Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Instellingen opstartscherm verdwenen bij 11.10  (gelezen 1365 keer)

Offline Louis

  • Lid
[OPGELOST] Instellingen opstartscherm verdwenen bij 11.10
« Gepost op: 2011/10/21, 21:43:52 »
Beste mensen,
Huiverig voor de overstap, besloot ik eerst te verkennen met een life-CD, daarna mijn minst kwetsbare laptop te upgraden van 11.04(classic) naar 11.10
De unity-desktop vind ik duidelijk verbeterd, maar ik mis nu toch instellingen.
Bij het opstarten klinkt ineens weer het opstartgeluid. Dat stond uit omdat ik vaak tijdens vergaderingen opstart.
Voorheen was die instelling te vinden in het opstartscherm. (Omdat ik als enige gebruiker "direct" opstart verschijnt het niet normaal)
De vraag is nu, hoe het opstartgeluid uit kan worden gezet. (Het hele geluid dempen is onhandig omdat ik tijdens de vergaderingen nog wel eens wat laat horen uit de laptop)
Kan iemand me hiermee helpen?
Vrgr, Louis
« Laatst bewerkt op: 2011/10/22, 15:30:34 door Louis »

Re: Instellingen opstartscherm verdwenen bij 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/21, 21:49:53 »
Helaas is die instelling 'verdwenen' ik heb eigenlijk last van het omgekeerde (geen geluid en kan het nergens meer aan zetten; dit na een upgrade van 11.04 met in gnome ingesteld dat geluid uit te schakelen ;) ) .

Ik denk dat je nog wat geduld moet uitoefenen, en inderdaad spelen met de dempingsknop.
11.10 krijgt nog een hele hoop updates, en wie weet zit dat erbij (maar ik zou er niet op rekenen).
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Louis

  • Lid
Re: [OPGELOST] Instellingen opstartscherm verdwenen bij 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/22, 15:38:05 »
Achteraf vrij simpel, maar je moet het maar kunnen vinden.
De nieuwe unity desktop is best mooi, maar eigenlijk zou er een soort index bij kunnen waar je kan zien hoe de verschillende instellingen die bekend waren in Gnome nu bereikt kunnen worden.  :rolleyes:

Voor nu: bedankt voor het meedenken,
Vrgr, Louis