Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installatie probleem op PS3  (gelezen 1255 keer)

Ubuntu installatie probleem op PS3
« Gepost op: 2010/03/17, 21:57:12 »
Ik wou paar dagen geleden installatie doen van ubuntu 9.10 en volgde de instructies op http://psubuntu.com/wiki/SetupPS3. Na het rebooten komt er een linux interface met onderaan de tekst 0=safe 1=720 2=1080 3=game os en een icoon van de bootcd .
Als ik vanop de bootcd de installfile uitvoer loopt alles vast en komt er enkel de melding booting install.... of booting cli.....
Als ik in de interface game os kies loopt hij ook vast....
Als ik safe kies krijg ik de foutmelding :

000000000000000000000000000000: umount: cannot umount /var/tmp/mnt/disk: Invalid argument
: rmdir: '/var/tmp/mnt/disk': Directory not empty

daarna spring hij terug op het scherm van de interface.

Ik denk dat ik de bij de [Allot 10GB to the Other OS] melding voor yes heb gekozen mr ben niet helemaal zeker, zou volgens mij wel een verklaring kunnen zijn...

Op een andere site las ik dat er bij de otheros.bld file ook nog een andere file moet bijstaan, wat ik heb gedaan maar dat lost nog nix op.

Iemand die dit probleem ook al heeft gehad of hier een oplossing voor heeft want ik kan men PS3 niet meer gebruiken. Liefst een oplossing om ubuntu of eventueel yellow dog te installeren of desnoods om terug te keren naar de PS3 Operating System.

alvast bedankt en groete
david
     


Re: Ubuntu installatie probleem op PS3
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/18, 17:39:50 »
niemand die dit al is heeft meegemaakt of een oplossing weet??

Re: Ubuntu installatie probleem op PS3
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/18, 17:43:50 »
Rustig maar. Je kunt niet verwachten dat iemand binnen een dag al een oplossing heeft voor jouw uitzonderlijke situatie. ik denk zelfs dat je voor jouw probleem hier geen hulp zult vinden.

Re: Ubuntu installatie probleem op PS3
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/18, 17:51:48 »
 :) zit idd wel wat te stressen... bedankt voor je reply, enig idee waar ik dan met mijn probleem terechtkan, heb het ps3media forum en hier al geprobeerd : http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-3-Algemene-Discussie/HOWTO-Linux-ubuntu-op-je-PS3/td-p/10190785

groete
david

Re: Ubuntu installatie probleem op PS3
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/18, 18:15:50 »
zit er mij op het eerste zicht een mooie howto uit kan hem niet uittesten heb geen psp ps1 ps2 of 3 anders zou ik ubuntu daar wss ook opzetten :)
voor de rest heb je de instal toch gedaan met deze "http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/9.10/release/ubuntu-9.10-alternate-powerpc+ps3.iso"

Re: Ubuntu installatie probleem op PS3
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/18, 18:24:46 »
idd met dat isobestand en otheros.bld op een usbstick in de map PS3/otheros, maar op een andere site las ik dan weer dat er nog een extra file bij moet, een selfbestand dacht ik....

Re: Ubuntu installatie probleem op PS3
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/18, 19:48:12 »
update : ondertussen in geslaagd terug te booten naar playstation os door de on/off button 5 sec. ingedrukt te houden terwijl hij af staat en we kunnen terug gamen!  :) terug het stappenplan gaan doorlopen en nog is probere