Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two  (gelezen 716 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Gepost op: 2014/07/12, 21:19:23 »
Met de installatie van het programma "entrance" uit de repo verknalde ik mijn installatie in die zin dat het systeem niet meer doorstart. Entrance blijkt niet meer goed te werken met de huidige e.

Ik gooi zo de installatie CD er weer in. Wellicht valt er nog wat te redden en anders wordt het een Take Two  ^-^ Jammer, voor de rest viel het me niet tegen met deze RC1. Daar ga ik wel mee door.

Hoe gaat dat eigenlijk met die rolling releases? Loopt deze RC1 vanzelf door naar de definitieve versie? En dan tweede vraag: het ging me vooral om de ondersteuning van een WiFi USB adapter, die het puik doet onder Xubuntu 14.04 en nog niet onder MINT 13. Dat ging goed onder Bodhi 3.0, maar betekent dat rolling release nu dat de stable versie van Bodhi op dat punt ook al bij is?

Waar is de CD??
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/12, 21:32:50 »
1 Ja, de RC1 wordt vanzelf de final versie :)
2 Bodhi 3.0 is gebouwd op Ubuntu 14.04, dus alles wat 14.04 ondersteund, ondersteunt Bodhi ook (net als Mint 17 vs 14.04). Bodhi is geen rolling release, maar een semi-rolling release. Dat betekent dat de kern 14.04 blijft, maar sommige software zoals LibreOffice bijv. krijgt wél continue updates voor nieuwe uitgaven :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/13, 00:22:27 »
Dat is mooi, die semi rolling release. Want nu ga ik bij elke halfjaarlijkse release mee vanwege de programma-updates die ik niet wil en soms ook niet kan missen. Dan hoeft dat hier niet zo.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/13, 01:14:04 »
Heerlijk zitten kijken naar een prachtige voetbalwedstrijd. Ik ben geen echte fan, maar dit was mooi. Jammer van die eerste plek, maar derde worden is erg mooi. Ongeslagen!

Mijn Bodhi 3.0 draait weer puik na een complete nieuwe installatie. Ik heb er Firefox ingezet. Midori is supersnel, maar Firefox is op deze oude laptop ook snel onder Bodhi en het is een bekende voor me. Morgen verder!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/13, 08:55:41 »
Polly draait helaas niet onder Bodhi 3.0 RC1. Wat is een goede Twitter app in Bodhi?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/13, 09:15:50 »
Hier heb je 5 twitter apps voor Linux.
Maar welke goed functioneert op Bodhi.   ??
Misschien even doorlezen en er staat ook een conclusie bij.
http://www.computerworld.com/s/article/9248146/5_Twitter_clients_for_Linux
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/13, 09:45:51 »
Txs!
Alleen Birdy is nieuw. Maar de huidige versie zal worden vervangen door een 2.0 en daar kan ik beter op wachten. De anderen ken ik en waren niet naar mijn zin. Misschien zijn ze verbeterd het laatste jaar of beter onder Linux, maar dat hoor ik dan graag. Ik brak mijn vorige Bodhi 3.0 op een slecht pakket, dus ga ik vooral bedachtzaam te werk.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/13, 12:02:28 »
Polly zou wel moeten werken op Bodhi 3.0... Maar goed, Polly is wel al een hele tijd niet bijgewerkt omdat de auteur weinig tijd heeft momenteel dus misschien dat er toch ergens iets kapot is.

Je kunt Tweetdeck gebruiken via de website: http://tweetdeck.twitter.com of anders is Turpial een hele goede (moet je alleen wel even 3.0 van de website halen aangezien de 2.7 van het Softwarecentrum niet (goed) meer werkt). Birdie vond ik vrij onstabiel totnutoe. Ik houd het zelf dus het liefst op Tweetdeck, maar ik probeer regelmatig anderen uit ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/13, 14:30:58 »
Txs! Ik ga Turpial 3.0 maar eens proberen.

Groet,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/14, 12:27:32 »
Ik krijg de autorisatie met Turpial niet voor elkaar. Ik krijg de PIN, plak hem in het bedoelde venstertje en krijg dan de foutboodschap dat er wat fout is gegaan met de registratie. Verder kom ik niet. Iemand met een idee?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/14, 12:37:14 »
Ik krijg de autorisatie met Turpial niet voor elkaar. Ik krijg de PIN, plak hem in het bedoelde venstertje en krijg dan de foutboodschap dat er wat fout is gegaan met de registratie. Verder kom ik niet. Iemand met een idee?

Heb je ook geprobeerd de code handmatig over te typen in Turpial?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Bodhi 3.0 RC1 non-PAE Take Two
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/14, 13:02:54 »
Heb je ook geprobeerd de code handmatig over te typen in Turpial?

Ja (daar begon ik mee) en dat wilde eveneens niet.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021