Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Harde schijven  (gelezen 1320 keer)

Offline Robertj

  • Lid
Harde schijven
« Gepost op: 2010/08/17, 01:53:01 »
Ik heb twee Seagate harde schijven in mij HP zitten. Ik heb in winkels gevraagd wat de kwaliteit is van deze harde schijven. De één zegt dat het een top produkt is, de ander zegt dat Hitachi veel beter is. Weer een ander zweert bij Western Digital. Heeft hier iemand ervaring over schijven en kwaliteit?

Robert

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Harde schijven
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/17, 06:46:28 »
Ik heb twee Seagate harde schijven in mij HP zitten. Ik heb in winkels gevraagd wat de kwaliteit is van deze harde schijven. De één zegt dat het een top produkt is, de ander zegt dat Hitachi veel beter is. Weer een ander zweert bij Western Digital. Heeft hier iemand ervaring over schijven en kwaliteit?

Robert

Tja, zoveel mensen, zoveel wensen, zoveel meningen.....
Vraag 100 mensen wat ze van Opel vinden. De 1 vind het een klasse auto, de ander zweert bij Toyota.
Seagate is geen slechte merk en maakt ook geen slechte producten. Ik heb zelf in het verleden een Seagate schijf gehad en was daar best wel tevreden erover. Alhoewel dat ding wat luidruchtig was, was ie verder best goed. Maar zoals het met alles gat, gaat de techniek vooruit. Schijven zijn sneller, stiller en beter geworden. Een Seagate is zeker geen kat in de zak, goed product.

En verkopers zijn wel de laatste mensen die je moet vragen om zoiets. Het is net wat ze moeten verkopen. Als jij je winkel vol hebt liggen met Maxtor schijven, dan ga je echt niet beweren dat Seagate of Samsung veel beter zijn. Daarom is het beter het gewoon aan de gebruikers te vragen.


Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Phr3ak

  • Gast
Re: Harde schijven
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 07:44:02 »
Mwhah, vroeger maakte het nog wel uit qua kwaliteit .. Maar tegenwoordig kom je haast nog slechte kwaliteit harddisken tegen ..

Offline ivo

  • Lid
Re: Harde schijven
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/17, 08:22:09 »
Een disk van een gerenommeerd merk is gewoon goed.
Je kunt natuurlijk altijd pech hebben dat net die van jou een rotte
appel is, maar dat is niet merkafhankelijk.

En welke disk je ook hebt, zorg altijd dat
je een backup hebt van belangrijke spullen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Harde schijven
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/17, 11:57:20 »
Ivo +1
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Robertj

  • Lid
Re: Harde schijven
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/17, 18:12:28 »
Okee, duidelijk. Welk merk gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen daar dan mee? Hebben jullie ervaring met verschillende merken? Graag lees ik dan wat persoonlijke ervaringen.

Re: Harde schijven
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/17, 18:34:55 »
Ik heb een
Samsung 400 GB SATA
Een WD 500 GB SATA was eerst een WD Elements externe harde schijf, nu dus intern geworden. :)
En een PB 1TB externe usb schijf, veelal vind men PB rotzooi, maar de harde schijf werkt prima.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.