alleen zonder geluid. Het demo filmpje aafire loopt ook niet helemaal door. Ik heb alleen geen idee hoe het komt dat filmpjes direct afsluiten of gedeeltelijk afspelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: aaxine
« Reactie #17 Gepost op: 2009/06/01, 15:33:19 »
Toch nog wat verder gezocht en gevonden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=179061
xine-ui installeren en dit commando uitvoeren sudo cp /usr/lib/libX11.so.6 /usr/lib/libX11.so
Als je het venster van de terminal maximaliseert zie je meerdere beelden, nog eens kijken hoe je dit oplost.
Johan met Mplayer werkt het niet op mijn AAO 150, staat ook in de link met Mplayer. Dan geeft Mplayer aan dat mijn cpu te langzaam is. Vanavond even op mijn Desktop PC proberen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.