Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DJ Gear  (gelezen 942 keer)

ohdekorte

  • Gast
DJ Gear
« Gepost op: 2008/07/09, 00:48:46 »
Weet iemand welk programma onder Linux Ubuntu gebruikt kan worden om Audio CD's te kunnen mixen.

Mijn buurman heeft een programma onder een ander besturingssysteem en wat ik ervan gezien en gehoord heb vond ik LVT

(LVT = Leuk Voor Thuis :))


Het gaat er mij om dat ik muziek bij benadering op de ouderwetse manier kan mixen.

Mixen van muziek werd vooral gedaan eind jaren 80 en begin jaren 90.

Je kan van verschillende stukjes muziek (of film fragmenten) een nieuw geheel maken.

Graag zou ik thuis het e.e.a. op muzikaal gebeid willen experimenteren. Zodat ik een lang gekoesterde wen/s droom in vervulling kan laten gaan.

Namelijk zelf een eigen mix maken.

Let op mixen is door de wet verboden omdat je andermans artistieke werk steelt en dit beschermd is bij de Nederlandse Wet.

Desalniettemin voor eigen gebruik mag je ook een CD copieren. Dus waarom niet zelf een mix maken?

Weet iemand welk programma je hiervoor kan gebruiken?

DJ Gear
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/09, 01:51:21 »
Hallo,

Ik weet niet of er software bij zit om te mixen, maar heb je al een gekeken naar Ubuntu Studio? (schijnt een geweldig multimedia pakket te hebben om audo en video te creeeren)


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline brunod

  • Lid
DJ Gear
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/09, 08:01:19 »
Dag,
er zijn een paar die in ubuntu studio al zijn : mixx(x) (twee of drie x, weet ik niet meer) en nog anderen speciaal voor "studio mixing" zou ik zeggen met multi track enzv.
Maar om iets te hebben als "live dj" te spelen is volgens mij ultramixer het beste.
Het is niet free, maar er is een vrij versie die voor thuis genoeg is.
Anders betalen is ook niet te duur. (Ik moet een dj station maken met een laptop en heb begonnen met Ubuntu Studio d'rop)
BD
PS : Hier is er een link daarover (frans geschreven) maar jij kan toch snapshot zien en de namen van de software lezen.
http://www.commentcamarche.net/faq/sujet-2838-audio-logiciels-de-mixage-audio
U.B.U.N.T.U : U Better Use New Technics : UBUNTU
>>>------------------<3------------------->
Vergeef mijn fouten, ik ben franstalig...

Offline Bobbie

  • Lid
DJ Gear
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/09, 09:29:59 »
Als het over muziek gaat is hier ook een topic over http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28565

gr