Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TIP: Magister gebruiken onder Linux  (gelezen 19820 keer)

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2012/11/18, 11:38:08 »
Oproep: welke whizzkid kan de app van Android (Meta) geschikt maken voor Ubuntu ? Android heeft dacht ik ook een Linuxkernel !

Helaas is de source niet vrijgegeven en is de .apk gecompileerd voor ARM.

Dat is het probleem nu totaal *niet* want daar hebben we APK Decompiler voor. Tevens kun je hem dan ook compileren voor x86 als je hem eenmaal gedecompileerd hebt.
Het daadwerkelijke probleem is dat alle Linuxen behalve Android geen ondersteuning voor Dalvik hebben waardoor de meeste Android-apps niet zomaar zullen werken.

Architectuur heeft er geen drol mee te maken want dankzij Intel is er een keurige x86-port van Android (die ook standaard op o.a. mijn smartphone draait).

Offline Wout55

  • Lid
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2012/11/18, 11:49:11 »
Ik ben daar even ingedoken, Dalvik is ook open source. In Sabyob( http://sabayon.org/) zou je Android programma´s moeten kunnen draaien. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik denk dat het eigenlijk alleen een kwestie van tijd (en veel moeite) is voordat je op een Linux gewoon Android app´s kunt draaien. 

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2012/11/18, 12:53:21 »
Ja veel moeite is het zeker. OpenMobile is al maanden bezig om Dalvik op iets anders dan Android draaiende te krijgen.

En nee, in Sabayon Linux kun je geen Android-apps draaien.

Offline zakhooi

  • Lid
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2012/11/18, 18:45:20 »
Ik heb hier een kale installatie gedaan en wil graag de rndr plugin gebruiken tbv Magister.
Helaas is die plugin idd niet meer te downloaden .
Weet iemand een alternatief (anders dan een complete virtual machine met Windows)?

Bvd

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2012/11/18, 20:35:00 »
Ik heb hier een kale installatie gedaan en wil graag de rndr plugin gebruiken tbv Magister.
Helaas is die plugin idd niet meer te downloaden .
Weet iemand een alternatief (anders dan een complete virtual machine met Windows)?

Bvd

Als je even een paar posts boven je leest dan kun je dus lezen dat ook wij (excl ik.) op zoek zijn naar een alternatief...

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2012/11/19, 13:26:58 »
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van Schoolmaster (snelle service, moet ik er wel bij zeggen), en inderdaad, ze verwijzen mij door naar de applicatiebeheerder (de systeembeheerder dus). Maar aangezien ik daar ook al ben geweest en ze me daar geen gehoor geven (ja oké, ze geven een antwoord: ""Dus je gebruikt Linux? Leuk besturingssysteem, maar met dit soort dingen kom je wel in de problemen."  :rolleyes:), heb ik weer een mailtje teruggestuurd (ja, ik ben een doordrammer, I know :P). Weer wachten nu.

NB: Eigenlijk best raar, dat ze me doorverwijzen naar de applicatiebeheerder van school, want als hij me gehoor zou geven zouden ze overstappen op een andere applicatie. Ik zoek de logica.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/19, 13:28:55 door Luckiboy »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2012/11/19, 13:58:04 »
Ja, ja, het grote van-het -kastje-naar-de-muur-sturen is begonnen. Schoolmaster verwijst naar de appbeheerder, de appbeheerder zal wijzen naar het schoolbestuur,  het schoolbestuur zal dan wijzen naar Schoolmaster en dan is de cirkel rond en zijn we weer waar we zijn maar helemaal NIETS opgeschoten.

Maar aangezien ik daar ook al ben geweest en ze me daar geen gehoor geven (ja oké, ze geven een antwoord: ""Dus je gebruikt Linux? Leuk besturingssysteem, maar met dit soort dingen kom je wel in de problemen."  :rolleyes:),
Een probleem wat ze ZELF hebben geintroduceerd door een een standaard (Silverlight) te kiezen die bewezen alleen goed onder Windows werkt. Het probleem ligt niet bij Linux (het werkt prima voor zo ongeveer álle webtoepassingen als Facebook, etc.) maar het feit dat een softwarebouwer doelbewust een doelgroep uitsluit door de keuze van een web-framework. En dan denigrerend over Linux doen zegt veel over de grenzeloze arrogantie van diezelfde leverancier.

Citaat
NB: Eigenlijk best raar, dat ze me doorverwijzen naar de applicatiebeheerder van school, want als hij me gehoor zou geven zouden ze overstappen op een andere applicatie. Ik zoek de logica.
Ze voelen zich sterk want ze weten dat niemand uit hun val kan komen. Uiteraard kun je niet (zomaar) over naar een andere app en dat weten ze.

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #32 Gepost op: 2012/11/19, 14:02:16 »
bewezen alleen goed onder Windows en Mac OSX werkt*

Maarja, ik vind het inderdaad ook bezopen dat ze zich zo hebben laten omkopen door Microsoft...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #33 Gepost op: 2012/11/19, 14:10:45 »
bewezen alleen goed onder Windows en Mac OSX werkt*
Van wat ik zo begrijp van medeleerlingen van mijn kinderen, werkt Magister onder Mac wel, maar zo slecht dat het eigenlijk onwerkbaar is. De theorie zegt dat het moet werken, maar ik baseer hier me niet op theorie maar puur op de praktijk. Het zou kunnen dat ándere Silverlight-toepassingen op MacOS wel goed werken, maar daar kopen we niets voor want we hebben het hier puur over Magister.

Citaat
Maarja, ik vind het inderdaad ook bezopen dat ze zich zo hebben laten omkopen door Microsoft...
Schoolmaster zal altijd ontkennen....

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #34 Gepost op: 2012/11/19, 14:56:42 »
Maarja, ik vind het inderdaad ook bezopen dat ze zich zo hebben laten omkopen door Microsoft...

Mompelt nu iets over het verkrijgen van GRATIS Windows-licenties en andere voordelen ...... (=typisch, mijn hogeschool vroeger kreeg ook zo'n 'voorkeurbehandeling' met ongeveer 80 gratis XP-pro licenties)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline erixon

  • Lid
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #35 Gepost op: 2012/11/22, 21:08:04 »
Beste  Magister lotgenoten,

nadat Rndr op Chromium was gestopt, heb ik een Android versie op een mini EEE laptopje gezet.
En....een Magister App. draaid hier prima op!
Hoe?
Gan naar: www.android-x86.org/download en haalt dit ISO bestand binnen, zet het met Ubootin op
een USB stick en je kunt het installeren of eerst als Live medium uitproberen.
Draaid echt supersnel op dit kleine ding waar eerst een niet updatebare Linux versie van de ASUS fabrikant op stond.

Nu ben ik nog bezig om met Eclipse Android virtueel in Ubuntu te laten draaien...wat nog niet helemaal lukt;
ga naar: http://developer.android.com/sdk/index.html en haal dit bestand binnen.
Voordat je het uitpakt en installeerd moet je wel JAVA op Ubuntu hebben staan.
Via Synaptic: Openjdk-jre is de juiste Java versie 32 bit voor dit programma.
Uitgepakt en geopend met Eclipse, wat in dit Android pakket zit, kun je met AVD's een virtueel tablet of mobile telefoon
cree eren wat ook App's moet kunnen installeren.

Bij mij lukt het tot de tablet is gemaakt...daarna gaat het niet verder helaas.
Liefhebbers??
Is ook na te lezen: Linux intern 4/12, pagina 80-83 (Duitse uitgave).

Wordt vervolgd!

Offline erixon

  • Lid
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #36 Gepost op: 2012/11/22, 21:21:41 »
Oh ja,

vergeet dat gedoe met Schoolmaster e.d.; heeft toaal geen enkele zin!
Zijn inderdaad door MS met een grote zak met gevulde pepernoten overgelopen.
En dankzij ons belastinggeld, mogen we allemaal aan de Silverlight....

Dus we gaan nu onze kostbare tijd niet meer aan die.. besteden, maar gaan dit probleem samen oplossen,
zie: voorgaand bericht.

ERIX@N

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #37 Gepost op: 2012/11/22, 21:35:10 »
Beste  Magister lotgenoten,

nadat Rndr op Chromium was gestopt, heb ik een Android versie op een mini EEE laptopje gezet.
En....een Magister App. draaid hier prima op!
Hoe?
Gan naar: www.android-x86.org/download en haalt dit ISO bestand binnen, zet het met Ubootin op
een USB stick en je kunt het installeren of eerst als Live medium uitproberen.
Draaid echt supersnel op dit kleine ding waar eerst een niet updatebare Linux versie van de ASUS fabrikant op stond.

Nu ben ik nog bezig om met Eclipse Android virtueel in Ubuntu te laten draaien...wat nog niet helemaal lukt;
ga naar: http://developer.android.com/sdk/index.html en haal dit bestand binnen.
Voordat je het uitpakt en installeerd moet je wel JAVA op Ubuntu hebben staan.
Via Synaptic: Openjdk-jre is de juiste Java versie 32 bit voor dit programma.
Uitgepakt en geopend met Eclipse, wat in dit Android pakket zit, kun je met AVD's een virtueel tablet of mobile telefoon
cree eren wat ook App's moet kunnen installeren.

Bij mij lukt het tot de tablet is gemaakt...daarna gaat het niet verder helaas.
Liefhebbers??
Is ook na te lezen: Linux intern 4/12, pagina 80-83 (Duitse uitgave).

Wordt vervolgd!

Andoid x86 is inderdaad een optie maar ik ga geen virtuele machine inrichten voor een stom cijfersysteem. En ik weiger ook NITdroid te starten om datzelfde.

Offline erixon

  • Lid
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #38 Gepost op: 2012/11/22, 21:49:22 »
http://news.softpedia.com/news/How-to-Run-Android-Applications-on-Ubuntu-115152.shtml

Nogmaals voor de echte liefhebbers die Magister op Ubuntu willen draaien;
zie bovenstaand Softpedia adres, beschrijft de virtuele Android methode voor Ubuntu.

Met een snelkoppeling een Androide telefoon met de META app. van Magister!

Niet boos blijven, heeft geen enkele zin; dit is voorlopig de U-bocht voor Magister.

ERIX@N

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #39 Gepost op: 2012/11/27, 21:53:08 »
@Timo, ik heb dit pakket gedownload, adt-bundle-linux-x86_64.zip, van deze site http://developer.android.com/sdk/index.html en geïnstalleerd, zowel Eclips als Android SDK draaien, SDK wel ietsjes traag.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #40 Gepost op: 2012/11/27, 22:39:06 »
Je kunt dan nog beter: http://www.webupd8.org/2012/07/android-x86-404-ics-rc2-released-with.html
Dat draait wel supersnel.

Directe link: http://www.sendspace.com/file/t5a3aj
Kun je zo booten in VirtualBox :)

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #41 Gepost op: 2012/11/27, 23:51:36 »
Had ik al geprobeerd, liep helaas vast in mijn virtual box. Ik zag een melding voorbij komen dat het de verkeerde architectuur was? Morgen nog eens op mijn netboekje testen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #42 Gepost op: 2012/11/28, 07:39:50 »
Had ik al geprobeerd, liep helaas vast in mijn virtual box. Ik zag een melding voorbij komen dat het de verkeerde architectuur was?
Klopt. Ben ff kwijt wat het nu precies is, maar op sommige processoren/chipset draait het gewoon niet. Op mijn laptop draait het bv goed, maar bij diverse ander laptops doet ie het gewoon niet.

Offline digihans

  • Lid
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #43 Gepost op: 2012/12/13, 20:32:42 »
Ondanks alle beperkingen was chromium+rndr een aardig lapmiddel.

Nu dit niet meer werkt, en we weer veroordeeld zijn tot het (evt gevirtualiseerd) gebruik van XP of W7, lijkt er maar een middel over te blijven: de kostprijs van windows in mindering te brengen op het schoolgeld.
Als alle ouders dit ieder jaar doen, dan moet een schoolbestuur zich toch wel achter de oren krabben, als je ze op een voor hun gevoelige plek weet te raken...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #44 Gepost op: 2012/12/13, 23:16:29 »
de kostprijs van windows in mindering te brengen op het schoolgeld.
Vertellen, dat het sinds 2006 een aanbeveling is voor de overheid, de semi-overheid en door de overheid gesubsidieerde instellingen en dat het sinds 2008 zelfs verplicht is !
Hierna dreigen, dat je de overheid gaat vragen, om de subsidie voor ICT aan de instelling in te trekken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #45 Gepost op: 2012/12/13, 23:34:02 »
Maar de vraag is: mag uw zoon/dochter dan nog wel op school blijven? Want ik kan me zo indenken dat ze niet akkoord gaan dat u minder schoolgeld betaalt dan afgesproken...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #46 Gepost op: 2012/12/13, 23:39:57 »
ik kan me zo indenken dat ze niet akkoord gaan dat u minder schoolgeld betaalt dan afgesproken...
Dat is te weerleggen door te stellen, dat zij zich moeten houden aan wat de Nederlandse regering wil, en dat is open-standaarden gebruiken.
Het is geen verzoek, het is een eis !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #47 Gepost op: 2012/12/13, 23:48:46 »
ik kan me zo indenken dat ze niet akkoord gaan dat u minder schoolgeld betaalt dan afgesproken...
Dat is te weerleggen door te stellen, dat zij zich moeten houden aan wat de Nederlandse regering wil, en dat is open-standaarden gebruiken.
Het is geen verzoek, het is een eis !


En hoe lullig ook: de school bepaalt nog altijd wat er gebeurd. Achteraf kun je er dan een rechtszaak van maken. Zo werkt dat helaas in dit land.
Ik zou precies hetzelfde willen doen als meneer maar de kans dat de school het daardoor moeilijker maakt voor mijn kind (als ik die ooit krijg) is behoorlijk groot en dat wil ik dan ook zien te voorkomen.

Wel zou ik een brief schrijven aan degene die hier over gaat buiten de school om om te kijken hoe dit op te lossen (en dat kan dus inderdaad een mindering op het schoolgeld zijn).

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #48 Gepost op: 2012/12/14, 09:34:52 »
de kans dat de school het daardoor moeilijker maakt voor mijn kind (als ik die ooit krijg) is behoorlijk groot en dat wil ik dan ook zien te voorkomen.
Er zijn meer mogelijkheden, zoals de publiciteit zoeken, via internet en via lokale nieuwsbladen.
Je kunt er zelfs een website over maken en deze landelijk in de publiciteit bekend maken.

Helaas ben ik erg eigenwijs :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: TIP: Magister gebruiken onder Linux
« Reactie #49 Gepost op: 2012/12/16, 13:54:44 »
Achja, om een bekend iemand te citeren: eigenwijs is ook wijs ;)