Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] update voor HP printer lukt niet  (gelezen 1282 keer)

Offline plek

  • Lid
[opgelost] update voor HP printer lukt niet
« Gepost op: 2008/11/21, 18:43:58 »
Gisteren de melding gehad dat er updates zijn. Zojuist geprobeerd deze drie te installeren. Ze betreffen hpijs, hplip en hplip-data. Na de knop <updates installeren> volgen deze drie meldingen:

W: Kan http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/h/hplip/hplip-data_2.7.7.dfsg.1-0ubuntu5.1_all.deb niet ophalen
  Grootte komt niet overeen

W: Kan http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/h/hplip/hplip_2.7.7.dfsg.1-0ubuntu5.1_i386.deb niet ophalen
  Grootte komt niet overeen

W: Kan http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/h/hplip/hpijs_2.7.7+2.7.7.dfsg.1-0ubuntu5.1_i386.deb niet ophalen
  Grootte komt niet overeen

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb dualboot XP en Ubuntu 7.10

Groet,
Peter

« Laatst bewerkt op: 2009/02/23, 11:45:46 door plek »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/21, 19:12:04 »
deze is vaker op het forum geweest. 7.10 versie. even wachten met de verdere fix van deze bug-update.

Offline plek

  • Lid
Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/22, 13:27:32 »
Dank voor de reactie leoquant. Ik had wel gezocht naar eventuele eerdere meldingen, maar deze niet gevonden.
Overigens krijg ik nu steeds bij het opstarten van Ubuntu de melding dat er 3 updates beschikbaar zijn. Dat zijn de drie waarover mijn vraag gaat. Moet ik die verwijderen, zodat er geen conflict ontstaat met de verbeterde updates van deze drie? Of gaat dat vanzelf goed?

Groet,
Peter

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/22, 16:21:40 »
: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,34462.msg332691.html#msg332691
je zou een message naar de topicstarter kunnen sturen, hoe hij/zij het heeft opgelost....
« Laatst bewerkt op: 2008/11/22, 16:35:24 door leoquant »

Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/22, 19:09:09 »
stap over op 8.04 lts met een schone installatie en
alles is opgelost.deze versie heeft alle drivers (cups)
aan boord van hp. zelf heb ik een hp deskjet 3550
en werd moeiteloos gevonden. :)
maassluis 
eerste stad aan de waterweg.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/22, 19:10:16 »
stap over op 8.04 lts met een schone installatie en
alles is opgelost.deze versie heeft alle drivers (cups)
aan boord van hp. zelf heb ik een hp deskjet 3550
en werd moeiteloos gevonden. :)

daar zou ik nog mee wachten hoor....

Offline Mikkel

  • Lid
Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/22, 19:46:43 »
Om nu meteen te gaan overstappen naar een nieuwere Ubuntu-versie vind ik ook weer wat al te ver gaan. Voor het eerst sinds het half jaar dat ik 7.10 gebruik, wil een update niet zoals het moet. Ik lees hier wel ergere problemen waar ook niet meteen wordt geadviseerd om maar een nieuwere versie te installeren of een schone installatie te doen. ;)

Overigens heb ik het idee dat het euvel opgemerkt is en dat eraan gewerkt wordt, want vanmiddag brak het downloaden van die drie bestanden nog steeds af, maar toen ik het een minuut of tien geleden nog maar eens probeerde, startte zelfs de voortgangsindicator niet meer en bleef de muisaanwijzer 'hangen'.

Het zal wel in orde zijn, maar volgens de beschrijving hebben deze bestanden betrekking op een HP printer. Ik heb een Canon-printer, maar evenzogoed schijn ik die updates nodig te hebben. ???


Edit: iets te voorbarig geweest. Voortgangsindicator loopt weer, maar de updates kunnen nog steeds niet binnengehaald worden.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/22, 20:11:33 door Mikkel »

Offline plek

  • Lid
Re: update voor HP printer lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/23, 12:29:06 »
Dank voor de bijdragen allemaal. Het topic waarnaar leoquant in #3 verwijst geeft duidelijkheid. Ik houd het overigens nog bij 7.10; 8.04 LTS staat voor december op de rol. Groet, Peter